دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 40461
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/20 04:35

هیلتی چیست؟ معرفی کامل برند HILTI ابزارآلات صنعتی در فروشگاه هیلتی ایران

هیلتی در واقع نام برندی معروف در جهان می باشد که در تولیدات لوازم ساختمانی فعالیت می کند و قابل توجه است که برند هیلتی برندی قدیمی و با سابقه بالا می باشد.
هیلتی چیست؟ معرفی کامل برند HILTI ابزارآلات صنعتی در فروشگاه هیلتی ایران

هیلتی در واقع نام برندی معروف در جهان می باشد که در تولیدات لوازم ساختمانی فعالیت می کند و قابل توجه است که برند هیلتی برندی قدیمی و با سابقه بالا می باشد. البته این برند در ایران به مقداری که باید شناخته شده نمی باشد و دیگر برند ها در این زمینه بیشتر در ایران مورد توجه قرار می گیرند، مانند برند بوش که امروزه در ایران تقریبا میشه گفت معروف ترین برند محسوب می شود. اما ما در ادامه به علت این موضوع می پردازیم و بررسی می کنیم که چرا برند هیلتی چنان که باید شناخته شده نیست؟ یا اینکه اصلا هیلتی چگونه وارد ایران شد؟ و مهم تر از همه کلمه هیلتی در ایران به چه چیزی معروف است؟ و در نهایت به بررسی مختصری از تاریخچه این شرکت و زمینه های فعالیت آن را به شما ارائه می دهیم.

هیلتی در ایران

هیلتی در ایران برای اولین بار با چکش های تخریب وارد شد و بازار خوبی را نیز پیدا کرد، و مانند بسیاری از لوازم نام برند این دستگاه یعنی هیلتی روی دستگاه ماند و این دستگاه در ایرا به جای آنکه چکش تخریب یا بتن کن نامیده شود با نام هیلتی شناخته می شد. چکش تخریب هیلتی در هنگام ورود به ایران عملکرد بسیار خوب و کار آمدی داشتند و تا کنون نیز این دستگاه ها همچنان بهترین در زمینه تخریب بتن می باشند؛ اما چه شد که حضور آنها کمرنگ شد؟ همانطور که بالاتر اشاره شد بریکر هیلتی از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها نه تنها در ایران بلکه در کل جهان می باشند و همین موضوع سبب شد که قیمت آنها بالا برود و شرکت های رقیب چینی و یا دیگر کشور ها همین دستگاه را با کیفیت نا مناسب و پایین تر و همچنین قیمت بسیار پایین تری عرضه کردند، بنابراین برند هیلتی با کیفیت به علت قیمت نسبتا بالایی که داشت به مرور زمان حضورش کمرنگ تر شد.

best-power-tool-brands-1.jpg

شرکت هیلتی

شرکت HILTI (Hilti Aktiengesellschaft یا Hilti AG، که با نام به گروه Hilti نیز شناخته می شود) یک شرکت چند ملیتی از کشور لیختن اشتاین است که محصولاتی را برای ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری ساختمان، انرژی و صنایع تولیدی و ... برای انواع کاربران تولید و به بازار عرضه می کند. عمدتاً بر روی سیستم انکر، سیستم‌ های آتش بند، سیستم‌ نصب نما، ابزار اندازه ‌گیری و تشخیص (مانند سطوح لیزری ، برد سنج و لیزرهای خطی)، ابزارهای برقی (مانند دریل چکشی ، چکش‌ های تخریب، مته‌ الماسه، دریل شارژی متمرکز است.

تاریخچه برند هیلتی

در سال 1941، شرکت هیلتی توسط مارتین و یوگن هیلتی با افتتاح یک کارگاه مکانیکی در Schaan، پایتخت لیختن اشتاین تاسیس شد. مارتین هیلتی در رشته مهندسی مکانیک و طراحی خودرو در کالج مهندسی ویسمار آموزش دیده بود و در زمان تاسیس شرکت 26 ساله بود. او همچنین کارمند جنبش ملی آلمان در لیختن اشتاین به عنوان سردبیر مجله Der Umbruch بود.

پس از جنگ، کاهش شدیدی در فروش رخ داد و شرکت به ورشکستگی نزدیک بود. برای تامین مخارج زندگی مارتین هیلتی قراردادهای فرعی مختلفی همچون قطعات چدنی برای صنعت نساجی سوئیس و فندک و مداد تراش و ... امضا مکرد. در اواخر دهه 1940، مارتین هیلتی فناوری‌ ای را پیدا کرد که اجازه می‌ داد میخ‌ ها را روی بتن یا مصالح بنایی بچسباند در نتیجه طرح‌ اصلی و حقوق ثبت اختراع را به دست آورد که بعداً به اولین ابزار بست برند هیلتی تبدیل شد. اگرچه این فناوری امیدوار کننده بود، اما نوپا بود و به توسعه قابل توجهی نیاز داشت. در سال 1952، هیلتی اولین محصول مرتبط با ابزار های ساختمانی خود را روانه بازار کرد، ابزاری دستی برای اتصال راد تمام رزوه به فلز. در سال 1953، این شرکت اولین میخکوب پر سرعت خود را که به وسیله آن میخ ها را روی بتن می کوبید، با نام prefix معرفی کرد.

در این زمان هیلتی دفاتر خود را در ایتالیا، بلژیک، لهستان، فنلاند، نروژ، آلمان، دانمارک، هلند، پرتغال، اتریش، فرانسه، استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا افتتاح کرد. در سال 1963 هیلتی با گردش مالی بیش از 400 میلیون فرانک سوئیس در 23 کشور جهان حضور داشت. گسترش جهانی شعبه های هیلتی در سراسر دهه 1960 ادامه یافت و تا سال 1971، گردش مالی جهانی هیلتی 376 میلیون فرانک سوئیس در 45 کشور، از جمله تأسیسات جدید تولید در اتریش و آلمان بود.

زمینه های فعالیت برند هیلتی

امروزه برند هیلتی در تولید و ارائه ابزار های و تجهیزات ساختمانی فعالیت می کند و قسمت اعظمی از بازار جهانی را به سلطه خود گرفته است. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دریل : برند هیلتی در تولید انواع دریل شارژی و برقی، سبک و سنگین فعالیت می کند که این دریل ها از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار می باشند.
  • سیستم ها انکر: این برند در تولید انواع انکر مکانیکی همچون انکر داخل رزوه، انکر پیچی، بولت و ... و همچنین در تولید انکر شیمیایی که با نام چسب هیلتی نیز در ایران شناخته می شود فعالیت دارد.
  • میخکوب: شرکت هیلتی به تولید انواع میخکوب ها از جمله میخکوب چاشنی خور، بادی و نوع جدید آن یعنی میخکوب شارژی می پردازد.
  • آتش بند: تولید و ارائه ابزار ها و مواد مختلف برای کنترل آتش و دود همچون بلوک آتش بند، فوم آتش بند، دود بند ها و ... از دیگر زمینه های فعالیت این شرکت می باشد.

images_1683373651_64563e534b696.png

فروشگاه هیلتی در ایران

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره نمودیم این برند در تولید و ارائه دیگر انواع ابزار ها و دستگاه ها دارای فعالیت هست که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی هیلتی ایران به نشانی www.hiltiran.ir و چرخیدن در وب سایت از محصولات و ابزار آلات برند هیلتی اطلاعات دقیق تر و تخصصی تری دریافت نمایید. همچنین برای مشاوره رایگان و دریافت خدمات فنی مهندسی گروه هیتلیران به وبسایت خدماتی این مجموعه به نشانی hiltiran.com مراجعه کنید.


 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mqr5w