چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 18197
تاریخ انتشار: 1401/04/20 00:51

لیست بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا بصورت فول فاند

تحصیل در ایتالیا به دلیل رنکینگ و قدمت دانشگاه‌های این کشور، هزینه‌های بسیار پایین تحصیل و فرصت‌ها شغلی، به یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

تحصیل در ایتالیا به دلیل رنکینگ و قدمت دانشگاه‌های این کشور، هزینه‌های بسیار پایین تحصیل و فرصت‌ها شغلی، به یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. همچنین بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی جهت پوشش هزینه‌‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی از سوی دولت و موسسات آموزش عالی ایتالیا ارائه گردیده است. در این مقاله به معرفی بورسیه‌های فول فاند دولت ایتالیا و بورسیه‌هایی که از سوی دانشگاه‌ها تامین می‌شود، پرداخته شده است. اگر علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستید، موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

لیست بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا بصورت فول فاند برای دانشجویان بین المللی 2022-23

در این بخش تلاش نموده‌ایم تا بورسیه های تحصیلی ایتالیا 2022-2023  برای دانشجویان بین المللی را فهرست کنیم. یکی از مقاصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور در اروپا، کشور ایتالیا است. ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورهایی است که هزینه‌های تحصیلی پایینی دارد. تمامی دانشگاه‌های ایتالیا در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌نمایند. ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان را دارد. ایتالیا کشوری شگفت انگیز است که تحصیل به همراه تجربه کاری را به دانشجویان خود ارائه می دهد. در حال حاضر بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ایتالیا در دسترس است. شایان ذکر است که نزدیک به 60000 دانشجوی بین المللی به ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته‌اند. در جدول زیر بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه های ایتالیا آورده شده است.

تحصیل در ایتالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا در ایتالیا

University of Bologna Scholarship in Italy

بورسیه تحصیلی دانشگاه پادووا در ایتالیا

Padova University Scholarship in Italy

بورسیه های تحصیلی دانشگاه میلان ایتالیا

University of Milan Itlay Scholarships

بورسیه های دانشگاه تورینو 2022

University of Torino Scholarships 2022

بورسیه های دانشگاه پیزا

University of Pisa Scholarships

بورسیه های دانشگاه تورین

University of Turin Scholarships

بورسیه های دانشگاه فلورانس

University of Florence Scholarships

بورسیه دانشگاه بوکونی  2022

Bocconi University Scholarship 2022

بورسیه های دانشگاه ساپینزا

Sapienza University Scholarships

 

بورسیه تحصیلی فول فاند دولت ایتالیا 2022-2023

فراخوان بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا 2022-23 اکنون باز است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در ایتالیا باز است. وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی (MAECI : Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation) کمک‌های مالی را برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. همچنین برای درخواست بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا نیازی به آیلتس نیست. می توانید مدرک زبان انگلیسی را از موسسه قبلی خود ارسال کنید. آخرین تاریخ درخواست برای بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا 2022-23 برای دانشجویان بین المللی 30 ژوئن 2022 است.  این بورسیه هزینه‌های زیر را پوشش می‌دهد :

  • هزینه‌های تحصیل : بسته به سیاست هر دانشگاه، دانشجویان واجد شرایط از پرداخت هزینه‌های ثبت نام و شهریه معاف می‌شوند.
  • بیمه درمانی و پزشکی : دریافت کنندگان کمک هزینه تحت پوشش بیمه سلامت و پزشکی خواهند بود که برای تمام مدت کمک هزینه با MAECI قرارداد دارد.
  • کمک هزینه زندگی : دانشجویان کمک هزینه ماهانه به مبلغ 900 یورو دریافت می کنند که به حساب بانکی ایتالیایی آنها واریز می شود.

توضیحات بورسیه فول فاند دولت ایتالیا

  • سطح تحصیل : کارشناسی ارشد / دکتری
  • مؤسسات : مؤسسات آموزش عالی ایتالیا
  • تحصیل در: ایتالیا
  • دوره‌های ارائه شده : می توان برای هر دوره‌ای که توسط دانشگاه‌های شناخته شده توسط وزارت دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MUR) برگزار می شود، درخواست داد. در هر صورت، این بر عهده متقاضی است که مستقیماً با دانشگاه انتخابی برگزاری دوره را تأیید کند.
  • طول دوره برنامه : مدت زمان بورسیه تحصیلی بسته به نوع دوره می تواند سه، شش یا نه ماه باشد.
  • آخرین مهلت درخواست بورسیه: 9 ژوئن 2022

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند دولت ایتالیا 2022-2023

  • مدارک تحصیلی : درخواست‌ها فقط باید توسط دانشجویان بین المللی که دارای مدرک تحصیلی مناسب برای ثبت نام در دانشگاه یا موسسات آموزشی ایتالیایی هستند، ارسال شود.
  • محدودیت سنی : متقاضیان بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا نباید تا مهلت این فراخوان بیش از 28 سال سن داشته باشند.
  • متقاضیان برنامه‌های دکتری نباید بیش از 30 سال در مهلت این فراخوان سن داشته باشند.
  • متقاضیان پروژه های تحقیقاتی تحت نظارت دانشگاهی نباید در مهلت این فراخوان بیش از 40 سال سن داشته باشند.
  • مهارت‌های زبانی : داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس انگلیسی هستند، می توانند مدرکی ارائه دهند که گواهی می دهد برنامه تحصیلی مدرک لیسانس آنها به طور کامل به زبان انگلیسی بوده است.
  • برای دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، مدرکی دال بر مهارت زبان ایتالیایی لازم نیست.

معرفی بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

بورسیه‌های تحصیلی زیادی در ایتالیا برای حمایت از دانشجویان بین المللی ارائه گردیده است. برخی از بورسیه‌های برتر برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا در جدول زیر ذکر شده است :

  • بورسیه بین المللی Merit و Bocconi (Merit and Bocconi International Awards) : تمام هزینه‌های شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد. همچنین کمک هزینه‌ای به ارزش 14000 یورو در سال به دانشجویان اعطا می‌گردد.
  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی (University of Bologna Study Grants for International Students) : این بورسیه شامل تمامی هزینه‌های شهریه و هزینه‌های اقامت و هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌های بین الملل Politecnico : این بورسیه برای جویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه‌های دکتری Scuola Normale Superiore : این بورسیه شامل کمک هزینه اقامت و غذای رایگان در پردیس می‌شود. همه دانشجویانی که برای دکتری ثبت نام کرده‌اند، میتوانند برای این بورسیه درخواست دهند.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e8vj