شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 98537
تاریخ انتشار: 1402/09/18 08:48

بازدید وزیر صمت از طرح‌های توسعه و پروژه های دانش بنیان گروه صنعتی زر

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز، پیش از ظهر امروزعباس علی‌آبادی وزیر صمت از روند اجرای پروژه های دانش بنیان در پالایشگاه غلات گروه زر که تولید محصولات دارویی شامل انواع نشاسته‌ها، گلوکز و فروکتوز دارویی، نشاسته پری ژل و مالتودکسترین دارویی را بدنبال داشته، بازدید کرد.
بازدید وزیر صمت از طرح‌های توسعه و پروژه های دانش بنیان گروه صنعتی زر

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز، پیش از ظهر امروزعباس علی‌آبادی وزیر صمت از  روند اجرای پروژه های دانش بنیان در پالایشگاه غلات گروه زر که تولید محصولات دارویی شامل انواع نشاسته‌ها، گلوکز و فروکتوز دارویی، نشاسته پری ژل و مالتودکسترین دارویی را بدنبال داشته، بازدید کرد.

پالایشگاه غلات زر تولید کننده شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت از قبیل شربت فروکتوز، شربت گلوکز، نشاسته و مالتودکسترین است.

در چارچوب اجرای طرحهای دانش بنیان جدید در گروه زر بزودی خطوط تولید دکستروز انهیدروس، دکستروز مونوهیدرات، پلی دکستروز و سوربیتول در این بخش دارویی این مجموعه صنعتی آغاز خواهد شد.

وزیر صمت همچنین از بندر خشک ریلی گروه زر و کارخانه کانفکشنری زرکام، تولید کننده انواع شیرینی و شکلات که در ردیف مدرن ترین کارخانجات کانفکشنری در جهان است، بازدید کرد.

کارخانه در دست احداث روغن کشی زردانه که تولیدکننده روغن خام و کنجاله است و همچنین پالایشگاه روغن خوراکی زر از دیگر واحدهای صنعتی این گروه بود که امروز وزیر صنعت و معدن از آنها بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های آنها آشنا شد.

در پایان برنامه بازدید، دکتر عباس علی‌آبادی وزیر صمت ضمن گفت‌وگو با مرتضی سلطانی بنیانگذار و رئیس هیات مدیره گروه زر، از اقدامات این گروه صنعتی - پژوهشی در زمینه توسعه فعالیت‌های پژوهشی، صنعتی و تولیدی در حوزه امنیت غذایی و سلامت که ضمن ایجاد اشتغال پایدار، صادرات محصولات با کیفیت را بدنبال داشته ،قدردانی کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mpm8b