جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 19688
تاریخ انتشار: 1401/06/23 00:35

نمایشگاه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به خوراکی

نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت این روزها میزبان فعالان و علاقه‌مندان چند صنعت مختلف هستند؛ از پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان «آی‌فارم» در شهر آفتاب گرفته تا نمایشگاهی برای عاشقان قهوه، چای و نوشیدنی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

 

نمایشگاههای بینالمللی پایتخت این روزها میزبان فعالان و علاقهمندان چند صنعت مختلف هستند؛ از پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان «آیفارم» در شهر آفتاب گرفته تا نمایشگاهی برای عاشقان قهوه، چای و نوشیدنی که در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود. نمایشگاه بینالمللی تهران این روزها همچنین میزبان بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی شیرینی و شکلات ایران و صنایع وابسته است. علاقهمندان این خوراکیها این هفته فرصت بازدید از این نمایشگاه شیرین را دارند. چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان نیز از ۲۱ شهریور در این مکان در حال برگزاری است. در این گزارش صمت با نمایشگاههای در حال برگزاری این روزهای پایتخت آشنا میشوید.

نمایشگاه آرد و نان

آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان ۲۱ شهریور با حضور سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. ۱۰۸ شرکت داخلی و 3 شرکت از کشور ترکیه آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروههای کالایی نان صنعتی، ماشینآلات نان، نان شیرین و کیک، تجهیزات کافه قنادی، آرد، ماشینآلات آردسازی، خمیرمایه و بهبوددهنده، سیلو، تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط، آنزیمهای مصرفی در صنایع غذایی، دکوراسیون مرتبط، امولسیفایرهای خوراکی، صنایع بستهبندی، قهوه و غلات افزودنی، لباس کار مرتبط، مشاوره صنعت آرد و نان، سازمانها و اتحادیههای مرتبط، مطبوعات و صنایع وابسته در مسافتی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۶۶۰۰ مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادهاند. فرهنگسازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان، افزایش سطح فعالیتهای تجاری و سرمایهگذاری در صنعت غلات، آرد و نان و حرکت سازمانیافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید نان از جمله اهداف اصلی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان ۲۰۲۲ عنوان شده است. به گزارش گسترشنیوز این رویداد از 21 تا ۲۴ شهریور با رعایت پروتکلهای بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالنهای ۳۵، ۳۸ و ۳۸ آ، میزبان متخصصان، فعالان و علاقهمندان به این حوزه خواهد بود.

نمایشگاهی برای عاشقان قهوه و چای

آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنیها، چای، قهوه و صنایع وابسته روز دوشنبه با حضور هومن رازدار، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. ۸۸ شرکت داخلی و ۲ شرکت از کشورهای ترکیه و برزیل آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینههای تولید انواع نوشیدنیهای گرم وسرد، دمنوش و عرقیجات، تجهیزات و دستگاههای مرتبط و دستگاههای بستهبندی را در مساحتی افزون بر ۹ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۴۵۰۰ مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادهاند. این رویداد تا ۲۴ شهریور امسال با رعایت پروتکلهای بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالنهای ۶، ۷ و ۳۷ میزبان متخصصان، فعالان و علاقهمندان به این حوزه خواهد بود.

کام نمایشگاه تهران شیرین شد!

آیین افتتاح بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی شیرینی و شکلات ایران با حضور مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. ۲۴۰ شرکت داخلی و ۱۴ شرکت از کشورهای ترکیه، اسپانیا، فرانسه، هلند، روسیه، کره جنوبی، چین و آلمان آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروههای کالایی انواع شیرینی و شکلات، مواد اولیه، ماشینآلات و صنایع وابسته را در مساحتی افزون بر ۳۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۱۷ هزار مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادهاند. این رویداد در سالنهای ۵، ۳۱، ۳۸ ب، ۴۰، ۴۱ و ۴۴ میزبان متخصصان، فعالان و علاقهمندان به این حوزه است.

توجه ویژه به دانشبنیانها در آیفارم پنجم

مدیر پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان آیفارم با اشاره به برگزاری نخستین پاویون شرکتهای دانشبنیان در این نمایشگاه گفت: برای نخستین بار در برگزاری نمایشگاههای کشاورزی، فضایی بهطور مستقل به شرکتهای دانشبنیان کشاورزی و حوزههای مرتبط اختصاص داده شده است. حامد ایرانی، مدیر پنجمین نمایشگاه بینالمللی آیفارم با اشاره به اهمیت توسعه کسبوکارها در حوزههای مختلف کشاورزی و تبادل دانش و اطلاعات پیشرفته این حوزه، گفت: این رویداد با هدف ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌‌های روز در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشینآلات، ادوات، تجهیزات و پهپادهای کشاورزی، سامانههای نوین آبیاری و محصولات کشاورزی در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور در محل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب تهران میزبان مخاطبان است. وی با تاکید بر اینکه نمیتوان از نقش و اهمیت شرکتهای دانشبنیان در توسعه صنعت کشاورزی چشمپوشی کرد، افزود: برای نخستین بار در برگزاری نمایشگاههای کشاورزی، فضایی بهطور کاملا مستقل به شرکتهای دانشبنیان اختصاص داده شده است. ایرانی با بیان اینکه آیفارم با رویکرد توسعه صادرات و بهمنظور تقویت و ارتقای تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندیهای ساخت داخل در سطح بینالمللی برگزار شد، ادامه داد: توان تولیدی کشاورزی ایران موردتوجه کشورهای خارجی بهویژه همسایگان قرار گرفته و کشورهای عراق، قطر، عمان، امارات، کویت، ترکیه، افغانستان و کشورهای حوزه اوراسیا ضمن بازدید از این نمایشگاه در پی بهرهمندی از این توان و تولیدات شرکتهای ایرانی خواهند بود. وی گفت: از آنجایی که توسعه گلخانهها و افزایش دوبرابری ظرفیت آن طی ۵ سال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، امسال و با همت انجمن گلخانهسازان کشور شاهد حضور حداکثری برترین فعالان این حوزه هستیم و بازدید از این رویداد برای علاقهمندان بسیار مفید و حائز اهمیت خواهد بود. پنجمین نمایشگاه بینالمللی آیفارم با همکاری و مشارکت انجمن ملی گلخانهسازان کشور و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، خانه اصناف کشاورزی ایران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری برگزار میشود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5m6d