دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 21052
تاریخ انتشار: 1401/09/27 12:28
قالیباف با انتقاد از میزان تحقق اهداف برنامه‌های توسعه:

دخالتی در اجرا نمی‌کردیم، اهداف بیشتر محقق می‌شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این میزان از تحقق برنامه‌های توسعه به معنای آن است که اگر کار را رها می‌کردیم خود به خود ۲۵ درصد اهداف محقق می‌شد، حتی شاید اگر دخالت نمی‌کردیم میزان تحقق برنامه بیش از اینها می‌شد.

 محمدباقر قالیباف در نشست سراسری دبیران و اعضای شورای مرکزی مجمع جوانان انقلاب اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: در پی همه تحولات این ۴ دهه، امروز میبینیم که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از شبه قاره هند تا حاشیه مدیترانه ایستاده و اجازه قدرتنمایی به امریکا در منطقه نمیدهد.

 وی با بیان اینکه ترامپ اذعان کرد که امریکا در فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، ادامه داد: امروز ما در شرایطی که در بیشترین فشار اقتصادی هستیم توانستیم ۶۰ میلیارد دلار صادرات در بخشهای مختلف انجام دهیم و این موضوع در فشارهای موجود نشاندهنده قدرت و حرکت ایران است؛ اما در مقابل باید بگوییم که در حوزه مسائل داخلی به خصوص در دهههای اخیر در بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، در روش حکمرانی، به دلیل تضعیف دو اصل اعتماد به سنتهای الهی و مردمباوری، دچار مشکلاتی شدهایم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح معنای «مردمباوری» عنوان کرد: مردمباوری یعنی اینکه قدرت خود را در مردم بینیم. یعنی همان که رهبر معظم انقلاب میفرمایند «ایران قوی، ایران قوی به دولت قوی نیست، ایران وقتی قوی است که تک تک مردم ایران قوی باشند». مردم باید قوی باشند نه دولت به معنای عام. اگر مردم قوی باشند دولت هم قوی است. اگر مردم حضور داشته باشند، میتوانیم در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی بایستیم.

 قالیباف با اشاره به صحبت یکی از حاضران مبنی بر اینکه رشد اقتصادی در سالهای اخیر منفی یا صفر بوده، اظهار کرد: اقتصاد باید مردمی شود. اقتصاد مردمی، اقتصاد خصوصی نیست؛ اقتصاد مردمی، اقتصاد تعاونی نیست و به طریق اولی اقتصاد دولتی هم نیست.

 وی با اشاره به تحقق ۲۵ تا ۳۰ درصد برنامههای توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم، بیان کرد: این میزان از تحقق به معنای آن است که اگر کار را رها میکردیم خود به خود ۲۵ درصد اهداف محقق میشد، حتی من میگویم اگر در آن دخالت نیز نمیکردیم شاید ۳۵ درصد محقق میشد و چون دخالت کردیم میزان تحقق ۲۵ تا ۳۰ درصد شد. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اقتصادی که پیشران آن معلوم نباشد، به جایی نمیرسیم، تصریح کرد: ما میتوانیم ۱۰ مسئله را حل کنیم، اما آن ۱۰ مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد، هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور سرمایههای مادی و سرمایههای انسانی مناسبی برای تحقق این دو موضوع دارد و در یک برنامه پنج ساله بدون شک میتوانیم به ثبات اقتصادی برسیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/399xr7