شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 107419
تاریخ انتشار: 1402/12/28 13:00

با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید

از پارکت چوبی با نام کفپوش یا چوب فرش نیز یاد می‌شود. با استفاده از پارکت چوبی، منزل شما جلوه ای لوکس و زیبا به خود خواهد گرفت. پارکت ها در واقع یک مدل کفپوش بوده که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند.
با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید

 

 

از پارکت چوبی با نام کفپوش یا چوب فرش نیز یاد میشود. با استفاده از پارکت چوبی، منزل شما جلوه ای لوکس و زیبا به خود خواهد گرفت. پارکت ها در واقع یک مدل کفپوش بوده که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند.

خرید پارکت چوبی از آیلکس میتواند مزیتهای بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله آن به عمر مفید بالا، سازگاری با محیط زیست، مقاومت بالا در مقابل ضربه، عایق حرارتی و صوتی، نصب سریع، ساده و امکان جمع و نصب دوباره پارکت اشاره کرد. پارکت چوبی دارای انواع مختلفی بوده که انتخاب میان آنها در واقع به سلیقه و انتظار فرد از پارکت چوبی دارد.

آشنایی با پارکت و کاربرد آن

پارکت در واقع به یک مدل کفپوش چوبی گفته میشود که در موارد تزئینی کاربرد داشته و از ویژگیهای بارزی برخوردار است. از جمله آنها میتوان به عایق کردن سطوح اشاره کرد. این مدل کفپوشها متشکل از بلوک یا الوار چوبی کوچکی هستند که چینش آ‌نها با یک الگوی منظم و به صورت هندسی انجام گرفته است. در ابتدا، پارکتها تنها جایگزین مناسب برای کاشی و سرامیک به حساب میآمدند؛ اما امروزه این مدل کفپوش به نسبت سایر کفپوشها ارجحیت پیدا کرده است.

انواع پارکت چوبی

پارکت ها از لحاظ نوع متریال مورد استفاده در دستههای متنوعی جای میگیرند. انواع پارکت شامل موارد زیر میشوند.

  • پارکت لمینت: این پارکت متشکل از لایههای متفاوتی بوده و غالباً مواد آن از جنس ام دی اف و چوب ساخته میشوند؛ از این رو، طرح روی آنها دارای خطوطی بوده که روی چوب طبیعی میتوانیم آنها را مشاهده کنیم. از ویژگیهای ممتاز این مدل پارکت میتوان به بافت خاص، ماندگاری بالا و خاصیت عایقبندی سطح خانه اشاره کرد.
  • پارکت یک تکه: این مدل پارکت، مناسب افرادی بوده که نسبتبه ظاهر کلاسیک و طبیعی سطح خانه علاقه نشان میدهند. نصب این مدل پارکت از شما زمان خواهد گرفت و همواره نیازمند مراقبت و نگهداری بالایی است.
  • پارکت تمام چوب: از ویژگی های منحصر به فرد این مدل پارکت میتوان به ظاهر زیبا و ماندگاری خوب آن اشاره کرد. از آنجایی که در طول پروسه ساخت پارکت تمام چوب، چوب طبیعی مورد استفاده قرار گرفته؛ این مدل پارکت عایق مناسبی در مقابل صدا و گرما به شمار میرود.
  • پارکت ضد آب: پارکت های ضد آب در واقع به یک مدل کفپوش فرآوری شده اشاره دارد که گزینه مناسبی برای فضاهای مرطوب همچون حمام و سرویس بهداشتی به حساب می آید. از این رو، افرادی که مایل هستند نسبت به پارکت کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام خود اقدام نمایند، بهتر است از این مدل پارکت استفاده کنند.

پارکت چوبی از لحاظ رنگ بندی دارای چه رنگ هایی است؟

در ساخت پارکت چوبی رنگ های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه محصول نهایی چه رنگی داشته باشد، در واقع وابسته به نوع چوبی بوده که از آن استفاده شده است؛ اما به صورت کلی، این محصولات از تنوع رنگی بینظیری برخوردار هستند. از جمله رنگ های آن می توان به رنگ پارکت تیره، روشن، کرم، سفید و مشکی اشاره کرد.

پارکت چوبی چه مزیت هایی دارد؟

امروزه پارکت چوبی به علت مزایای بسیار، طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ چراکه در صورت مراقبت از پارکت چوبی، این محصول از طول عمر بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین پارکت چوبی با محیط زیست سازگار بوده و در مقابل ضربه از خود مقاومت نشان می دهد. پارکت یک مدل عایق حرارتی و صوتی به حساب می آید که به صورت سریع و راحت نصب میشود و میتوان آن را جمع کرد و مجدداً نسبت به نصب آن اقدام کرد.

راهنمای خرید پارکت چوبی

به هنگام خرید پارکت چوبی در نظر داشته باشید که ساخت پارکت ها در ابعاد و اندازه های متنوعی انجام میگیرد. عرضه این محصولات توسط کارخانجات سازنده غالباً به صورت مربع یا مستطیل در ابعاد متفاوتی همچون چهل در چهل، شصت در شصت، هشتاد در هشتاد یا صد در صد صورت می پذیرد. قیمت پارکت چوبی نیز برحسب نوع متریال مورد استفاده و ضخامت پارکت چوبی متفاوت به نظر می رسد.

علاوهبر قیمت پارکت چوبی، در زمان خرید پارکت باید به نکاتی همچون میزان دوام محصول، رنگ و تناسب آن با دکوراسیون و ضخامت آن توجه داشته باشید

خرید پارکت چوبی از آیلکس را به تمامی افرادی که قصد خرید پارکت باکیفیت، جنس مرغوب و قیمت مناسب دارند، توصیه می‌کنیم. آیلکس، به عنوان تنها مجموعه در ایران شناخته می‌شود که با تجهیز ماشین‌آلات کامل و خط تولید مکانیزه، به طور تخصصی به تولید پارکت می‌پردازد. فعالیت این برند با اتکا به استانداردهای روز اروپا، گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت و تنوع پارکت‌های ایرانی برداشته است.

علاوه بر تولید انحصاری پارکت، آیلکس به عنوان تامین‌کننده بسیاری از برندهای معتبر در این زمینه نیز شناخته می‌شود. ظرفیت تولید سالانه بیش از 250,000 متر مربع پارکت، نشان از توانمندی و پویایی این مجموعه در پاسخ به نیازهای بازار دارد.

برای مشاهده قیمت انواع پارکت چوبی به وبسایت این شرکت به آدرس https://iwfc.ir/ مراجعه کنید و جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان آیلکس تماس بگیرید.

سخن پایانی

پارکت چوبی از جمله بهترین محصولات ساختمانی به حساب می‌آید که در زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش مؤثری دارد. از جمله انواع پارکت های چوبی می‌توان به پارکت لمینت، یک تکه، تمام چوب و ضدآب اشاره کرد که هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی داشته و در موارد به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پارکت چوبی در منازل، می تواند موجب زیبایی ظاهری فضا شود و این محصول از طول عمر بالایی نیز برخوردار است و یک مدل عایق حرارتی به شمار میرود. شما می‌توانید اقدام به خرید پارکت چوبی در رنگ های متنوعی همچون روشن، تیره، کرم، سفید  و... کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vjynp