چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 19540
تاریخ انتشار: 1401/06/16 04:07
نودمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد

افتتاح ۲۳ بوستان محلی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در هفته آینده خبر داد و گفت: مساحت این بوستان با فضای پیرامونی به ۲۰ هکتار می‌رسد. به این ترتیب ۲۳ بوستان محلی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در هفته آینده خبر داد و گفت: مساحت این بوستان با فضای پیرامونی به ۲۰ هکتار میرسد. به این ترتیب ۲۳ بوستان محلی تا پایان سال افتتاح میشود.

صمتبه گزارش صمت، علیمحمد مختاری در حاشیه نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، درباره افتتاح بوستان ایرانیان اظهار کرد: این بوستان با مساحت ۱۶ هکتار در جنوب شهر تهران و در منطقه ۱۹ واقع شده که هفته آینده افتتاح میشود.

وی با بیان اینکه این مناطق کمتربرخوردار هستند و باید توزیع فضای سبز در این مناطق عادلانه باشد، تصریح کرد: سعی میکنیم در این دوره باتوجه به برنامههای توسعه و نگهداشت فضای سبز بتوانیم خدمات شایستهای به شهروندان ارائه دهیم.

2 هزار دستگاه به ناوگان اتوبوسی پایتخت اضافه میشود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری دوره ششم شهرداری را با شرایط زیر صفر تحویل گرفت، بیان کرد: شهرداری ماهها تلاش کرد تا با اصلاح شرایط به عملیاتی کردن برنامهها بپردازد.

صمتمهدی چمران با اعلام اینکه اقدامات صورتگرفته تاکنون به شرایط ایدهآل ختم نشده، اما امنیت فنی در زیرساختها مانند مترو و اتوبوسرانی فراهم شده، یادآور شد: تامین قطعات موردنیاز مترو و اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس تا سال آینده به ناوگان حملونقل شهری از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در یک بافت شهری مجموعهای از فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حال انجام است، گفت: برای داشتن شهری سالم باید بر تمام این فعالیتها نظارت و از آنها حمایت شود؛ بهعبارت دیگر رسیدگی به مشکلات شهری تنها مختص بافت فرسوده، مشکلات حملونقل و موارد مرتبط با توسعه فرهنگ عمومی نیست و برای توسعه شهری همه بخشها باید در کنار یکدیگر پیش بروند.

حکم پرونده حادثه متروپل با سرعت صادر شد

صمتناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در صحن شورا طی تذکری گفت: قوه قضاییه ضمن بررسی حادثه متروپل، حکم قضایی این پرونده را با سرعت خیلی خوبی صادر کرد.

محتوای حکم برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است. از ۲۱ متهم پرونده متروپل ۱۲ نفر مدیران شهری آبادان هستند که سهمشان در بروز این حادثه حدود ۶۰ درصد است.

 این ۱۲ نفر شامل شهرداران یا سرپرستان شهرداری منطقه یک آبادان (محل ساخت پروژه) و شهرداری کل آبادان در زمان ساخت پروژه متروپل بوده و بقیه متهمان پرونده را معاونان فنی عمرانی یا معاونان شهرسازی منطقه تشکیل میدادند. براساس حکم قوه قضاییه تمام این افراد به انفصالهای بلندمدت یا کوتاهمدت از خدمت محکوم شدند.

امانی با اشاره به تخلفات عمده این پرونده گفت: با تجزیه و تحلیل این حکم میتوان از بروز حوادث اینچنینی در شهرها جلوگیری کرد.

شهر حال خوبی نداشت

صمتعلیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز با حضور در نودمین جلسه شورای شهر، گزارشی از نخستین سال حضورش بهعنوان شهردار تهران ارائه کرد.

زاکانی در ابتدای این جلسه گفت: ما در حالی کار را شروع کردیم که هم شهر، هم شهروند و هم مدیریت شهری حال مناسب و خوشی نداشتند. علت این موضوع، عمل نکردن به مصوبات پیشین و جهتگیری نامناسبی بود که مدیران شهری گذشته داشتند. زاکانی با بیان اینکه شهر ما از ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و فرسودگی کالبدی رنج میبرد، تاکید کرد: شهروندان در بسیاری از موارد با تحمل شرایط روزگار گذراندند، این در حالی است که برای مدیریت شهری در گام نخست شهروندان در اولویت هستند و باید در ایمنی، آسایش و امنیت بهسر ببرند. وی افزود: مدیریت شهری دچار یک روزمرگی بود و به تعبیر خودشان، علت بروز این مشکلات نیز تنش مالی بود که شهرداری دو سال و نیم از آن رنج میبرد، این در حالی است که توجه به مردم در طول یک سال اخیر در اولویتهای شورای ششم شهر بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5px6