پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 97118
تاریخ انتشار: 1402/08/23 11:41

پارکت چوبی، گزینه‌ای عالی به عنوان کفپوش و دیوارپوش

امروزه بسیاری از افراد هستند که از پارکت به عنوان کفپوش و یا دیوارپوش منازل و یا دفاتر اداری خود استفاده می‌کنند. درواقع پارکت به یک نوع صفحه بسیار نازک چوبی گفته می‌شود که افراد می‌توانند آن را بر روی دیوار و یا کف اتاق نصب کنند.
پارکت چوبی، گزینه‌ای عالی به عنوان کفپوش و دیوارپوش

امروزه بسیاری از افراد هستند که از پارکت به عنوان کفپوش و یا دیوارپوش منازل و یا دفاتر اداری خود استفاده می‌کنند. درواقع پارکت به یک نوع صفحه بسیار نازک چوبی گفته می‌شود که افراد می‌توانند آن را بر روی دیوار و یا کف اتاق نصب کنند. این نوع از کفپوش‌‌ها در مکان‌‌هایی مانند ساختمان‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، دفاتر اداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت پارکت چوبی با نصب آنها نسبت به دیگر نوع‌ها به صرفه‌تر بوده به همین دلیل افراد بیشتر، از آن در مکان‌های مورد نظر خود استفاده خواهند کرد.

انواع پارکت

پارکت چوبی می‌تواند یک فضای بی‌نظیر و منحصر به فرد را در ساختمان‌های شما ایجاد کند و به همین دلیل است که درمیان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. پارکت‌ها همانند دیگر کفپوش‌ها در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شود که برخی از آنها شامل:

پارکت پلاستیکی

این نوع از کفپوش‌ها درواقع یکی از ارزان‌ترین پارکت‌ها در بازار هستند که چندان شباهتی به پارکت نداشته و تمامی افراد آنها را به عنوان کفپوش می‌شناسند و آنها را خریداری می‌کنند. کفپوش‌های پلاستیکی برخلاف پارکت دارای اشتعال بسیار بالایی هستند، به همین دلیل خیلی سریع شعله‌ور خواهد شد.

پارکت چوبی

یکی از بهترین و محبوبترین متریال‌ها پارکت چوبی است که اکثرا از آن برای کف منازل و یا فضاهای اداری استفاده می‌کنند، این نوع از پارکت‌ها به دلیل اینکه عایق بوده می‌توانند از هدر رفتن انرژی بسیار جلوگیری کند و به عنوان یکی از سازگارترین متریال‌ها تبدیل شود.

پارکت دیواری

این نوع به عنوان جدیدترین پارکت شناخته می‌شود که اکثرا از جنس لمینت و یا چوب بوده به همین دلیل می‌توان از آن به دو صورت برای دیوار‌ها و همچنین کف استفاده کرد. یکی از نکات مهمی که پارکت دیواری از آن برخوردار است؛ این است که تمامی ویژگی‌ها را در خود جای داده و همین باعث شده که نمایی زیبا و بینظیر را در دکوراسیون شما ایجاد کند.

پارکت لمینتی

یکی دیگر از بهترین کفپوش‌ها نوع لمینت است، این کفپوش نسبت به دیگر انواع گفته شده دارای مقاومت بالایی بوده، این مقاوم بودن به دلیل این است که از چندین لایه چوب کاملا طبیعی به صورت فشرده ساخته شده است. این پارکت لمینتی دارای ویژگی‌های مختلفی بوده که می‌توان به قیمت مناسب و همچنین نصب آسان آن اشاره کرد.

مزیت‌های نصب پارکت چوبی

امروزه به دلیل تقاضای زیادی که برای استفاده از پارکت چوبی می‌شود، تنها به دلیل مزیت‌های بی نظیر آن بوده است که برخی از این مزیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

۱. این نوع از کفپوش‌ها به دلیل مقاوم بودن در برابر اشتعال در هنگام رخ دادن آتش‌سوزی از انتشار بسیار آن به خوبی جلوگیری می‌کند.

۲. پارکت‌ها در طرح و رنگ‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، به همین دلیل افراد می‌توانند آن‌ها را با توجه به دکوراسیون مدنظر خود خریداری و نصب کنند.

۳. پارکت‌های چوبی از ماندگاری و دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل خراش و پارگی بر روی آنها حتی با وسایل نوک تیز به سختی ایجاد می‌شود.

۴. لکه‌های بسیار زیاد بر روی آنها به راحتی و آسانی از بین می‌رود و حتی با استفاده از یک دستمال نمناک مثل روز اول تمیز خواهند شد.

۵. در برخی مواقع افراد ممکن است از نصب کردن آنها به دلیل صدا منصرف شوند؛ اما شما می‌توانید در هنگام نصب کردن آنها از یک لایه فوم و عایق صوتی استفاده کنید تا تمامی محیط عایق‌سازی در برابر حرارت و صدا باشد.

۶. درواقع پارکت‌های چوبی برخلاف دیگر نوع‌ها از چوب کاملا طبیعی ساخته می‌شوند و در طرح و نقش‌های متفاوتی وجود خواهد داشت. این کفپوش‌ها با توجه به تمامی این ویژگی‌ها قیمت مناسب و به صرفه را به خود اختصاص دادهاند که تمامی افراد می‌توانند از آن در محیط‌های مختلف استفاده کنند.

۷. یکی دیگر از مزیت‌های بینظیر این کفپوش‌ها این است که نصب کردن آنها بر روی دیوار و یا کف در فصول سرد سال از ورود سرما جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

امروزه افراد بسیاری هستند که برای کف و یا دیوار دفاتر اداری و تغییر دکوراسیون منزل خود به دنبال یک کفپوش مناسب می‌گردنند که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. پارکت‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند در این صورت افراد می‌توانند آنها را با توجه به دکوراسیون خود خریداری کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید چنین کفپوش‌هایی را دارید به سایت مورفلور | https://morfloor.ir/ مراجعه کرده و پارکت‌هایی با طرح و نقش‌های مورد علاقه خود را به راحتی خریداری نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rq7mm