دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 18374
تاریخ انتشار: 1401/04/27 23:20
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

ورود سورن‌پلاس دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: با دریافت مجوز و تاییدیه‌های لازم از سازمان استاندارد و تعیین قیمت، محصول سورن‌پلاس دوگانه‌سوز وارد ناوگان تاکسیرانی کشور می‌شود.

پس از واگذاری تعهدات باقیمانده از تاکسی سمند و دریافت مجوزهای لازم برای سورن‌پلاس، این محصول جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ خواهد شد. براساس فرامین هشتگانه رئیس‌جمهوری، امسال خط تولید محصولات پژو ۴۰۵ و سمند متوقف خواهد شد. در حال‌حاضر کمتر از ۱۶۰۰ تعهد تاکسی سمند EF۷ باقیمانده که این تعداد به تولید رسیده و آماده واگذاری به تاکسی‌داران است و تعهد به‌جا مانده‌ای برای تاکسی پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: با رفع مشکل شماره‌گذاری و دریافت مجوز، خودروهای تاکسیرانی واگذار و پس از آن دیگر برای همیشه خودرو سمند از خط تولید حذف خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه با عرضه سورن‌پلاس دوگانه‌سوز و افزایش سطح ایمنی و تجهیزات در اختیار راننده و مسافران، رضایتمندی بیشتری حاصل خواهد شد، گفت: شبکه خدمات پس از فروش نیز برنامه‌های حمایتی از رانندگان تاکسی در نظر گرفته است.

وی افزود: این خودرو با ترکیب سوخت بنزین و گاز قادر به پیمایش حدود هزار کیلومتر مسافت است، ضمن اینکه موتور تعبیه‌شده در آن از نوع EF۷ پایه گازسوز بوده و علاوه‌بر تغییراتی در ظاهر، برخی آپشن‌ها و امکانات نیز به آن اضافه شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای طرح نوسازی تاکسی‌ها خبر داد و گفت: طبق قرارداد در حال تنظیم با اتحادیه تاکسیرانی، مقرر شده در سال جاری، ۱۰ هزار تاکسی با سورن‌پلاس جایگزین شود.

وی گفت: اجرای این طرح در مرداد آغاز خواهد شد.

کاهش ۶۰ درصدی ضایعات خطوط تولید سواری

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو از کاهش ۶۰ درصدی ضایعات خطوط سواری شامل بدنه، رنگ و سالن‌های مونتاژ در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش ضایعات که بخش اصلی آن حاصل تولید بدون کسری و عبورمستقیم است، یکی از مصادیق افزایش بهره‌وری در ایران‌خودرو است.

علیرضا بخت‌آزما افزود: عبور مستقیم سبب انجام کامل فرآیندهای تولید پیش از خروج خودرو از خط شد و به این ترتیب، ایرادات احتمالی در فرآیندها و دینامیک خودرو در آزمون و بازرسی خودرو قبل از تجاری‌سازی و تحویل به معاونت فروش انجام می‌شود.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه تولید به‌طور کامل و بدون کسری در افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات مشهود است، ادامه داد: در شاخص‌هایی مانند بازرسی قبل از تحویل، روند بهبود کیفیت محصولات مشهود است و به‌طور حتم نتایج نظرسنجی از مشتریان و ارزیابی خودروها پس از تحویل نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

به‌گفته وی، به‌واسطه بهبودها و اقداماتی که در شاخص‌های کیفیت محقق شده، موتور و گیربکس تارا ضمانت شده و ایران‌خودرو از عرضه محصول بی‌ایراد به مشتریان اطمینان دارد.

بخت‌آزما افزایش بهره‌وری را از نتایج تولید کامل و حذف خودرو ناقص دانست و گفت: با حذف فرآیند برگشت دوباره خودروهای ناقص به خطوط تولید برای تکمیل‌کاری، از اتلاف منابع مالی و انسانی در این بخش جلوگیری می‌شود.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه با این اقدام، تمامی نیروهای تولیدی به‌منظور بهره‌وری بیشتر و افزایش تیراژ، در خطوط تولید متمرکز شده‌اند، گفت: در حال طراحی مجدد سیستم تولید و پیاده‌سازی استانداردهای به‌روزتر در فرآیند تولید از جمله S۵ و نظام لجستیک نوین هستیم.

بخت‌آزما افزود: خطوط به نحوی تغییر خواهند یافت تا از قراردادن پالت انبوه در کنار خط جلوگیری شده و با تبدیل به سوپرمارکت، قطعات چینش و بنا به نیاز، تامین و تغذیه شوند. این اقدام سبب باز شدن فضای اطراف تولید و کاهش جابه‌جایی اپراتور و در نتیجه، بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه آموزش و استقرار این سیستم در سالن‌های تولید در حال انجام است، گفت: تا پایان سال این سیستم به‌طور کامل در خطوط تولید استقرار خواهد یافت.

بخت‌آزما با بیان اینکه در آینده نزدیک، برای رسیدن به تولید ناب و بهره‌ور، بخشی از فعالیت‌های جانبی تولید در خطوط تولید متمرکز خواهد شد، اظهار کرد: تمامی این اقدامات نتیجه عبور مستقیم است و واحدهای تولیدی تمرکز خود را معطوف به تولید، بهره‌وری و افزایش کیفیت کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان خودروهای کسری‌دار، تصریح کرد: در حال‌حاضر به کمتر از ۲۱ هزار و ۷۰۰ خودرو کف در کل سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو وجود دارد که تعداد موجود در سایت مرکزی، کمتر از ۳ هزار خودرو است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان مرداد این عدد به صفر خواهد رسید.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به برنامه‌های ایران‌خودرو برای تعطیلات تابستانی پیش‌رو، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، به‌دلیل محدودیت‌های برق و انرژی، برخی از سایت‌ها به جمع‌آوری خودروهای دارای کسری قطعه اقدام خواهند کرد.

وی افزود: این تعطیلات، زمان مناسبی برای بازسازی، به‌سازی و برخی تغییرات لازم در خطوط تولید و همچنین تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات است، زیرا نگهداری و تعویض لوازم یدکی این تجهیزات بسیار دارای اهمیت است و با انجام این اقدامات، خود را برای تحقق اهداف تولید در نیمه دوم سال آماده می‌کنیم.

هشدار درباره روش‌های جدید سرقت

به‌دنبال وقوع چندین شیوه جدید سرقت خودرو، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، به دارندگان خودرو درباره عدم‌اعتماد به افراد ناشناس به‌عنوان خریدار خودرو هشدار داد.

متن اطلاعیه گروه صنعتی ایران‌خودرو به این شرح است: با توجه به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر سرقت خودرو توسط فردی که در قالب خریدار با مالک خودرو تماس گرفته و پس از انجام تست جاده‌ای، با طرح ادعای مشاهده ایراد در محصول، فروشنده را مجاب برای مراجعه به یکی از تعمیرگاه‌های مرکزی ایران‌خودرو کرده و پس از خروج مالک از خودرو، دست به سرقت خودرو زده، از تمامی مشتریان درخواست می‌شود به‌راحتی خودرو خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

شهروندان و مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو، هنگام فروش خودرو، به شیوه‌ها و شگردهای جدید سرقت توجه کرده تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

همچنین تاکید می‌شود هنگام فروش خودرو، ضمن رویت مدارک شناسایی فرد خریدار، به‌راحتی خودرو را برای انجام بررسی و تست جاده‌ای در اختیار فرد ناشناس قرار نداده و تا پایان مراحل قانونی انتقال مالکیت و فروش، به هیچ‌وجه خودرو را تحویل خریدار ناشناس ندهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q9yv