شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 38705
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/21 06:59

کدام خسارت در بیمه بدنه غیر قابل پرداخت است؟

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب بین جوانان است که قیمت بالایی دارد. از طرفی هم هزینه تعمیر و تعویض قطعات این خودرو روز به روز بیشتر خواهد شد.
کدام خسارت در بیمه بدنه غیر قابل پرداخت است؟

پوشش انواع خسارت ها با بیمه بدنه پرشیا

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب بین جوانان است که قیمت بالایی دارد. از طرفی هم هزینه تعمیر و تعویض قطعات این خودرو روز به روز بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است که برای جبران این هزینه‌ها که ناشی از حادثه‌های رانندگی است از پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس بهره‌مند شد. پوشش‌های بیمه نامه بدنه به صورت اختیاری است و بیمه‌گزار می‌تواند با توجه به الویت‌های خود برای خرید این بیمه نامه اقدام کند. اما توصیه می‌کنیم برای جبران خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کرد تا ریسک جبران خسارت‌های مالی را بر عهده بیمه‌گر گذاشت. برای اینکه با پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه بدنه پژو پارس بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه نامه‌های خودرو است که با توجه به درخواست راننده یا صاحب خودرو صادر می‌شود. این بیمه نامه را تمام شرکت‌های بیمه‌ای صادر خواهند کرد و دو پوشش اصلی و اضافی را برای بیمه نامه در نظر خواهند گرفت. در حقیقت بیمه بدنه یک بیمه نامه اختیاری است که به عنوان مکمل بیمه ثالث خواهد بود و برای جبران خسارت‌های مالی استفاده خواهد شد. از طرفی هم بیمه‌گزار می‌تواند با توجه به الویت‌ها و انتخاب خود برای پوشش ‌های بیمه بدنه اقدام کند.

پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس

هماطنور که گفته شد، پژو پارس جزو خودروهایی است که مورد استقبال قرار گرفته و نیاز به تهیه بیمه بدنه دارد. زیرا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی می‌توان با تحت پوشش بودن بیمه بدنه خسارت‌های وارد شده به خودرو را تا سقف تعهدات جبران کرد. همچنین دو پوشش اصلی و اضافی برای این بیمه در نظر گرفته شده که هر یک با توجه به مفاد قرارداد بیمه قابل بررسی و جبران خسارت است.

توصیه‌ای که همه کارشناس‌های بیمه دارند، این است که قبل از تهیه بیمه نامه بدنه، استعلام شرکت‌های بیمه‌ای را دریافت کنید تا بهترین خدمات را دریافت کرد. به طور حتم استعلام پوشش‌ها و مقایسه قیمت بیمه نامه در شرکت‌های بیمه به صورت حضوری، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. از این رو بیمه دات کام که یک سامانه آنلاین خرید بیمه است شرایط استعلام و مقایسه خدمات و قیمت‌های شرکت‌های بیمه را فراهم کرده تا تنها با چند کلیک بهترین بیمه را با شرایط عالی تهیه کنید.

 

 

در تصادفاتی که خسارت بیشتر از سقف بیمه ثالث است، بیمه بدنه باقی هزینه‌ها را جبران می‌کند.

در حقیقت بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط خرید بیمه را برای تمام افراد فراهم کرده تا بدون محدودیت زمانی و مکانی برای خرید بیمه اقدام کرد. کافی است که برای انجام این کار از طریق سامانه بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه است اقدامات لازم را انجام دهید. بیمه دات کام شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه را فراهم کرده تا تنها با فشردن چند کلیک خرید بیمه نامه انجام شود. همچنین خدمات این مجموعه به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته است.نی بهترین بیمه نامه را تهیه کنند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

با پرداخت حق بیمه پایه می‌توان پوشش‌های اصلی بیمه بدنه را تهیه کرد و ریسک جبران هزینه‌های وارد شده به خودرو را به بیمه‌گر منتقل کرد. خطرات اصلی در این بیمه نامه به شرح زیر هستند.

حادثه:

هنگامی‌که خودرویی دچار حادثه شود، بیمه‌گر موظف خواهد بود خسارت‌های ایجاد شده را جبران کند. این خسارت‌ها با توجه به میزان سقف تعهدات بیمه‌گر جبران خواهد شد. به طور مثال: اگر بیمه‌گزار در حادثه رانندگی دچار خسارت شود و همچنین مقصر حادثه باشد، می‌تواند کل یا بخشی از خسارت ایجاد شده به وسیله نقلیه خود را از بیمه‌گر دریافت کند. به طور کلی پوشش خسارت به موراد زیر تقسیم می‌شود:

  • واژگونی خودرو

  • سقوط خودرو

  • برخورد اجسام خارجی به خودرو

سرقت کلی:

در صورتی که خودروی بیمه‌گزار دچار سرقت کلی شود، بیمه بدنه هزینه آن را متقبل می‌شود و جبران خسارت خواهد کرد. نکته مهم این است که در پوشش بیمه بدنه سرقت خودرو دو حالت کلی و جزئی دارد که در پوشش‌های اصلی، خسارت‌های وارد شده در سرقت کلی جبران می‌شوند و برای جبران خسارت‌های سرقت جزئی باید پوشش اضافی را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری کرد.

آتش‌ سوزی:

آتش سوزی یکی دیگر از پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است که با بروز حادثه بر اثر صاعقه یا انفجار می‌توان همراه باشد. همچنین به طور کلی ریسک تمام خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در این حادثه به بیمه‌گر منتقل خواهد شد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

برای تیهه این پوشش‌های نیاز است که حق بیمه بیشتر پرداخت کرد تا با توجه به انتخاب بیمه‌گزار، خسارت‌های وارد شده تا سقف تعهدات جبران هزینه شوند. این پوشش‌ها عبارتند از:

  • سرقت قطعات خودرو: سرقت جزئی قطعات خودرو در این پوشش جبران خواهد شد. به طور مثال: شرکت بیمه هزینه‌های ناشی از سرقت جزئی و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی را تا سقف تعهدات پرداخت خواهد کرد.

  • شکست شیشه: اگر شکست شیشه در اثر تراکم هوا یا حوادث طبیعی رخ دهد، شرکت بیمه خسارت وارد شده را جبران خواهد کرد.

  • نوسانات قیمت: در صورتی که خودروی شما دچار آسیب شود، در این پوشش مطابق با قیمت روز خودروی خود، خسارت دریافت خواهید کرد.

  • ایاب و ذهاب: هزینه رفت و آمد ‌بیمه‌گزار در اثر خرابی و تعمیر خودرو به مدت 30 روز تحت پوشش خواهد بود.

  • بلایای طبیعی: اگر بروز بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله باعث وارد شدن خسارت به خودروی بیمه‌گزار شود، شرکت بیمه خسارت‌های وارد شده را جبران خواهد کرد.

  • ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند.

  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: خسارت‌های مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو در این پوشش جبران خسارت می‌شود.

گزینه های متنوعی وجود دارند که در بین پوشش های اصلی و اضافی قرار نمی‌گیرند که به عنوان یک راننده بد نیست با آن ها آشنایی داشته باشید.


 

  • آسیب در شرایطی که راننده گواهینامه نداشته باشد.

  • آسیب دیدن زمانی که انفجارهای هسته ای رخ می‌دهد.

  • وارد شدن هر گونه خسارت زمانی که از دست پلیس در حال فرار هستید.

  • در صورتی که از عمد به خودروی خود آسیب وارد کنید نیز مشمول پوشش‌های بیمه بدنه نخواهید شد.

  • اگر در خودرو خود بیش از حد توان بار سوار کرده باشید و هر گونه آسیبی نیز به آن وارد گردد، در آن صورت بیمه به شما تعلق نخواهد گرفت. شما می‌توانید لیست کامل پوشش‌های بیمه بدنه را در

https://bimeh.com/mag/car-body-insurance-coverages/بخوانید.


 

عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه پژو پارس

برای اینکه بتوانید قیمت بیمه بدنه پژو پارس را مشخص کنید، نیاز است که ابتدا نوع کاربری خود را مشخص کرده، سال ساخت و مدل خودرو را هم در نظر گرفت. این عوامل گفته شده جزو فاکتورهای مهم در قیمت گذاری بیمه نامه بدنه خواهند بود. اما انتخاب پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در بیمه بدنه خواهد بود. زیرا هرچه تعداد پوشش‌های انتخابی بیشتر باشد، به طور حتم حق بیمه بیشتر را هم باید پرداخت کرد. در نتیجه قیمت بیمه بدنه افزایش خواهد داشت.


 

 

سال ساخت خودرو از عوامل تأثیر گذار بر قیمت بیمه بدنه پژو پارس است.

به طور کلی فاکتورهای مهمی ‌مانند: نوع خودرو، سال ساخت، صفر کیلومتر بودن خودرو، تخفیف‌های بیمه و ارزش بیمه وجود دارند که همگی جزو عوامل تاثیر گزار در نحوه محاسبه قیمت بیمه نامه خواهند بود.

همچنین در این قسمت منظور از ارزش خودرو، همان قیمت روز اتومبیل است. توصیه می‌کنیم که برای دریافت خسارت مناسب و تعیین قیمت بیمه بدنه خودرو ی خود، ارزش واقعی خودرو در بیمه خریداری شده از این لینک بیمه دات کام قید شود.

بیمه‌گزار در بیمه بدنه چه وظایفی دارد؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه بدنه به عنوان یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر منعقد خواهد شد که یکسری وظایف را برای دو طرف قرارداد در نظر می‌گیرد. از طرفی هم همانطور که بیمه‌گر در برابر جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه وظایفی دارد، بیمه‌گزار هم باید به یکسری قوانین و اصول پاییند باشد که این موارد عباتند از:

  • عدم تعمیر خودرو بدون هماهنگی با بیمه‌گر

  • اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت

  • رعایت اصل حد اعلای حسن نیت

  • اعلام تشدید خطر

  • اعلام نمودن خسارت

  • پرداخت حق بیمه بدنه

  • خودداری از جابه‌جایی خودرو

  • عدم اظهارات غیر واقعی

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های مالی وارد شده به راننده مقصر و هزینه‌های مازاد اشخاص ثالث از پوشش ‌های بیمه بدنه استفاده کرد تا بیشترین خسارت را دریافت کنید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2axnmk