پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 5313
تاریخ انتشار: 1400/08/18 13:40

جزیره‌ای عمل کنیم یا فراتر؟

در واپسین روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ خبر تشکیل فراکسیون نمایشگاهی در مجلس شورای اسلامی از اهم اخبار صنعت نمایشگاهی به‌شمار رفت و امید آن می‌رفت تا این خبر، دورهمی صنعت نمایشگاهی را یکپارچه‌تر کند و همه انجمن‌های ذی‌نفع این صنعت را شامل شود و همچنین لزوم ایجاد یک‌صدای واحد و تعامل بیشتر درون‌گروهی، مسیر را هموارتر و روشن‌تر کند.

 از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش سطح تعامل، حرکت در مسیری است که همه انجمن‌ها حتی در حال تاسیس هم زیر لوای یک مسیر پویا و متحرک گام بردارند. اگر از تعامل با یکدیگر حرف می‌زنیم، باید قواعد آن را نیز بپذیریم و از جزیره‌ای عمل کردن فاصله بگیریم. استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت، به‌ویژه نیروی انسانی جوان، زبده و خبرگان؛ نخستین گام زیرساختی محسوب خواهد شد. انتخاب یکی از مراکز نمایشگاهی به‌عنوان ماخذ برای هوشمندسازی و دیجیتالیزه کردن آن، الگویی برای سایر مراکز اصلی نمایشگاهی خواهد شد.

داشتن منشور اخلاقی و مرامنامه، مقدمه‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها براساس استانداردهای جهانی و استفاده از فرصت‌هاست. فراموش نکنیم که رشد و توسعه این بخش از صنعت کشور، در گرو پیوند زدن منافع صنفی و اقتصادی جمیع انجمن‌هاست. اصلاح در سیاست‌ها و رفتارهای فعلی و حرکت بر مبنای تحقیق علمی مبتنی بر آینده‌پژوهی، دانش و فناوری روز، مسیر را هموارتر و سریع‌تر پیش خواهد برد و منافع جمعی بیش‌ازپیش تامین خواهد شد.

می‌توان عمده مشکلات ناشی در این حوزه را، ناشی از نبود برنامه مدون دانست و کوتاه اینکه، ما نتوانسته‌ایم از دانش روز دنیا به‌طور درستی بهره بگیریم و خود را با پیشرفت‌های این صنعت همگام کنیم. امید که بتوانیم در یک بازده کوتاه‌مدت، برنامه مدون و منسجمی طراحی و تدوین کنیم، پیگیری تصویب قانون توسعه صنعت نمایشگاهی کشور و تشکیل اتحادیه این صنعت کهن باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mj5j4