پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 5208
تاریخ انتشار: 1400/08/17 13:22
صمت از رویداد تخصصی قطعات خودرو تهران گزارش می‌دهد

گردهمایی بزرگ قطعه‌سازان در پایتخت با حضور وزیر

روز گذشته (۱۶ آبان) با حضور رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی‌نیارکی معاون وزیر، حسن زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و عبدالرزاق داود مشاور نخست‌وزیر پاکستان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تجاری خودرو هر ساله میزبان فعالان و علاقه‌مندان این حوزه است. امسال نیز در این نمایشگاه، شرکت‌های تولیدی و خدماتی فعال در صنعت قطعات خودرو از جمله مجموعه‌های بازرگانی و خدمات پس از فروش، از آخرین دستاوردها، نوآوری‌ها و کالاهای خود رونمایی می‌کنند.

این نمایشگاه در ۱۰ سالن و حدود ۲۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی افتتاح‌شده و زمینه فعالیت مشارکت‌کنندگان، قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو است.

مدیریت جریان نقدینگی خودروها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از سالن‌های این رویداد گفت: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به‌درستی پیش می‌رود. همه تلاش‌مان را برای متعادل‌سازی نرخ خودرو به کار خواهیم گرفت و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز داخلی خواهیم بود. فاطمی‌امین همچنین در جمع خبرنگاران درباره بدهی‌های خودروسازان اظهارکرد: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آنهاست، تعریف شده است. یکی از این بخش‌ها، مدیریت جریان نقدینگی خودروسازهاست که درحال‌حاضر در حال انجام است. بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌های سربار خودروها و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت‌هاست که آن هم در حال انجام است. وی همچنین بیان کرد: خودروسازها زیان انباشته بالایی دارند و بدهی‌های زیادی به قطعه‌سازان دارند. این واقعیت‌هایی است که وجود دارد. برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به‌درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز در حوزه سوخت و نرخ خواهیم بود.

فاطمی‌امین درباره داخلی‌سازی قطعات خودرو توضیح داد: یکی از ۱۰ طرح برنامه‌ریزی‌شده بحث اصلاح ساختار صنعت است. روابط بین قطعه‌سازی و خودروسازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: ما به‌دنبال مجموعه‌سازی هستیم؛ یعنی اگر یک خودروساز قرار است با ۸ قطعه‌ساز کار کند هم مدیریت آن، سخت است و هم نرخ و کیفیت آن متفاوت خواهد بود. وی در پایان تصریح کرد: در مجموعه‌سازی، خودروساز با حدود ۷۰ مجموعه‌ساز، کار خواهد کرد و مجموعه‌سازان با قطعه‌سازان کار خواهند کرد. این ساختاری است که در بیشتر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت‌آمیز بوده است.

حضور قدرتمند خودروسازان داخلی

در این رویداد سالن خلیج‌فارس به‌عنوان سالن گروه صنعتی ایران خودرو میزبان مخاطبان است. همچنین شرکت‌های زیرمجموعه سایپا در سالن میلاد (طبقه اول و دوم) حضور دارند و شاهد حضور شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) هستیم. مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، گفت: معرفی قطعات و بسته‌بندی‌های اصلی و جدید ایساکو به مشتریان از مواردی است که در این نمایشگاه آن را دنبال می‌کنیم.

سیدرضا مفیدی افزود: در این نمایشگاه بسته‌بندی‌های جدید ایساکو که به‌زودی در کنار بسته‌بندی‌های آبی در شبکه مجاز به فروش خواهد رسید، به مشتریان معرفی می‌شود. همچنین با متنوع شدن مدت زمان گارانتی قطعات، اطلاعات کاملی در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا بتوانند با آگاهی کامل قطعات موردنیاز خود را از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند. وی ادامه داد: از دیگر اهداف ما از حضور در این نمایشگاه با توجه به عمومی شدن خدمات «ایساکو کارت» به‌عنوان کارتی اعتباری برای خرید قطعات و خدمات از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز، آگاه‌سازی هموطنان از نحوه دریافت کارت، خدمات قابل‌ارائه، تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن است.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های شرکت ایساکو در این نمایشگاه که با هدف افزایش عمق خودکفایی انجام می‌شود، شناسایی تامین‌کنندگان برای تولید قطعات بدون منبع یا تک منبع تامین است و در همین راستا نیز از دی سال گذشته نمایشگاه دائمی و مجازی، در وب‌سایت شرکت ایساکو آغاز به‌کار کرده است. مفیدی از دیگر اهداف این شرکت برای حضور در نمایشگاه یادشده را توسعه و ارتقای شبکه فروشگاه‌های مجاز و فروش مستقل در سراسر کشور از طریق جذب نمایندگی فروش دانست. گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی خودرو واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۱۶ تا ۱۹ آبان از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر پذیرای علاقه‌مندان به صنعت خودرو و قطعات و لوازم یدکی است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور حدود ۵۰۰ شرکت بزرگ قطعه‌سازی داخلی و خارجی از کشورهای چین، ترکیه، هند، آلمان و ایتالیا و همچنین خودروسازان، قطعه‌سازان و شرکت‌های بزرگ و کوچک داخلی برگزار شده است. به گزارش صمت، بازدید از این رویداد تا ۱۹ آبان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فقط با همراه داشتن کارت دعوت امکان‌پذیر است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3exky4