یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 4680
تاریخ انتشار: 1400/08/10 13:56
در دیدار مدیرعامل گروه سایپا و فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح شد

تولید قطعات ارزبر با همکاری ارتش

در دیدار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و فرمانده نیروی هوایی ارتش مقرر شد علاوه‌بر پیگیری و تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک در حال اجرا، همکاری در زمینه‌های جدید نیز آغاز شود.

در جلسه فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روند پیشرفت پروژه‌های مشترکی که براساس تفاهمنامه سال پیش، بین دو مجموعه آغاز شده، بررسی و تصمیم‌های لازم برای تسریع در اجرای آنها اتخاذ شد.

اولویت ساخت قطعات های‌تک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این دیدار، همکاری‌های انجام‌شده براساس تفاهمنامه مشترک سایپا و نیروی هوایی ارتش در یک سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حضور امیر سرتیپ خلبان واحدی، شاهد توسعه و تسریع همکاری‌ها باشیم.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: براساس تفاهمنامه مشترک، ۲۹ پروژه تعریف‌شده که از این تعداد ۱۰ مورد به قرارداد رسیده، ۲ مورد در مرحله انعقاد قرارداد است و امکان‌سنجی برای امضای قرارداد ۱۷ پروژه دیگر نیز در حال انجام است. سلیمانی با بیان اینکه تولید و ساخت داخل قطعات ارزبر گلوگاهی و با تکنولوژی بالا یکی از اولویت‌های اصلی همکاری‌ها به‌شمار می‌آید، افزود: پروژه‌های مختلفی بین سایپا و ارتش تعریف‌شده و اجرای آنها در قالب چند کارگروه در دانشگاه شهید ستاری، مجتمع اوج و... با تمرکز بر رفع گلوگاه‌های تولید قطعات موردنیاز صنعت خودرو دنبال می‌شود.

رفع مشکلات خودروسازان در بازارهای صادراتی

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی سایپا و تعدادی از مدیران و اعضای هیات‌مدیره این مجموعه، با بررسی گزارش اقدامات انجام‌شده توسط مجموعه سایپا در جهت توسعه صادرات به کشورهای مختلف از جمله سوریه، عراق، آذربایجان و الجزایر، راهکارهای کارشناسی درباره رفع معضلات پیش رو در حوزه‌های مختلف صادراتی را ارائه داد.

علیرضا پیمان‌پاک، مهم‌ترین مشکلات مجموعه‌های صادراتی به‌ویژه خودروسازان را مشکلات ایفای تعهدات ارزی، نقل‌وانتقال وجوه صادراتی، صدور ضمانتنامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی، پایین بودن رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی با توجه به بالا بودن هزینه‌های لجستیک صادراتی و مشکلات مربوط به حمل‌ونقل و لجستیک صادراتی دانست.

وی افزود: براساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع خواهد شد و با توجه به تسهیل انجام‌شده در این مصوبه از جمله انجام واردات در مقابل صادرات بدون رعایت سقف و سابقه، امیدواریم هدف اصلی از ایفای تعهدات ارزی در جهت تامین ارز موردنیاز واردات کالاهای ضروری، ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید و در نهایت افزایش اشتغال و رفاه جامعه محقق شود.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری خطوط منظم دریایی به مقصد بازارهای صادراتی را از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و گفت: با برقراری این خطوط که با تسهیلات سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌شود هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک صادراتی کالاهای ایرانی از جمله خودرو و قطعات کاهش‌یافته و قدرت رقابت‌پذیری محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران افزایش خواهد یافت.

پیمان‌پاک، با تاکید بر اهمیت استفاده مجموعه‌های خودروسازی از تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی، از مدیران این مجموعه خواست تا با پیگیری استفاده از تسهیلات ریالی، از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در جهت اعتبار خریدار و فروشنده استفاده کنند.

بالاترین سطح گارانتی قوای محرکه

گروه خودروسازی سایپا، که از پایان سال ۱۳۹۹ عرضه شاهین دنده‌ای را آغاز کرده، تا امروز بیشترین و بالاترین سطح گارانتی را در میان خودروهای ملی جدید به مشتریان خود اعطا کرده است. با نگاهی به مدت زمان و نحوه پوشش گارانتی شاهین متوجه خواهیم شد که این سدان ملی، ضمانت طولانی‌تری را برای بخش قوای محرکه نسبت به رقبای همکلاس خود دارد.

سایپا شاهین به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می‌کند. با نگاهی به توان قابل ارائه این پیشرانه می‌توان متوجه شد که شاهین نسبت به رقبای هم‌قیمت خود بیشترین سطح گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد. درحال‌حاضر، رقبای هم‌قیمت این خودرو گشتاوری در بازه ۱۴۲ تا ۱۵۸ نیوتن متر را تولید می‌کنند. همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع F۱۸۵ و ۵ سرعته دستی است که فناوری ساخت بالاتری را نسبت به سایر رقبای هم‌قیمت خود دارد و ساختار تعویض دنده جدید در آن رعایت شده است. شاهین با وجود اینکه به‌عنوان یک سدان توربوشارژر شناخته می‌شود، دارای گارانتی ۶۰ هزار کیلومتری است که نسبت به رقبا ۲۰ هزار کیلومتر ضمانت قوای محرکه بیشتری دارد. همین مسئله نشان می‌دهد سایپا با نگاهی به آینده در شرایط تحریم و از سویی دیگر، ایجاد اطمینان‌خاطر برای مشتریانش، گارانتی خودرو جدید خود را نسبت به بیشتر محصولات داخلی افزایش داده و سطح پوشش و خدمات جدیدی را برای خریداران شاهین در نظر گرفته است. باید به این نکته توجه داشت که امروز رقبای جدید شاهین دنده‌ای با گارانتی پایه وارد بازار شده‌اند و ضمانت فنی کمتری را نسبت به محصول جدید سایپا دارند. درحال‌حاضر، بیش از ۱۲ هزار شاهین دنده‌ای تیپ G وارد جاده‌های کشور شده‌اند و سایپا می‌خواهد به‌زودی تولید نسخه اتوماتیک این سدان ملی را آغاز کند.

شاهین دنده‌ای تیپ G به استانداردهای ایمنی و تصادف ECE مجهز است و اصول ایمنی عابر پیاده، فرآیند تولید نوین و سامانه‌های یکپارچه خودرو در آن دیده می‌شود. دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD، BAS، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، سانروف، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک، آینه‌های تاشو برقی، چراغ روز، استارت دکمه‌ای، نمایشگر تعویض دنده، سنسور باد تایر و... از جمله ویژگی‌های شاهین دنده‌ای تیپ G به شمار می‌آید. به گفته مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، نسخه اتوماتیک این خودرو با امکانات به مراتب بیشتری به‌دست خریداران خواهد رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3epmy2