شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 96101
تاریخ انتشار: 1402/08/06 12:22

خبر فوری درباره یک واریزی به جیب فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۲۷۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که از دوم مرداد تا اول شهریور ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد.

حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۲۷۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که از دوم مرداد تا اول شهریور ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ شامل سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بوده و سود سال مالی ۱۴۰۲ نیز طبق روال به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است که به حساب ۱۳۵۴ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شد، تصریح کرد: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک‌ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.

نجف‌پور کردی با اعلام اینکه این افراد همچنین شامل بازخرید‌ها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند، افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه در سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرس szf.satpay.ir، واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر تحول در ساختار امور اعضا در مؤسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، گفت: این مبلغ، نخستین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌کنند.

نجف‌پور تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی مؤسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات هنگام خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند. همچنین فرهنگیانی که عضو مؤسسه هستند، می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف ۵ درصد حقوق و مزایا اقدام کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36wdnj