سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 6014
تاریخ انتشار: 1400/08/26 14:38
همه چیز درباره بزرگ‌ترین نمایشگاه اوراسیا در صنعت کشاورزی

آنتالیا میزبان کشاورزان ۴۰ کشور جهان می‌شود

نمایشگاه کشاورزی آنتالیا یا همان Growtech، بزرگ‌ترین نمایشگاه در صنعت گلخانه است که هر سال در شهر آنتالیا به عنوان مرکز تولید و صادرات محصولات کشاورزی ترکیه برگزار می‌شود. سابقه برگزاری این نمایشگاه جذاب و مهم به سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد و در سال ۲۰۲۱ نیز برای بیستمین‌بار در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ نوامبر مصادف با ۳ تا ۶ آذر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کشاورزی Growtech را مهم‌ترین رویداد کشاورزی در اوراسیا و ترکیه می‌شناسند و البته در اروپای شرقی، خاورمیانه و منطقه قفقاز نیز مشهور است. این رویداد با مشارکت شرکت‌های مشهور و برجسته در عرصه گلخانه و فناوری‌های مرتبط، تجهیزات کشاورزی، سیستم‌های آبیاری، رشد بذر، کشت نهال، تغذیه و حفاظت از گیاهان، کنترل‌های بیولوژیکی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی برگزار می‌شود. همه افراد متخصص در این رویداد یکدیگر را ملاقات و کسب‌وکارشان را به هم معرفی می‌کنند. 

بد نیست بدانیم هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افزوده می‌شود و از کشاورزان ساده گرفته تا شرکت‌های بزرگ و شناخته شده در صنعت گل و گیاه در این رویداد گرد هم می‌آیند. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰۰ شرکت و برند مهم و مشهور از ۳۰ کشور مختلف از جمله کشورهای هلند، اسپانیا، چین، کره جنوبی، مصر و افریقا غرفه‌های خود را در این رویداد به نمایش گذاشتند. هدف اصلی Growtech رشد و توسعه صنعت کشاورزی و افزایش تعداد بازدیدکنندگان تا حدود ۸۰ هزار متخصص کشاورزی از ۸۰ کشور بوده است. 

نگاهی به آمار صنعت کشاورزی ترکیه 

ترکیه با جمعیت رو به رشد ۸۳ میلیون نفری به‌عنوان یکی از ۲۰ اقتصاد برتر و بزرگ جهان شناخته شده است. علاوه بر این، کشور ترکیه یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ و مهم محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی هم است به‌طوری‌که رتبه هفتمین تولیدکننده بزرگ کشاورزی در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور تولیدکننده و صادرکننده برتر محصولات زراعی از جمله فندق، شاه بلوط، زردآلو، گیلاس، انجیر، زیتون، به، تنباکو و چای است.

وزارت اقتصاد ترکیه برای کمک به رشد تجاری و بازاریابی شرکت‌ها و همچنین تشویق برندهای مختلف برای همکاری، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. این رویداد خریداران و فروشندگان و همچنین افرادی که خدمات گوناگون کشاورزی و گلخانه‌ای را ارائه می‌کنند به‌طور مستقیم با هم در ارتباط هستند و افراد متخصص می‌توانند راه‌حل‌هایی را برای بهبود خدمات و افزایش کیفیت محصولات ارائه کنند.

در واقع می‌توان گفت Growtech میزبان سمینارها و جلسات گوناگونی از سوی شرکت‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، سازمان‌های غیردولتی و حتی دانشگاه‌هاست که تاثیر چشمگیری در رشد و توسعه این صنعت خواهند داشت. در این نمایشگاه به برندهایی که اقدامات خلاقانه و نوآورانه‌ای در این زمینه داشته‌اند، جوایزی اهدا می‌شود که هدف اصلی این کار، پیشرفت و تولید محصولات کشاورزی بهتر و ارائه خدمات با کیفیت‌تر است. 

چند دلیل مهم برای شرکت در نمایشگاه 

این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای فروش و بازاریابی در عرصه کشاورزی و گل و گیاه است که امکان معرفی برند و محصولات کشاورزی را برای شرکت‌ها و افراد مختلف فراهم کرده و فرصت‌های همکاری و مشارکت‌های تجاری جدید را در اختیار آنها قرار می‌دهد. در واقع، این نمایشگاه یک مرکز مهم برای ملاقات‌های بین‌المللی در حوزه صنعت کشاورزی است که هر ساله شهرت بیشتری پیدا می‌کند.

کارشناسان ۶ دلیل مهم و اساسی برای مشارکت برندها و کسب‌وکارهای گوناگون در این رویداد را بدین شکل شرح می‌دهند: 

۱. امکان پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای گوناگون: حضور در این نمایشگاه امکان ملاقات با متخصصان بزرگ داخلی و بین‌المللی را فراهم می‌کند که می‌تواند تاثیر چشمگیری در پیشرفت و بهبود کسب و کارها داشته باشد.

۲. معرفی محصولات و خدمات به طیف گسترده‌ای از مخاطبان: سالانه بر تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افزوده می‌شود و شما این فرصت را دارید که محصولات و خدمات خود را در سطح گسترده‌ای معرفی کنید.

۳. آشنایی با جدیدترین محصولات و خدمات در زمینه کشاورزی: در این نمایشگاه با انواع برندها و شرکت‌های جدید آشنا خواهید شد که محصولات و ایده‌های تازه و نوآورانه را ارائه می‌کنند.

۴. امکان بررسی و تجزیه و تحلیل بازار در حوزه کشاورزی: با حضور در این بازار امکان بررسی وضعیت بازار فروش محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی و همچنین ارزیابی کیفیت خدمات در این زمینه فراهم خواهد شد.

۵. شرکت در سمینارهای گوناگون و آگاه شدن از جدیدترین اخبار: برندها و کمپانی‌های مختلف با شرکت در سمینارها و جلسات مختلف Growtech، از جدیدترین اخبار و رویدادهای این صنعت آگاه می‌شوند که تاثیر بسزایی در پیشرفت کسب و کار آنها خواهد داشت.

۶. امکان بهره‌مندی از فرصت‌های کاری جدید: بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برندهای صنعت کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند و این موضوع فرصت همکاری‌های جدیدی را برای سایر برندها و شرکت‌های کوچک‌تر که ایده‌های خوبی در سر دارند، فراهم می‌کند.

تمرکز بر استانداردهای سلامت و ایمنی

نمایشگاه کشاورزی آنتالیا با تاکید بر آخرین استانداردهای سلامت و ایمنی برگزار می‌شود و سعی دارد مجموعه دقیقی از اقدامات پیشرفته را برای ارائه بالاترین سطح بهداشت و ایمنی در رویدادهای خود در نظر بگیرد تا به همه شرکت‌کنندگان این اطمینان را بدهد در یک محیط امن و کنترل شده حضور دارند.

بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت در این نمایشگاه سازمان‌یافته، ایمن، بهداشتی، عملکردی و با کیفیت شرکت کنند و لذت ببرند چراکه همه رویدادها براساس دستورالعمل‌های رسمی دولت و مقامات محلی و با در نظر گرفتن مقررات خاص آن مکان اجرا می‌شوند.

به گفته شرکت‌کنندگان پیشین در این نمایشگاه، حضور در این نمایشگاه امکان آگاهی از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های جدید و کسب دانش بیشتر در زمینه کشاورزی را فراهم کرده و برای آنها بسیار مفید بوده است، به‌طوری‌که تمایل دارند هر سال در این رویداد شرکت کنند. از نگاه بازدیدکنندگان، رویداد کشاورزی آنتالیا یک نمایشگاه عالی برای پاسخگویی به نیازهای آنها در زمینه‌های گوناگون از جمله آشنایی با جدیدترین فناوری‌ها و محصولات است. این نمایشگاه در فضایی افزون بر ۶۰۰۰۰ مترمربع با حضور بیش از ۹۰۰ شرکت گوناگون از ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nkkg3