سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 104381
تاریخ انتشار: 1402/11/24 04:36

دنیای جذاب خودرو برای همه

رضا آریاراد-پژوهشگر حوزه خودرو
دنیای جذاب خودرو برای همه

شرکت تولیدکننده لوازم خانگی ال‌جی کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک رهبر جهانی در تولید قطعات خودروهای آینده (برقی) تبدیل شود. بخش VS ال‌جی یکی از واحدهای این شرکت است که در سال ۲۰۱۳ با هدف ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای صنعت خودرو تأسیس شد. به‌گفته ال‌جی، این بخش تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌طور تقریبی ۷۷ میلیارد دلار سفارشات برای تولید دریافت کرده است.بخش VS ال‌جی طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را برای بازار خودروهای برقی ارائه می‌کند، مانند سیستم‌های نرم‌افزاری اطلاعاتی، تله‌ماتیک، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته (ADAS)، دیجیتال کابین خودرو، روشنایی خودرو، و اجزای پیشرانه الکتریکی.این شرکت همچنین با خودروسازان جهانی مانند جنرال موتورز، تسلا، هیوندای و جیلی برای تامین قطعات خودرو خود همکاری می‌کند. علاوه بر این، ال‌جی گواهینامه‌های ایمنی عملکردی و امنیت سایبری را برای توسعه نرم‌افزار خودرو خود دریافت کرده است. این شرکت نخستین تامین‌کننده قطعات خودرو در جهان است که استانداردهای کلیدی جهانی را تولید می‌کند.ال‌جی الکترونیکس همچنین قصد دارد پلتفرم‌های خدمات خود را در کسب‌وکارهای اصلی خود مانند لوازم خانگی و تلویزیون تقویت کند که سودهای مکرر ایجاد می‌کند و وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد. هدف این شرکت ارائه خدمات مختلفی مانند اشتراک رسانه‌ها، اجاره، تعمیرات، تعمیر و نگهداری و راه‌حل‌های خانه هوشمند است که از تجربیات و فناوری‌های کاربر بهره می‌برد.

LG Electronics همچنین قصد دارد وارد بازارهای جدیدی شود که ظرفیت رشد و ارزش اجتماعی بالایی دارند، مانند شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال. این شرکت قصد دارد از تخصص خود در الکترونیک، نرم‌افزار و طراحی استفاده کند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای ایجاد کرده و نیازها و چالش‌های دنیای در حال تغییر را برطرف کند.به‌عنوان مثال، ال‌جی یک سرویس شارژ خودرو الکتریکی به‌نام ChargePoint را با مشارکت ChargePoint Networks، بزرگ‌ترین شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در امریکای شمالی، توسعه داده است. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد با استفاده از تلفن‌های هوشمند یا سیستم‌های سرگرمی ال‌جی بیش از صد هزار ایستگاه شارژ را در سراسر ایالات متحده و کانادا پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند. ال‌جی همچنین قصد دارد خدمات شارژ خود را به مناطق دیگر مانند اروپا و آسیا گسترش دهد.این شرکت به‌عنوان برترین شرکت در حوزه لوازم خانگی و لوازم الکترونیک قصد دارد به یک شرکت تولیدکننده عمده قطعات خودرو با هدف دستیابی به درآمد ۸۰ میلیارد دلاری تا پایان امسال اقدام کند.شرکت ال‌جی حدود ۷۰ سال است در حوزه ارتباط با مصرف‌کننده‌ها سابقه دارد که با انگیزه درک عمیق از سلایق مصرف‌کننده و پشتوانه‌های تولید قطعات الکترونیکی مرتبط با خودرو قصد رهبری در حوزه تامین صنعت خودرو را دارد.این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۳۰ با پشتوانه رشد ۳۰ درصدی سالانه در طول یک دهه گذشته در بخش تولید قطعات خودرو که سهم ۱۴ درصدی از کل درآمد شرکت را شامل می‌شود و عمدتا الکترونیکی هستند؛ جایگاه خود را در تولید بسیاری از قطعات متعلقه در خودروهای آینده در بازار رقابتی امروز تضمین کند.

مدیرعامل شرکت ال‌جی در یک مصاحبه با خبرنگار بلومبرگ با احتیاط عنوان می‌کند که صرفا قصد دارد در تولید عمده قطعات الکترونیکی خودروهای برقی نقش خود را برای تامین نیاز خودروسازان برتر تولیدکننده خودروهای برقی به‌خوبی ایفا کند از جمله تولید و عرضه باتری که یکی از مهم‌ترین اجزا خودرو بوده و مدام در حال بروز شدن است. اما عن‌قریب به‌واسطه ظرفیت خودروساز شدن، جذابیت این بازار و همچنین درآمدهای سرشاری که دارد، احتمال ورود و رقابت با سایر خودروسازان برتر در این حوزه برای تحلیلگران قابل پیش‌بینی است.به هر ترتیب به نظر می‌رسد در دنیای امروز به‌واسطه جذابیت خودروهای آینده (برقی)، بسیاری از شرکت‌هایی که در تولید محصولاتی حتی متفاوت از خودرو فعالیت می‌کنند، تلاش دارند با یافتن اشتراکات تولیدات خود با تولید خودرو و تقویت آن، بتوانند در این حوزه فعالیت جدی‌تری داشته باشند. ازاین‌رو، برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی نیز می‌تواند انگیزه ایجاد کرده و خود را صرفا محدود در یک زمینه فعالیت نبینند، چراکه با انگیزه یافتن اشتراکات تولیدات خود با خودرو و همچنین با سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه در فضای رقابتی بین‌المللی می‌توانند زمینه پیوستن به زنجیره تامین بین‌المللی را بیش‌ازپیش میسر کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwx99