شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 36826
تاریخ انتشار: 1401/12/16 04:34

تشکیل کارگروه تحقیق و بررسی اتفاقات اخیر در مدارس

با دستور رئیس‌جمهوری کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، با دستور حجتالاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهوری کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانشآموزان تشکیل شده است.در این کارگروه علاوه بر دستگاههای امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاههای تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مامور بررسی دقیق موضوع شدهاند.

اقدام عاملان مسمومیت دانشآموزان، مصداق مفسد فیالارض است

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر عوامل مسمومیت تعدادی از دانشآموزان در مدارس برخی از استانها شناسایی شوند، اقدام آنها، مصداق مفسد فیالارض است.

غلامحسین محسنی اژهای، در دیدار با اقشار مختلف مردم استان در تالار کوثر شهر اصفهان افزود: در صورت شناسایی و دستگیری این عاملان، قوه قضاییه بهصورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی میکند و تمام کسانی که به هر نحو از جمله مشاور، معاون، مسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار میگیرند. وی اظهارکرد: مسئله مسمومیت دانشآموزان در روزهای اخیر که نخستین مورد آن در آذر ماه از شهر قم شروع شدو هنوز هم ادامه دارد توسط دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی و بهویژه وزارت کشور و بهداشت که مسوولیت ویژه در این حوزه دارند، تحت بررسی و پیگیری قرار دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: این مسئله در درجه نخست با جان انسانها و در درجه بعد با روان آنها ارتباط دارد و به نظر میرسد این اقدام سازمان یافته است و دشمن یا آن را ایجاد کرده است و یا حداقل از آن بهرهبرداری میکند.

وی خاطرنشان کرد: سرویسها و نهادهای مختلف و دشمنان شناخته شده کشور در ماههای اخیر موضعگیریهایی کردند و در این میان، برخی افراد وابسته به دشمن هم التهاب، ترس و دلهره بیشتر را به جامعه تزریق میکنند.

وی با تاکید بر اینکه نهایت تلاش برای شناسایی عوامل و علت این مسئله در دستور کار مسوولان است، تاکید کرد: در این راستا هر روز گزارشهای صاحبنظران بخشهای سلامت، اطلاعات و امنیت با استفاده از بهترین آزمایشگاهها و گرفتن تست لازم از دانشآموزان جمع آوری میشود تا نسبت به شناسایی عوامل مشکوک اقدام شود.

رئیس قوه قضاییه در عین حال تصریح کرد: برای برخورد با کسانی که در این زمینه به التهابآفرینی، دروغ پراکنی و شایعهسازی میپردازند در هر استان حداقل یک شعبه اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: با کسانی که همراهیشان با دشمن با داشتن سوءنیت آنها احراز شود، حتی اگر هم غفلت کرده باشند، بدلیل اهمیت موضوع برخورد خواهد شد.

افراد بیحجاب مجازات میشوند

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزشهای آن است و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد، افزود: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت میکند.

وی یادآور شد: همه مسئولان در تلاش هستند تا با حمایت قوه قضاییه و مجریه از همه امکانات استفاده کنند تا با افرادی که برای همراهی با دشمن، اقدام به انجام این گناهی که عفت و نظمعمومی را خدشه دار میکنند، برخورد کنند.

وی در بخشدیگر سخنانش به عفو تعدادی از زندانیان به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این افراد صرف کسانی که در اغتشاشات شرکت کردند، نبودند بلکه سایر زندانیانی نیز مشمول عفو یا تقلیل محکومیت قرار گرفتند و یا کسانی که با قرار آزاد بودند نیز مشمول واقع شدند تا دیگر به زندان برنگردند.

مجلس موضوع مسمومیت دانشآموزان را پیگیری خواهد کرد

صمتسخنگوی کمیته مشترک حقیقت یاب مجلس برای بررسی مسمومیت دانش آموزش تاکید کرد که مجلس این موضوع را تا حصول نتیجه و رفع نگرانی جامعه در تامین سلامت دانش آموزان دنبال میکنند.

زهرا شیخی در توضیح جلسه کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: کمیته حقیقت یاب متشکل از نمایندگان ۴ کمیسیون تخصصی بهداشت، آموزش، امنیت ملی و امور داخلی کشور پیرو دستور رئیس مجلس مبنی بر رسیدگی به موضوع و کشف علل مسمومیت برخی دانش آموزان مدارس تشکیل شده است که نخستین جلسه کمیته مشترک حقیقت یاب مجلس به منظور بررسی مسمومیت تعدادی از دانش آموزش مدارس کشور برگزار شد.

وی توضیح داد: این جلسه با حضور مسئولان و کارشناسان وزارتخانههای بهداشت و درمان، کشور، آموزش و پرورش و اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و سازمان اطلاعات فراجا در محل کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار شد.

شیخی در پایان گفت: نمایندگان مجلس ضمن تقدیر و تشکر از تلاشها و زحمات دستگاههای اجرایی و امنیتی، با توجه به نگرانیهای ایجاد شده برای خانوادهها و دغدغه بحق آحاد مردم و فضاسازی رسانههای دشمن در مخدوش کردن امنیت روانی و اجتماعی بر خود لازم میدانند که موضوع را تا حصول نتیجه و رفع نگرانی جامعه در تامین سلامت دانش آموزان دنبال کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27dme6