سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 97360
تاریخ انتشار: 1402/08/28 08:04

مقایسه کامل اپلیکیشن و نسخه وب اینستاگرام

در زمان‌هایی نه چندان دور اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس راه اندازی شد. به همین دلیل تمام اقوام و دوستان و آشنایان هر آنچه در زندگی شخصی‌شان اتفاق می‌افتاد را با هم به اشتراک می‌گذاشتند.
مقایسه کامل اپلیکیشن و نسخه وب اینستاگرام

در زمان‌هایی نه چندان دور اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس راه اندازی شد. به همین دلیل تمام اقوام و دوستان و آشنایان هر آنچه در زندگی شخصی‌شان اتفاق می‌افتاد را با هم به اشتراک می‌گذاشتند. اما در حال حاضر اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی کامل، ابزار پیام رسانی و به یک پلتفرم تبلیغاتی تبدیل شده است که هم به شکل اپلیکیشن موبایل و هم نسخه وب موجود است.

اکثر کاربران اینستاگرام مثل خود من اپلیکیشن موبایل را انتخاب می‌کنند، چرا که به نظرم هم دم دست‌تر است، هم کار با آن راحت‌تر می‌باشد. اما خوب از حق نگذریم آنها که دست به موبایل نیستند نسخۀ وب آن را ترجیح می‌دهند.

 حالا کدام بهتر است؟ انتخاب با شما!

 مطالب پیش رو دربارۀ تفاوت‌های نسخۀ وب و موبایل اینستاگرام است. آن را بخوانید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

رابط کاربری

رابط کاربری اپ اینستاگرام در مقایسه با نسخۀ وب آن طراحی کاربرپسندتری دارد. رابط کاربری نسخۀ موبایل اینستاگرام برای نمایشگرهای کوچک با استفاده از دست به شکل لمسی طراحی شده است. علاوه بر این کاربران در اپلیکیشن موبایل برای تماشای پست‌ها و جستجو در اکسپلور اسکرول را به بالا و پایین حرکت می‌دهند، اما در نسخۀ وب اسکرول به چپ و راست هدایت می‌شود.

نوتیفیکیشن

اپلیکیشن اینستاگرام نوتیفیکیشن‌های لایک، کامنت و مسیج‌ها را در تلفن همراه کاربران ارسال می‌کند. همچنین کاربران اپ اینستاگرام می‌توانند انتخاب کنند چه نوتیفیکیشن‌هایی به دست آنها برسد. اما نسخۀ وب اینستاگرام چنین قابلیتی را ندارد.

ایجاد و ویرایش پست

ویرایش پست در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام آسان‌تر از نسخۀ وب آن است. کاربران در اپ موبایل می‌توانند پست‌های اسلایدی ایجاد کنند. و دربارۀ فیلترها و برش تصاویر تفاوت‌هایی وجود دارد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

  • تنظیمات نور و رنگ

یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن اینستاگرام تنظیمات نور و رنگ تصاویر مثل سایه‌ها، درخشندگی و روشنایی است که در نسخۀ وب آن موجود نیست. اما گزینۀ فیلترها در هر دو نسخۀ اینستاگرام موجود است با این تفاوت که در اپلیکیشن موبایل 10 فیلتر بیشتر از نسخۀ وب آن است.

  • برش تصاویر

تفاوت برش زدن تصاویر در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام و نسخه وب در این است که کاربران در نسخۀ وب چهار گزینه orginal, 1.1, 4.5, 16.9 را در اختیار دارند و برای تصاویر خود یکی را می‌توانند انتخاب کنند. اما در اپ موبایل بدین شکل نیست، بین اندازۀ اصلی تصویر (عمودی یا افقی) و برش مربعی یکی را انتخاب می‌کنیم.

  • ابزار LUX

ابزار LUX فقط در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام موجود است. بعد از آپلود کردن عکس و رفتن به مرحله بعد در بالا سمت راست آیکونی که شبیه عصای جادویی است را می‌بینید، روی آن ضربه بزنید، وارد صفحه ابزار LUX می‌شوید و با چپ و راست کردن دایره کشویی ویرایش کلی و فوری را می‌‌توانید روی تصویر خود اعمال کنید. اما در نسخه وب چنین امکانی وجود ندارد.

  • ادیت ویدیو

اینستاگرام در نسخه موبایل خود امکانات زیادی را برای ویرایش ویدیوها در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما اگر از نسخۀ وب اینستاگرام استفاده کنید باید برای ویرایش ویدیوهای خود از نرم‌افزارهای ادیت ویدیو کمک بگیرید.

اشتراک گذاری استوری و ریلز

استوری و ریلز اینستاگرام به یکی از ویژگی های اساسی این پلتفرم تبدیل شده است. با این حال کاربران اینستاگرام در نسخۀ وب فقط می‌توانند استوری‌ها را مشاهده و  پست‌های خود را ایجاد کنند در صورتی که در نسخه موبایل وقتی روی علامت + ضربه می‌زنند، گزینه‌های پست، استوری، ریلز، لایو را در اختیار دارند و می‌توانند آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

اشتراک گذاری محتوا

اگر می‌خواهید پست‌های خود را هم‌زمان با اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیس‌بوک، توییتر و تامبلر به اشتراک بذارید، قطعاً باید از نسخۀ موبایل آن استفاده کنید.

پیام رسانی

یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام برقراری ارتباط بین کاربران است. در هر دو نسخه شما می‌توانید پیام‌های متنی خود را ارسال و دریافت کنید. اما فقط در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام می‌توان ارتباط ویدیویی داشت و همچنین پست‌ها را به اشتراک گذاشت.

SHOP  یا خرید از فروشگاه آنلاین

یکی از ویژگی‌های محبوب اینستاگرام برای کاربرانش خرید کردن از بخش shop این شبکه اجتماعی است. اما برای آنکه بتوانید محصولات موردعلاقۀ خود را از برندها و فروشگاههای اینستاگرام تهیه کنید، فقط با نسخه مویل اینستاگرام امکانپذیر است. البته این قابلیت برای کاربران داخل ایران متاسفانه مسدود است.

ابزار جستجو

اگر از طریق نسخۀ وب اینستاگرام وارد شوید و بخواهید چیزی را در آن جستجو کنید، متوجه می‌شوید که علاوه بر ابزار جستجو یک آیکون اکسپلور (کاوش) هم وجود دارد که علاوه بر اینکه باعث می‌شود در اینستاگرام آسان‌تر سرچ کنید، داشبورد شما نیز مرتب‌تر به نظر می‌آید. اما در نسخه موبایل این دو ابزار باهم ادغام شده است بنابراین شما هنگام جستجو کردن چاره‌ای جز نگاه کردن به پست‌های دیگران ندارید.

آموزش‌های بیشتر درباره ورود به اینستا را اینجا بخوانید.

محل ذخیره پست‌ها

پست‌های ذخیره شده شما در نسخه وب اینستاگرام در پروفایلتان به نمایش در می‌آید در صورتی که در اپلیکیشن باید از قسمت پروفایل، بالا سمت راست از منوی موجود وارد قسمت پستهای ذخیره شوید.

 

ساخت آواتار

اول از همه بگویم آواتار چیست؟ استیکر‌های کاراکترهای اینستاگرامی شما که شبیه‌خودتان است. اما کاربران اینستاگرام فقط می‌توانند در نسخه‌ موبایل برای صفحۀ اینستاگرام، فیس‌بوک و مسنجر، آواتار بسازند. ساخت آواتار را می‌توانید از طریق تنظیمات اینستاگرام و با وارد شدن به قسمت حساب و انتخاب آواتار ((Setting>account>Avatar انجام دهید.

در انتها

شبکه اجتماعی اینستاگرام در نسخه وب و موبایل ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و کاربران تجربه‌های متفاوتی را کسب می‌کنند. به طور کلی بعضی از بخش‌هایی که در نسخه‌ی موبایل مشاهده می‌شود، در نسخه‌ی دسکتاپ وجود ندارند، مانند بخش فروشگاه و بخش سفارش و خرید.در شخصی‌سازی کردن، اپلیکیشن موبایل اینستاگرام عملکرد بهتری دارد. به جز این موارد فعالیت‌های شما در اپلیکیشن موبایل با جزئیات بیشتری رصد می‌شود. مانند مدت زمانی که در اینستاگرام گذرانده‌اید، تغییراتی که در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید و تعاملاتی که داشته‌اید. در حالی که نسخۀ وب اینستاگرام فقط یک بخش با نام login activity دارد.

اما درنهایت این کاربران هستند که بر اساس نیازهایشان یکی از آنها را انتخاب و استفاده می‌کنند. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید و چرا؟

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ll57k