شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 104271
تاریخ انتشار: 1402/11/20 15:21
در بازدید استاندار از نمایشگاه معدن و صنایع معدنی زاهدان مطرح شد؛

نمایشگاه‌های تخصصی فرصت خوبی برای هم‌افزایی استان‌هاست

نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ۴۰۲ زاهدان با حضور پررنگ گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال برگزاری است. محمد
نمایشگاه‌های تخصصی فرصت خوبی برای هم‌افزایی استان‌هاست

نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ۴۰۲ زاهدان با حضور پررنگ گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال برگزاری است.


محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: خداوند ثروت عظیمی به این منطقه داده است؛ بنابراین باید شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای جوان، خلاق و متفکر به میدان بیایند و از این ظرفیت‌ها در راستای پیشرفت و توسعه استان بهره برداری کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه شاهد فعالیت بخش پارک علم و فناوری هستیم؛ فناوری و به‌ویژه نوآوری در حوزه معادن سیستان و بلوچستان بسیار مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوآوری باید در جهت بهره‌برداری بهتر از معادن و حذف باطله‌های معادن در این استان باشد.

وی اذعان کرد: امروز شاهد حضور همه استان‌های فعال در بخش‌ معادن، در نمایشگاه تخصصی فعلی هستیم و این نمایشگاه فرصت خوبی برای هم‌افزایی استان‌هاست.

در کنار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی برتر سیستان و بلوچستان، بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور، شامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات، توسعه صنایع مس جانجا، گسترش کاتالیست ایرانیان، معدنکار باختر،  بازرگانی معادن و صنایع معدنی (ایمیکو) و مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل و دریا (هیمکو) از جمله شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هستند که پروژه‌هایی در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کشور در دست اجرا دارند.

یکی از طرح‌­های اصلی و با اهمیت شرکت «ومعادن» که به دلیل اهمیت آن، بعدها از سوی نهاد ریاست جمهوری به لیست پروژه‌های پیشرانان پیشرفت کشور افزوده شد، طرح احداث و بهره‌برداری از معدن و کارخانجات مس جانجا است. طراحی و بهره‌برداری از معدن و کارخانجات مس جانجا به‌منظور تولید سالانه ۱۳۰ هراز تن کنسانتره مس می‌باشد. محل اجرای طرح استان سیستان و بلوچستان، شهرستان نیمروز، ۶۵ کیلومتری جنوب شهر نهبندان، در نزدیکی روستای ماده کاریز بوده و سرمایه‌گذاری طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار می‌باشد.

این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های زاهدان از ساعت ۱۶ الی ۲۱ جهت حضور مردم عزیز استان و علاقه مندان برقرار است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zjeqa