پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 13342
تاریخ انتشار: 1400/12/24 04:30

رونمایی از اتوبوس برقی ایران‌خودرو

مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مشاور وزیر کشور در امور فناوری و معاون ایدرو در توسعه صنایع حمل‌ونقل برگزار شد.

پروژه اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل که براساس استراتژی‌های کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو و بر پایه اتوبوس شهری آتروس توسعه‌یافته، با نام تجاری ای-آتروس (e-Atros) معرفی شده است.

رونمایی از اتوبوس برقی بومی

این نخستین اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی و فناوری‌های روز جهان به تولید رسیده و در مراسمی، به‌عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری، به بازار حمل‌ونقل عمومی کشور معرفی شد.

به‌گزارش ایکوپرس، در این محصول از بهترین برندهای جهانی موتورهای الکتریکی با توان حداکثری ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۳۵۰۰ نیوتن‌متر بهره گرفته شده تا عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل را به خود اختصاص دهد.

اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل در عین حال از بهترین برندهای جهانی باتری بهره می‌برد که با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس‌های برقی ساخت کشور داشته و با کالیبراسیون انجام‌شده روی محصول به‌منظور استفاده بهینه باتری، امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ را خواهد داشت که از این نظر نیز پیشتاز است.

این محصول با بهره‌مندی از پرقدرت‌ترین موتور بازار و امکان بالاروی از شیب ۲۰ درصد به‌صورت ممتد و همچنین بکارگیری آخرین فناوری‌های مورداستفاده در اتوبوس‌های برقی در بخش ایمنی، آسایش و راحتی راننده و مسافران، به‌طور کامل برای استفاده در شرایط گوناگون مسیرهای حمل‌ونقل شهری، آماده است.

اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل که می‌تواند سهم بزرگی در هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی کشور ایفا کند، از ویژگی‌هایی همچون طراحی بدنه و شاسی یکپارچه (مونوکوک)، ارتباط با مرکز داده، بازیابی انرژی، سامانه نمایشگر پیشرفته و سامانه خنک‌کاری برخوردار است.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تولید این محصول در شرکت ایران‌خودرو دیزل، علاوه‌بر برخورداری از بزرگ‌ترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه، طراحی و ساخت کاملا بومی این محصول بر مبنای پلتفرم اتوبوس دیزلی آتروس است که باعث افزایش سرعت در تولید محصول نهایی و عرضه آن به مشتری خواهد شد.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، استفاده از اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل برای جایگزینی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت سالانه ۴۰ هزار لیتر به‌ازای هر اتوبوس با میانگین پیمایش ۸۰ هزار کیلومتر در سال و همچنین کاهش انتشار سالانه ۲.۳ تن گاز آلاینده به‌ازای هر اتوبوس خواهد شد.

با توجه به سازگار بودن طراحی این محصول با استانداردهای جهانی، امکان اخذ مجوز و تاییدیه‌های بین‌المللی به‌منظور صادرات این اتوبوس به دیگر کشورها نیز وجود دارد و هزینه پایین تعمیر و نگهداری آن برای مصرف‌کنندگان، اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل را به گزینه‌ای جذاب برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها تبدیل کرده است.

اتوبوس برقی شرکت ایران‌خودرو دیزل با دستان توانمند کارگران و کارشناسان ایرانی تولید شده و برنامه‌ریزی لازم برای خودکفایی و ساخت داخل این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

صادرات ۱۵ هزار خودرو در ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت محصولات در رأس برنامه‌های ایران‌خودرو قرار دارد.

مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل، با بیان اینکه گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱، تولید ۷۵۰ هزار خودرو را در دستور کار قرار داده، گفت: از این میزان، ۲۵ هزار خودرو سهم شرکت ایران‌خودرو دیزل است که ضمن تنوع تولید محصولات، رشد ۳۵۰ درصدی تولید این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به لزوم تغییر ترکیب تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو از خودروهای بی‌کیفیت به تولید خودروهای به‌روزتر و باکیفیت‌تر، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، بخش اصلی تولیدات، خودروهای باکیفیت‌تر خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه ارتقای کیفیت محصولات براساس منویات رهبر معظم انقلاب، از برنامه‌های ایران‌خودرو در سال آینده خواهد بود، گفت: در این‌باره برنامه‌های جامع و کاملی به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در قبل، هنگام و بعد از تولید تعریف و اجرا می‌شود.

خطیبی با اشاره به اینکه در سال آینده توسعه صادرات به‌صورت جدی دنبال خواهد شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، صادرات در سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۱۵ هزار خودرو خواهد بود که نشانگر رشد ۳۰۰ درصدی در این حوزه است.

وی، ایران‌خودرو دیزل را دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صادرات دانست و عنوان کرد: این شرکت می‌تواند محصولاتی مانند موتور، گیربکس، محصولات دیزلی و... را به کشورهای دیگر که بستری مناسب برای دریافت این محصولات هستند، صادر کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، توسعه محصول را از موضوعات مهم برای سال آینده برشمرد و اظهار کرد: این موضوع از موضوع‌های موردتاکید ریاست‌جمهوری است که پیش‌بینی لازم برای تحقق آن انجام‌شده است.

آغاز طرح خدمات نوروزی از فردا

طرح خدمات نوروزی ایران‌خودرو به مدت ۱۹ روز از چهارشنبه ۲۵ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر در تعطیلات پیش‌رو، با پوشش حداکثری نمایندگی‌های کشیک و استفاده از تمام قوای گروه‌های امدادی، بیش از ۲۴۸۰ مرکز خدماتی حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو آمادگی کامل برای ارائه خدمات به هموطنان خواهند داشت.

در این طرح بیش از ۳۲۰ نمایندگی کشیک آماده ارائه خدمت به مشتریان هستند. همچنین ناوگان امدادی مجهز امداد خودرو ایران، شامل ۲۱۶۰ گروه امدادی، از جمله امدادپلاس، خودروبر، موتورسوار، پایگاه ثابت امدادی، امداد بانوان، امدادسوئیچ، امداد گلس و کانکس در شهرها و جاده‌‌های کشور فعال خواهند بود و حدود ۶۲۰۰ نفر از کارکنان مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به مشتریان خدمت‌رسانی خواهند کرد. از جمله اقدامات مهمی که در طرح خدمات نوروزی ۱۴۰۱ به منظور رفاه حال حداکثری مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو براساس راهبردهای کلان این گروه در حوزه رضایت مشتریان در نظر گرفته شده، ایاب‌وذهاب رایگان خودروهای امدادی به محل استقرار و درخواست مشتریان و نیز تخفیف ۵ درصدی فروش قطعات به تمامی مشتریان ایران‌خودرویی، مستقل از دارا بودن یا نبودن اشتراک امدادخودرو است.

ایساکو علاوه‌بر ارائه خدمات به دارندگان محصولات ایران‌خودرو همچون سال‌های گذشته در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، تا حد امکان به دارندگان محصولات سایر شرکت‌های خودروساز کشور نیز خدمات امدادی ارائه خواهد کرد.

در ایام نوروز به منظور پشتیبانی از اجرای بهینه طرح و پایش کیفیت ارائه خدمات در نمایندگی‌های مجاز و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور، نظارت کاملی به شکل حضوری و سیستمی صورت خواهد گرفت.

مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو همواره با چابک‌سازی فرآیندها، انجام اقدامات اصلاحی و اجرای طرح‌های خاص در ایام مختلف سال می‌کوشد رضایت مشتریان از این حوزه را ارتقا دهد و کسب امتیاز ۷۹۲ در دی امسال برای نخستین‌بار در صنعت خودرو کشور، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تاییدی بر بهبود مستمر و اثربخشی این تلاش است.

گفتنی است، دارندگان محصولات ایران‌خودرو برای دریافت خدمات در هر ساعت از شبانه‌روز در سراسر کشور، می‌توانند با مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو به شماره ۰۹۶۴۴۰ تماس حاصل کنند یا برای ثبت درخواست از خدمات متنوع اپلیکیشن ایساکو ‌و نیز سایت www.۰۹۶۴۴۰.com بهره‌مند شوند.

این مراسم با حضور سرهنگ سیدی‌ جانشین رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، سیدرضا مفیدی مدیرعامل ایساکو و سیدعباس میرحسینی مدیرعامل امدادخودرو ایران برگزار شد.

۲۷۰۰ خودرو تحویل مشتریان شد

رئیس کل دادگستری فارس گفت: با وعده مسئولان، تیراژ تولید ایران‌خودرو فارس افزایش خواهد یافت و دادگستری فارس هم از این اقدام، حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در حاشیه بازدید از سایت ایران‌خودرو فارس، گفت: با پیگیری دادستان مرکز استان و ورود سازمان بازرسی، حدود ۲۷۰۰ خودرو از مجموع خودروهای دپوشده در سایت ایران‌خودرو فارس ترخیص شده است.

وی افزود: دادستان مرکز استان ۱۴ بهمن امسال از این سایت که حامل خودروهای دپو شده زیادی بود، بازدید کردند که با پیگیری وی و ورود سازمان بازرسی، حدود ۲۷۰۰ خودرو از مجموع خودروهای دپو شده، ترخیص شد و اکنون نیز خودروهای پلاک شده در حال بارگیری هستند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: هم‌اکنون بسیاری از خودروها پلاک شده و در حال تحویل به استان‌های مدنظر هستند.

موسوی گفت: خودروها با موعد تحویل فروردین و اردیبهشت سال آینده نیز آماده شده و به‌زودی تحویل مشتریان خواهد شد که اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری فارس، با تاکید بر اینکه حامی تولید بوده و هستیم، گفت: طرفدار افزایش محصولات ایران‌خودرو در این سایت و تسریع در تحویل هستیم.

موسوی گفت: نیروی انتظامی در پلاک‌گذاری این خودروها به‌خوبی ورود کرده و بیشتر این خودروها به‌زودی تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: هدف ما آزادسازی این خودروها بود که انجام‌شده و از مدیرعامل سایت ایران‌خودرو فارس بابت همراهی با مجموعه قضایی و انتظامی قدردانی کرد.

تنوع تولید و افزایش تیراژ

عبدالرضا ملاکی، مدیرعامل سایت ایران‌خودرو فارس نیز در حاشیه این بازدید با قدردانی از مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای دستور تامین تمام قطعات موردنیاز ایران‌خودرو فارس، گفت: از ۱۴ بهمن تا کنون، قطعات موردنیاز ۴ هزار خودرو تامین و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ خودرو از سایت خارج شد. تلاش می‌شود تا قبل از محدودیت‌های ترافیکی، هزار خودرو دیگر به مشتریان تحویل داده شود.

وی تامین قطعات موردنیاز و رفع کسری قطعات در این شرایط را کاری جهادی عنوان کرد و افزود: تنوع و افزایش تولید در سال آینده مدنظر این شرکت است. 

ملاکی گفت: خودروهای موجود در این سایت تکمیل‌شده و هیچ کسری نداریم و منتظر نصب پلاک هستیم.

تندیس سیمین واحدهای صنعتی سبز

در بیست‌وسومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور، ایران‌خودرو خراسان‌رضوی تندیس سیمین و لوح تقدیر این همایش را کسب کرد.

بیست‌وسومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور با حضور بر خط معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان ملی حفاظت محیط‌زیست کشور و جمعی از مسئولان، در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار و از ایران‌خودرو خراسان به‌عنوان واحد صنعت سبز کشور تجلیل شد.

در همایش یادشده، ۳۰۴ واحد ثبت‌نام کرده بودند که ۲۳۳ واحد در حوزه صنعت، ۸ واحد در حوزه معدن و ۶۳ واحد در حوزه خدمات فعالیت داشتند و شرکت ایران‌خودرو خراسان برای سومین سال موفق به کسب تندیس سیمین صنعت سبز کشور شد.

در این همایش، مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان خراسان، گزارش جامعی از اقدامات در حوزه حفاظت از محیط‌زیست و شاخص‌های عملکردی این حوزه ارائه کردند و در پایان تندیس‌های سیمین و لوح‌های سپاس به نیابت از مقام‌عالی سازمان ملی حفاظت محیط‌زیست کشور، توسط سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی به واحدهای برتر اعطا شد.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت در حوزه حفاظت از محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی را پس از تولید مهم‌ترین وظیفه هر شرکت دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، حفاظت از محیط‌زیست است. خوشبختانه در این سال‌ها توانستیم براساس استراتژی‌های کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو در مقوله محیط‌زیست موفق ظاهر شویم و امسال نیز برای سومین‌بار تندیس سیمین واحد صنعتی سبز کشور را دریافت کردیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rxe62