پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 85949
تاریخ انتشار: 1402/01/20 18:31

هشدار خطرناک هواشناسی درباره شروع بارندگی‌های شدید | ساکنین این استان ها مراقب باشند

در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، سازمان هواشناسی با هدف تشدید بارش در بیست و یک استان مختلف، هشداری با رنگ نارنجی صادر کرده است.

به گزارش ستاره پارسی: در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، سازمان هواشناسی به منظور تشدید بارش در بیست و یک استان، هشداری با رنگ نارنجی صادر کرده است. این هشدار شامل بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید می‌باشد که در نقاط مستعد تگرگ و در برخی مناطق همراه با گرد و خاک است و غرب کشور را فرا می‌گیرد.

روز چهارشنبه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان و غرب زنجان و روز پنج‌شنبه، زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استانهای تهران و البرز را در بر می‌گیرد.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله مخاطرات این سامانه است.

هواشناسی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، استحکام سازه های گلخانه ها و دامداری ها توصیه کرده است.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36wjjj