جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 18163
تاریخ انتشار: 1401/04/18 01:27

چطور کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی انتخاب کنیم؟

چه کودی بخرم و از کجا بخرم؟ یکی از دغدغه اونایی که گل و گیاه نگهداری میکنند اینه که چه کودی برای گیاهان خودشون بخرند و اینکه چطور باید خیالشون از کودی که خریداری میشه راحت باشه، چون اگر انتخاب درستی نداشته باشند احتمال آسیب به گیاهان هست.

چه کودی بخرم و از کجا بخرم؟ یکی از دغدغه اونایی که گل و گیاه نگهداری میکنند اینه که چه کودی برای گیاهان خودشون بخرند و اینکه چطور باید خیالشون از کودی که خریداری میشه راحت باشه، چون اگر انتخاب درستی نداشته باشند احتمال آسیب به گیاهان هست. در ادامه با من همراه باشید تا یک سرویس و یک محصول خوب براتون معرفی کنم برای مشاوره و خرید کود گیاهان آپارتمانی

نکات مهم قبل از خرید کود گیاهان آپارتمانی

همیشه یادتون باشه که هم آبیاری زیاد و هم کوددهی زیاد میتونه مشکلات زیادی برای گیاهان آپارتمانی به وجود بیاره، ولی در کنار همه این موارد انتخاب کود درست و مناسب برای گیاهان از اهمیت بالایی برخوردار هستش، همچنین کودی که استفاده میکنید باید مورد تایید کارشناسان حوزه گل و گیاه باشه در غیر این صورت احتمال به وجود اومدن مشکلات و بیماری برای گیاهان خودتون رو تجربه خواهید کرد.

چه فصلی و چطور به گیاهان کود بدیم؟

این سوالی هست که خیلی ها میپرسن، بهترین زمان برای تغذیه گیاهان در فصل رشد اونها هست، بیشتر گیاهان آپارتمانی رو باید در فصل بهار و تابستان کوددهی کرد، بهتره در فصل های سرد سال میزان کوددهی رو به صفر نزدیک کنید تا گیاه بتونه استراحت کافی رو انجام بده ما توی پیج و سایت گل من و تو سوالات متعددی داشتیم که از کجا و چطور کود باید خریداری بشه به همین خاطر اومدیم و در اتاق فکر تیم گل من و تو به این نتیجه رسیدم که باید به کسانی که گل و گیاه نگهداری میکنند مشاوره بدیم که چه کودی برای چه گیاهی و چطور باید استفاده بشه، بعد از هرکجا که دوست داشتن میتونند خرید خودشون رو انجام بدن

images_1657202643.png

کود NPK چیست؟

کودهای npk دارای مواد مغذی کم مصرف و پر مصرف می باشند که در ایران طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده، همانطور که گفتیم کودهای npk دارای مواد مغذی میکرو و ماکرو هستند که در این کود N مخفف نیتروژن (ازت)، P مخفف فسفر و K مخفف پتاسیم است. زمانی که میخواهید خرید کود NPK رو انجام بده روی بسته بندی اعدادی رو مشاهده میکنید مانند 121236 که نشان میدهد میزان 12 درصد نیتروژن، 12 درصد فسفر و 36 درصد پتاسیم در این کود موجود هست و بقیه مواد ریز مغذی ها می باشند. پس NPK مخفف سه عنصر ماکرو نیروژن، فسفر و پتاسیم می باشد.

چطور کود درست برای گیاهان بخریم؟

یک راهنمایی کلی در خصوص گیاهان داشته باشم تا قبل از خرید بدونید که چه کودی برای چه گیاهانی مناسب هست، سعی کنید از هیومیک اسید هر سه ماه یکبار برای گیاهان استفاده کنید و بعد اقدام به کوددهی گیاهان کنید، هر گیاهی متناسب با نوع و شرایط نگهداری نیاز به کود مخصوص خودش هست، مثلا گیاهان گوشتی مثل کاکتوس و ساکولنت باید با کودهایی که میزان ازت کمتری هستند تغذیه بشن، چون ازت بالا باعث ترک روی ساقه و برگ اونها خواهد شد، برای پاجوش زدن بهتره از کودهایی که فسفر بالای دارند استفاده کنید. اگر رنگ برگ گیاهتون داره کمرنگ میشه و نور دریافتی خوب هست نشون میده که گیاه میزان آهن کمتری دریافت میکنه و یا نمیتونه آهن موجود در خاک رو جذب بکنه، برای گیاهان گلدار باید از کودهای پتاس بالا استفاده کنید.

چطور و چه کودی برای گیاهان خود انتخاب کنیم؟

  • اگر هدف شما از کوددهی افزایش میوه گیاه یا محصول هست باید کودهای رو انتخاب کنید فسفر بالایی داشته باشه که اصطلاحا میگن کود فسفر بالا مثل ۱۰۵۲۱۰ ولی انتخاب کودی که میزان نیتروژن، فسفر و پتاسیم مساوی داشته باشه اصلا انتخاب خوبی نیست مثلا برای گوجه فرنگی میتونید از کود ۵۱۰۵ یا ۱۰۲۰۱۰ استفاده کنید.
  • اگر گیاهان آپارتمانی دارید که رشد برگی اونها مهم هست باید از کودهایی استفاده کنید که میزان نیتروژن بالایی دارند کود ۲۰۲۰۲۰ و ۵-۵-۱۰ از این نوع کودها هستند، شاید این سوال براتون پیش بیاد که کود سه بیست که تمامی عددهای اون مساوری است چرا بهش کود ازت بالا میگم؟ میزان موادی که قابل جذب هستند (پتاس و فسفر) در این کود هستند بسیار پایین تر از نیتروژن می باشد.
  • در انتهای فصول گرم سال و شروع فصول سرد سال برای افزایش مقاومت گیاه بهتره از کودهایی استفاده کنید که میزان پتاسیم بالایی داشته باشند مثل ۱۲۱۲۳۶
  • بهترین کود npk برای گیاه سانسوریا کود 105210 و کود 121236 است که میتونید استفاده کنید

نکته مهم در کوددهی گیاهان : برای جذب بهتر عناصر مورد نیاز در گیاه می توانید از کود اسید هیومیک در کنار کود NPK استفاده کنید. هیومیک اسید میتونه به خوبی جذب مواد مغذی در خاک رو بالا ببره و ساختار خاک رو هم اصلاح کنه

images_1657202702.png

مشاوره قبل از خرید کود برای گیاهان

به همین خاطر اومدیم و فروشگاه گل من و تو رو با محصولاتی که خودمون در گلخانه گل من و تو استفاده میکنم راه اندازی کردیم، اگر وارد سایت بشید میبینید که تعداد محصولات موجود در سایت بسیار کم هست، این بخاطر گزیشن محصولات و اینکه تمامی اون محصولاتی که خودمون ازش استفاده میکنیم رو موجود کردیم. این تمام ماجرا نیست. یک بخش ارتباط با ادمین فروشگاه در سایت وجود داره که در عکس زیر مشاهده میکنید، شما قبل از اینکه محصولی رو از سایت خریداری کنید میتونید از طریق واتساپ عکس گیاه خودتون رو برای کارشناسان گل من و تو ارسال کنید تا کارشناسان ما یک راهنمایی کامل در خصوص کود و یا سم مورد نیاز گیاهتون برای شما داشته باشند.

چگونه بوته‌، میزان رشد و گلدهی گل رز را تقویت کنیم؟

برای تقویت گل رز در گلدان یا باغچه چندان تقاوتی نخواهد داشت، گل رز که گیاهی بی‌نظیر هست فاکتور ها و عوامل مختلفی دخیل هستند که برخی به صورت مستقیم و برخی غیر مستقیم، باعث تقویت اسکلت و تقویت رشد و گلدهی آن خواهند شد. برای داشتن یک‌ بوته گل رز پرشکوه با گل های با کیفیت و درجه یک، باید از تمام این عوامل اطلاع پیدا کرده و با رعایت یکایک آن‌ها بتوانید به هدف مد نظرتان برسید.

حالا کود رو از کجا بخریم؟

اصلا مهم نیست که خرید کود گیاهان آپارتمانی خودتون رو از کجا انجام میدید، مهم اینه که بدونید چه کودی بخرید و چطور ازش استفاده کنید، ما در فروشگاه گل من و تو تاکیدمون بر این هست که بیاد و قبل از خرید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و بعد خرید خودتون رو از برندهای و فروشگاه های معتبر انجام بدید، همیشه هم به قیمت نگاه نکنید چون اگر میزان ناخالصی کودهای خریداری شده بالا باشه عملا کمکی به رشد گیاهتون نمیکنید و بیشتر باعث نابودی اون خواهید شد. اگر سوال یا مشکلی داشتید زیر همین پست میتونید بپرسید و یا بیاد در سایت گل من و تو به تمام سوالات و مشکلات شما پاسخ بدیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oal9g