پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 10432
تاریخ انتشار: 1400/10/20 12:54

چگونه آیفون تصویری را نصب کنیم؟

امروزه آیفون های تصویری یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین ابزار های هر ساختمانی به شمار می روند. آیفون های تصویری در انواع و مدل های متنوعی تولید می شوند و به دست مشتریان می رسند. چگونگی نصب آیفون تصویری یکی از موضوعات مهم در زمان خرید و بکارگیری این ابزار است. از این رو ما در این مقاله بر آنیم تا روش نصب آیفون تصویری را در نه مرحله و به صورت کامل ذکر کنیم.

مراحل نصب آیفون تصویری

پس از اینکه به معرفی مطالب و مراحل اصلی نصب آیفون تصویری بپردازیم، به منظور آشنایی و درک بیشتر خوانندگان نسبت به این تجهیز، اجزای تشکیل دهنده آن را معرفی می کنیم. به طور کلی هر آیفون تصویری از چهار بخش صفحه نمایش یا مانیتور(Monitor)، منبع تغذیه(Power Source)، قفل درب باز کن(Door Switch or Door Release) و پنل جلوی درب(Camera) تشکیل شده است. حال در ادامه مبحث اصلی مورد نظر را یعنی روش نصب آیفون تصویری توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: جمع آوری ابزار های مخصوص

در ابتدا می بایست وسایل و ابزار های مورد نیاز خود را که در زمان نصب آیفون به آنها نیاز پیدا خواهیم کرد آماده کنیم. ابزار هایی مانند پیچ گوشتی، پیچ، کابل شارژ و دفترچه نصب برند آیفون تصویری مورد نظر در طول زمان نصب آیفون تصویری بسیار کارآمد خواهند بود.

مرحله دوم: شارژ باتری

پس از باز کردن جعبه آیفون تصویری خریداری شده، باتری آیفون را پیدا کرده و به وسیله کابل شارژ موجود به برق متصل می کنیم تا شارژ شود. در هنگام شارژ باتری دو چراغ یعنی چراغ های قرمز و سبز مشاهده می شوند که نشان دهنده عملیات شارژ شدن باتری هستند. مدت زمان شارژ باتری در حدود چهار تا شش ساعت زمان برده و به کاربران پیشنهاد می شود تا زمان خاموش شدن چراغ قرمز، آن را از برق جدا نکنید. 

مرحله سوم: اتصال به اینترنت

اجرا مرحله سوم تنها برای آن دسته از آیفون های تصویری هوشمندی است که از قابلیت اتصال به تلفن همراه برخوردارند. این قابلیت آیفون های تصویری هوشمند به ما امکان باز کردن درب منزل را به صورت آنلاین می دهد. به این منظور، می بایست نرم افزار های مخصوص آیفون تصویری را که در دفترچه آن مشخص شده اند را نصب کرده و سپس به کمک دستورالعمل ها، آیفون را به شبکه WiFi خانه وصل می کنیم..

مرحله چهارم: قطع برق

پس از انجام مراحل اولیه ذکر شده، در این مرحله می بایست به وسیله جعبه فیوز ساختمان، زنگ واحد خود را خاموش کنیم. این مرحله در نصب آیفون تصویری اهمیت بالایی دارد و به دلیل وجود خطر برق گرفتگی، خاموش کردن زنگ خانه و قطعی برق واحد ضروری است.

مرحله پنجم: جدا کردن سیستم های قبلی

در این مرحله، ما به جداسازی تمام سیستم های قبلی و قدیمی خود می پردازیم. در ابتدا به وسیله پیچ گوشتی شروع به باز کردن پیچ های آیفون قدیمی کرده و سپس محل نصب آیفون تصویری جدید خریداری شده را بر روی دیوار مشخص می کنیم. زنگ درب قدیمی خود را با احتیاط از دیوار جدا کرده و بیرون می آوریم. این کار باید با نهایت احتیاط و به آرامی صورت پذیرد تا هیچگونه آسیبی به سیم های مربوطه وارد نشود. در نهایت پیچ ها را به منظور جدا کردن سیم ها شل می کنیم و زنگ قدیمی را به طور کامل بر می داریم.

مرحله ششم: متصل کردن براکت نصب

در مرحله ششم حفره ای به اندازه آیفون تصویری جدید در دیوار ایجاد می کنیم و آن را در بالای قسمت سوراخ ایجاد شده و در بخشی که قصد سوار کردن آیفون را بر روی آن داریم، نگه می داریم. سپس از زاویه مطلوب تصویر آیفون تصویری اطمینان حاصل می کنیم. در این مرحله برای کسب اطمینان از صاف بودن براکت نصب، به کمک یک مداد نقاط سوراخ های پیچ جدید را علامت گذاری می کنیم. 

به آن دسته از کاربرانی که قصد نصب آیفون تصویری بر روی گچ یا آجر دارند توصیه می شود تا به منظور سوراخ کردن لنگرهای پلاستیکی سفید رنگ که برای ثابت نگه داشتن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرند، از بیت سنگ تراشی بهره ببرند. پس از سوراخ کردن نقاط مشخص شده به وسیله بیت سنگ تراشی، ابتدا می بایست لنگر ها را به داخل فشار داده و براکت نصب را در قسمت فوقانی آنها قرار دهیم. پس از جایگذاری براکت، پیچ های آن را در لنگر ها پیچ می کنیم.

مرحله هفتم: اتصال سیم های آیفون

در مرحله هفتم، برای بستن مدار آیفون تصویری می بایست سیم های آن را متصل کنیم. به این منظور، دو پیچ تعبیه شده بر روی براکت نصب را که در قسمت بالایی سوراخ نقطه اتصال سیم از دیوار قرار دارد باز می کنیم. سپس سیم ها را برداشته و اقدام به پیچیدن آنها به دور هر پیچ می کنیم. از ارتباط مناسب سیم ها با پیچ های مد نظر اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز، آنها را با احتیاط کامل محکم می کنیم.

نکته: این مرحله برای کسانی که خواستار زنگ درب کاملا بی سیم هستند ضروری نمی باشد. 

مرحله هشتم: بازیابی برق

برای بازیابی برق در این مرحله، می بایست سوئیچ قطع کننده را دوباره فعال کرده تا آیفون تصویری راه اندازی شود. همچنین در صورت اتصال حلقه آیفون تصویری به سیم زنگ داخلی، صفحه جلوی آن را برداشته و از ایمنی کامل اتصالات خود آگاهی می یابیم. در نهایت به کمک پیچ گوشتی، پیچ های امنیتی را به بخش زیرین می چرخانیم.

مرحله نهم: تنظیمات آیفون تصویری

پس از گذراندن مرحله هشتم و انجام امورات مشخص شده آن، حال قادر به تنظیم آیفون تصویری خود خواهیم بود. تنظیماتی از جمله تشخیص حرکت و دید در شب، انتخاب ملودی، تنظیم ولوم صدای زنگ، انتخاب نقاط دلخواه برای استفاده از دوربین و... . 

توصیه نهایی برای نصب آیفون تصویری

ما در این متن به صورت خلاصه مراحل نصب و اجرا آیفون های تصویری را بیان کردیم. همانطور که اشاره شد، مراحل نصب آیفون تصویری می بایست به طور دقیق انجام شود تا نقصی در زمان استفاده از آن به وجود نیاید. در این میان، رعایت نکات ایمنی و استفاده از ابزار های مناسب برای نصب آیفون تصویری بسیار توصیه می شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ebg93