جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 88256
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/04/03 07:37

صنعت گردشگری در عمان

عمان کشوری کوچک در خاورمیانه است که دارای زیباترین و متنوع ترین مناظر می باشد. از کوه های ناهموار و صخره ای گرفته تا سواحل زیبا، این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری محبوب و پربازدید است.
صنعت گردشگری در عمان

عمان کشوری کوچک در خاورمیانه است که دارای زیباترین و متنوع ترین مناظر می باشد. از کوه های ناهموار و صخره ای گرفته تا سواحل زیبا، این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری محبوب و پربازدید است.

این مقاله علاوه بر بررسی جزئیات صنعت گردشگری در عمان و دلایل رشد اخیر آن، طیف وسیعی از جاذبه ها و تأثیر اقتصادی افزایش گردشگری بر این کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

 

Muscat-Oman2.jpg

دلایل رشد صنعت گردشگری در عمان

 

عمان به دلیل زیبایی های طبیعی خیره کننده و میراث فرهنگی غنی اش به طور فزاینده ای محبوب می باشد. ترکیبی از فرهنگ ‌ها، مذاهب و آداب و رسوم این کشور، مانند بسیاری از بناهای تاریخی، پارک‌ های ملی و سواحل، بر جذابیت آن افزوده است.

علاوه بر این، مردم عمان بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند که بازدید از این کشور را لذت بخش می کنند.

دولت عمان همچنین با سرمایه‌ گذاری در زیرساخت ‌هایی مانند فرودگاه ‌ها، هتل‌ ها و استراحتگاه‌ ها و همچنین ارائه سیاست ‌ها و بسته‌ های جذاب ویزا، به طور فعال گردشگری را ترویج می‌ کند. این امر در سال های اخیر باعث رشد چشمگیر تعداد گردشگران به این کشور شده است.

به طور کلی در سال های اخیر به علت افزایش گردشگری، اقتصاد کشورهای عمان و امارات رشد بسیار چشم گیری داشته و فضا را برای کسب و کارهای جدید و سرمایه گذاری در این کشور فراهم آورده است. از این رو برای مهاجرت به عمان و مهاجرت به امارات، می توانید به فکر ایجاد کسب و کار باشید. به این منظور می توانید با کارشناسان مهاجرتی در قصران گروپ تماس بگیرید.

 

جاذبه های گردشگری عمان

 

عمان چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگرانی دارد که به دنبال یک تجربه ماجراجویانه یا فرهنگی هستند. برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در عمان عبارتند از:

 

  • مسقط: مسقط پایتخت کشور عمان است، از جاذبه های این شهر می توان به قلعه‌ های تاریخی پایتخت، موزه‌ ها و گالری ‌های هنری اشاره کرد.
  • کاخ سلطان: این کاخ، قصر سلطنتی مجللِ سلطان قابوس، یکی از پادشاهان عمان بوده که در مسقط پایتخت این کشور قرار دارد.
  • وادی (دره) شاب: از مناظر خیره کننده این دره عمیق می توان به آبشارها و حوض هایی اشاره کرد که در خود جای داده است، لذت ببرید.
  • صحرای ربع الخالی: ربع الخالی، بزرگترین بیابان شنی بدون وقفه جهان است که جزئی از صحرای عربی به شمار می رود.

 

Muscat-by-road-e1582573101421.jpg

برای کسانی که به دنبال تفریحاتی آرام تر هستند، سواحل بسیار زیبایی برای استراحت وجود دارد. همچنین غواصی، ماهیگیری و قایقرانی و تماشای نهنگ ها و دلفین ها همگی از فعالیت های محبوب و آرام در عمان می باشند.

 

اثرات اقتصادی رشد صنعت گردشگری در عمان

 

رشد صنعت گردشگری در عمان تاثیر اقتصادی مثبتی بر این کشور داشته است، چرا که افزایش بازدیدکنندگان به معنای هزینه بیشتر در رستوران ها، هتل ها و جاذبه های محلی است که به مشاغل محلی کمک می کند و باعث ایجاد شغل های جدید می شود. همچنین صنعت گردشگری به ترویج فرهنگ عمان و تقویت روابط بین المللی کمک می کند.

افزایش گردشگری به معنای سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت ها و خدمات برای پاسخگویی به تعداد فزاینده ای از بازدیدکنندگان بوده است که به تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و انعطاف پذیری بیشتر کمک کرده است.

گردشگری در حال حاضر حدود 9.5 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و یکی از محرک های اصلی رشد اقتصادی عمان است.

 

بازار-مطرح-مسقط-1-1024x609.jpg

 

عمان کشوری زیبا است که چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. مناظر خیره کننده، فرهنگ منحصر به ‌فرد و مردمی خونگرم، آن را به مقصدی ایده ‌آل برای توریستان تبدیل کرده است.

رشد صنعت گردشگری در عمان مزایای اقتصادی بی‌ شماری برای این کشور به همراه داشته است و هیچ نشانه ‌ای از کند شدن آن دیده نمی ‌شود. چه به دنبال ماجراجویی باشید یا یک تعطیلات آرام، عمان بهترین مکان برای سفر و یا مهاجرت است.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e8x7p