چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 9796
تاریخ انتشار: 1400/10/13 13:26

افزایش تولید در ایران‌خودرو مازندران

بازار خودرو ایران بازاری بکر و تشنه است. به‌گفته کارشناسان، بازار تقاضا خودرو ایران فرصتی برای خودروسازان است که تولید خود را افزایش دهند. بسیاری از خودروسازان جهان برای توسعه محصولات نخست به‌دنبال بازاریابی و بازارسازی می‌روند، این در حالی است که برای خودروساز ایرانی این بازار بدون زحمت فراهم است.

 نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در بازدید و بررسی‌های میدانی به عمل آمده‌ از ایران‌خودرو مازندران، شاهد روند رو به رشد چشم‌گیری از لحاظ کمی و کیفی در محصولات این مجموعه هستیم که حکایت از زحمات شبانه‌روزی کارکنان دارد.

ایجاد خطوط جدید تولید

مهدی سعادتی در نشست با مدیرعامل شرکت خودروسازی خزر، با اشاره به عملکرد ۶ ماه نخست امسال ایران‌خودرو مازندران، گفت: در حال‌حاضر شاخص‌های عملکردی این مجموعه رشد خوبی داشته و شاهد آن، رتبه برتر تولید و نقدینگی در مجموعه است. 

به‌گزارش ایکوپرس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری کرد، با حمایت از تولیدات داخلی در آینده نزدیک خلأ بزرگ سرمایه‌گذاری در بابل برطرف شود و شاهد ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در خودروسازی خزر باشیم.

پیش‌بینی تولید تا پایان سال

مدیرعامل شرکت خودروسازی خزر نیز در حاشیه این نشست، گفت: ایران‌خودرو مازندران در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش تولید داشته است.

مهدی امینی، آمار تولید خودرو این شرکت در نیمه نخست امسال را ۱۸ هزار و ۴۲۰ خودرو اعلام کرد و افزود: این میزان تولید مدیون تلاش و همدلی کارگران ایران‌خودرو مازندران است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۴۰ هزار خودرو در این شرکت تولید و به بازار عرضه شود که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد خواهیم داشت.

امینی با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات به صورت حضوری در محل کارخانه تحویل مشتریان شده، افزود: این امر باعث رضایتمندی بیشتر مشتریان و کاهش حمل‌ونقل و ترافیک جاده‌ای شده است.

افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل

شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو)، به‌منظور تسریع در تحویل خودرو به مشتریان، ظرفیت ناوگان حمل محصولات ایران‌خودرو را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل ایسیکو در این‌باره گفت: این شرکت با دسترسی به شبکه گسترده پیمانکاران، تامین به موقع ناوگان، رقابت میان پیمانکاران و در نهایت کاهش نرخ حمل محصول توانسته، نقش مثبتی در کاهش هزینه‌های لجستیکی ایران‌خودرو داشته باشد. 

حسین محمدی افزود: ایسیکو با دارا بودن شرکت‌های زیرمجموعه‌ای همچون سمندریل و سمندترابر بین‌الملل موفق شد بخش زیادی از خدمات حمل‌ونقل و انبارداری مربوط به گروه صنعتی ایران‌خودرو را انجام دهد.

مدیرعامل ایسیکو با اشاره به اینکه اولویت شرکت ایسیکو تامین و ارائه خدمات به شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو است، گفت: حمل قطعات شرکت ساپکو به خطوط تولید ایران‌خودرو و ارائه خدمات به شرکت ایساکو به‌منظور پوشش نیازمندی‌های شبکه خدمات پس از فروش از جمله این همکاری‌ها به‌شمار می‌رود. 

محمدی گفت: ایسیکو با داشتن بیش از ۷۰۰ واگن، ۷۰۰ لیفتراک، ۴۰۰ کفی و کامیون و ۱۰ تریلر و بیش از ۳ هزار راننده در زنجیره تامین، قطعات و بدنه‌های شرکت ایران‌خودرو را در کوتاه‌ترین زمان به خطوط تولید این شرکت منتقل می‌کند. 

وی افزود: حمل خودرو و تحویل به نمایندگی‌ها و پارکینگ‌های جانبی توسط راننده، طراحی اپلیکیشن و نصب روی گوشی رانندگان، امکان رهگیری و پایش خودروهای یادشده از دیگر خدمات شرکت ایسیکو به‌شمار می‌آید. 

محمدی با بیان اینکه به روز‌آوری و استانداردسازی تجهیزات، نقش مهمی در سبد خدمات لجستیک ایسیکو دارد، گفت: این شرکت حدود ۶۰ لیفتراک که سال‌ها از رده خارج شده بود را بازسازی کرد و استانداردسازی خودروهای کفی حمل قطعه و بدنه را نیز به اجرا درآورد.

در حال‌حاضر طرح فروش اقساطی نداریم

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اخبار برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فروش اقساطی محصولات این شرکت را جعلی خواند.

به‌دنبال انتشار برخی اطلاعیه‌های فروش اقساطی محصولات ایران‌خودرو، این خودروساز در اطلاعیه‌ای ضمن جعلی خواندن آن، تنها مسیر ثبت‌نام برای خرید محصولات را سایت فروش اینترنتی این شرکت به نشانی esale.ikco.ir دانست.

در این اطلاعیه عنوان شده، هیچ‌گونه اقدامی از سوی ایران‌خودرو برای فروش اقساطی محصولات انجام نشده و اطلاعیه‌های منتشرشده کاملا بی‌ارتباط به این شرکت است.

این اطلاعیه علاوه‌بر هشدار به مشتریان درباره کلاهبرداری برخی سودجویان، بر مراجعه به منابع اصلی خبری ایران‌خودرو از جمله سایت خبری ikcopress.ir و سایت فروش محصولات به نشانی esale.ikco.ir برای دریافت اطلاعات فروش تاکید کرده است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/456qd2