پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 14542
تاریخ انتشار: 1401/01/27 02:08

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

بررسی مزایا ومعایب کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به ما کمک می کند قبل از خرید دید بهتری نسبت به خرید داشته باشیم، هر کالایی مزیت ها و عیب های خاص خود را دارد که خریدار باید با درنظر گرفتن فاکتورهای مختلف تصمیم بگیرد. دانستن این نقاط مثبت و منفی به ما کمک می کند با چشم بازتری اقدام کنیم. در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

 

کیف پول سخت افزاری

 کیف پول سخت افزاری یا فیزیکی چیست؟ چه تفاوتی با نرم افزاری دارد؟

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام کیف پول فیزیکی نیز شناخته می‌شود به نوعی از والت های ارز دیجیتال گفته می‌شود که کلید خصوصی کریپتوکارنسی ها را در تراشه‌های فیزیکی ذخیره سازی می‌کند و با مکانیسم‌های امنیتی در سطح نظامی از آن محافظت می‌کند. برخلاف والت فیزیکی، کیف پول‌های نرم افزاری کلید خصوصی یا Private key را در حافظه گوشی موبایل یا هارد کامپیوتر و لپ تاپ یا سرورهای آنلاین ذخیره می‌کنند، این باعث می‌شود تهدیدات و خطراتی در کمین دارایی کاربران باشد. لجر نانو ایکس و لجر نانو اس و SafePAl S1 و ... در دسته کیف پول های سخت افزاری قرار می گیرند.

نقطه مقابل این والت ها کیف های نرم افزاری یا Software Wallet ها قرار دارند که کلید خصوصی را در حافظه گوشی یا هارد کامپیوتر یا سرور های آنلاین ذخیره می کنند و معمولا کار کردن با آن ها برای کاربر ساده تر است اما از نظر امنیت در وضعیت ضعیف تری قرار دارند و هر لحظه  ممکن است کاربر به دلایل مختلف مثل هک یا دسترسی غیرمجاز یا تحریم و ... دارایی خود را از دست بدهد. تراست والت و متامسک و اتومیک والت و ... در دسته کیف پول های نرم افزاری قرار می گیرند.

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری ویژگی ها و نقاط مثبت و منفی خود را دارند و ممکن است در شرایطی از دیگری برتر باشند، این به شما بستگی دارند که چه نیاز هایی داشته باشید و باید براساس منافع و خواسته های خود تصمیم بگیرید که والت نرم افزاری استفاده کنید یا سخت افزاری، در ادامه این مقاله ما به صورت خلاصه وار مزایا و معایب کیف پول های سخت افزاری را در مقایسه با نرم افزاری به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. 

در کیف پول‌های نرم افزاری مثل تراست والت، کلید خصوصی کاربران در حافظه گوشی موبایل ذخیره می‌شود، البته این ذخیره سازی با رمزنگاری همراه است و به سادگی هکر یا ویروس یا باج افزار نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد اما همین در دسترس آزمایش بودن یاعث می‌شود سطح امنیت کاهش بیابد. گوشی موبایل دائماً به اینترنت متصل است و در صورتی که هکری روش جدیدی برای بازگشایی و دسترسی به کلید خصوصی تراست والت پیدا کند در این صورت باید با دارایی خود خداحافظی کنید.

تهدید دیگری که مخصوص کاربران ایرانی است بحث تحریم است. این موضوع جدیدی نیست اما اگر حتی یک درصد احتمال داشته باشد کیف پول نرم افزاری خاصی دارایی شما را مسدود کند، بهتر است احتیاط کنید و دارایی خود را به کیف پول سخت افزاری منتقل کنید. در این صورت به هیچ وجه هیچ دولتی نمی‌تواند به کریپتوکارنسی های شما دسترسی داشته باشد بنابراین بحث تحریم منتفی است.

مزایای کیف پول های فیزیکی

تعدادی از مهمترین ویژگی ها و قابلیت های مثبت Hardware Wallet به شرح زیر است:

  • ذخیره آفلاین کوین و توکن های کریپتوکارنسی و کلید خصوصی در تراشه های فیزیکی
  • محافظت از کلید خصوصی در سطوح نظامی
  • جلوگیری از دسترسی فرد غیرمجاز با مکانیزم های امنیتی مثل پین کد و خود تخریبی و ...
  • مقابله با تهدید های آنلاین مثل هک و یا دسترسی افراد غیرمجاز به کلید خصوصی
  • عدم امکان تحریم دارایی کریپتوکارنسی و مسدود شدن اکانت های کاربران ایرانی
  • کاربر مالکیت کامل دارایی خود را در دست دارد.
  • امکان تنظیم میزان کارمزد تراکنش 
  • امکان استفاده از قابلیت های استیکینگ و وام دهی و ...
  • غیرقابل ردگیری کردن تراکنش ها 
  • در صورت خراب شدن یا سرقت یا مفقود شدن کیف پول سخت افزاری به سادگی می توانید با عبارات بازیابی اقدام به ریکاوری دارایی خود کنید.
  • امکان اتصال به صرافی های غیرمتمرکزو انجام معاملات بدون نیاز به صرافی های داخلی و خارجی

معایب کیف پول های سخت افزاری

در کنار مزایایی که توضیح دادیم والت های فیزیکی معایبی نیز دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای انجام تراکنش و مدیریت دارایی باید سخت افزار در دسترس شما باشد.

در صورت گم کردن عبارات بازیابی دارایی خود را از دست خواهید داد.

میزان ساپورت ارزها در والت های سخت افزاری نسبت به نرم افزاری ضعیف تر است، البته کیف پول هثل لجر و سیف پول اس وان تا حدودی این مشکل را حل کرده اند.

برای خرید کیف پول سخت افزاری باید هزینه کنید که این رقم بین 1 تا 10 میلیون تومان است. به عنوان مثال برای خرید کیف پول Safepal در تاریخ نگارش این مقاله باید 1.900.000 تومان هزینه کنید.

از کجا کیف پول سخت افزاری معتبر و اصل بخریم؟

رشد فضای مجازی و اینترنت باعث شده است فروشگاه‌های آنلاین بتوانند در ذهن مردم جایگاه بهتری داشته باشند و باتونه به آگاهی سازی درباره نماد اعتماد الکترونیک و فروشگاه‌های معتبر فرایند خرید آنلاین قابل اعتماد تر شده است.

می‌توانید از فروشگاه اینترنتی داتیس نتورک (Datisnetwork.com) اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کنید و در هر نقطه از کشور باشید ما محصول را با استفاده از شبکه شرکت پست به دست شما خواهیم رساند. به عنوان مثال برای خرید لجر نانو ایکس اینجا کلیک کنید.

نکته مهم درباره فروشگاه داتیس نتورک این است که ما به شما تضمین می‌دهیم کالای اصل و اورجینال را به دست شما برسانیم و هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. با آسودگی خاطر از Datisnetwork.com خرید کنید. در صورتی که به مشاوره نیاز دارید هم اکنون می‌توانید با شماره 02165361915 ارتباط برقرار کنید، کارشناسان داتیس نتورک آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

سخن پایانی

امیدواریمم بررسی نقاط مثبت و مفتی و مزایا و معایب کیف پول های سخت افزاری به شما در تصمیم دست و انتخاب بین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری کمک کرده باشد. به شدت والت های فیزیکی را جدی بگیرید و اگر قصد دارید در دنیای کریپتوکارنسی ها دارایی خود را از دست ندهید حتما به امنیت آن فکر کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2raao6