یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 104678
تاریخ انتشار: 1402/11/28 08:59

همه چیز درباره کارتن های سه لایه

کارتن های 3 لایه و لمینتی از پرکاربردترین مدل کارتن های موجود در بازار هستند که در بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی که نیازمند بسته بندی و توزیع محصولات خود هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب می خواهیم به ویژگی ها و کاربردهای کارتن های 3 لایه و لمینتی و همچنین نکات سفارش و خرید این محصولات پر کاربرد بپردازیم.
همه چیز درباره کارتن های سه لایه

کارتن های 3 لایه و لمینتی از پرکاربردترین مدل کارتن های موجود در بازار هستند که در بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی که نیازمند بسته بندی و توزیع محصولات خود هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب می خواهیم به ویژگی ها و کاربردهای کارتن های 3 لایه و لمینتی و همچنین نکات سفارش و خرید این محصولات پر کاربرد بپردازیم.

 

تولید انبوه کارتن سفید و قهوه ای 3 لایه و لمینتی

به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که مدل کارتن 3 لایه و لمینتی دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل صنعت کارتن سازی یکی از صنایع پر رونق کشور محسوب می شود. کارتن سازی در واقع صنعتی است که هر واحد تولیدی برای عرضه محصول خود به مشتریان به آن نیاز دارد. کارتن ها انواع مختلفی دارند که از جمله پر فروش ترین آنها می توان به کارتن سفید ۳ لایه، کارتن قهوه ای ۳ لایه و کارتن لمینتی اشاره کرد.

برای تولید این کارتن ها از دستگاه ها و تجهیزات مخصوصی استفاده می شود. ماده اولیه کارتن سازی ورق کارتن است که در کارخانجاتی مثل گلبرگ باکس طی فرایند و مراحل خاصی تولید می شود.

توجه داشته باشید که روند تولید هر کارتن با کارتن دیگر می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای تولید کارتن لمینتی از دستگاه لمینت استفاده می شود. ابتدا طرح اولیه مشخص شده و سپس  طرح مورد نظر به صورت افست روی مقوای گلاسه چاپ می شود. سپس مقوا سلفون کشی شده و روی ورق کارتن لمینت می شود و با دستگاه دیگری به نام لب چسب و منگنه قالب نهایی مقوا شکل می گیرد. به طور کلی ورق کارتن لمینت از سلولز و رزین می باشد و بسیار شکیل و مقاوم است.

ویژگی ها و مزایا کارتن لمینتی

کارتن های لمینتی به عنوان یکی از جذاب ترین نوع کارتن های بسته بندی محصول به شمار می روند. به دلیل ویژگی های خاص و منحصربفردی که دارند نسبت به کارتن های معمولی متقاضیان بیشتری دارند. در ادامه به مهمترین ویژگی ها و مزایا این کارتن ها می پردازیم:

  • نسبت به کارتن های معمولی با دوام تر بوده و استحکام بیشتری دارند
  • کیفیت بالای طرح چاپی روی کارتن
  • شیک تر و زیباتر به نظر رسیدن در مقایسه با کارتن های معمولی
  • مشتری پسند بودن
  • باعث افزایش جذب مشتری و فروش بیشتر محصول می شود
  • سبک بوده و حمل آنها آسان است

 

 

ویژگی ها و مزایا کارتن 3 لایه

کارت های چند لایه مثل کارتن 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه نیز همانند کارتن های لمینتی دارای مزیت هایی هستند. برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید کارتن با قیمت مناسب هستند کارتن سفید ۳ لایه یا کارتن قهوه ای ۳ لایه انتخاب ایده آلی می باشد. گرچه کارتن ها می توانند رنگ بندی مختلفی داشته باشند اما این 2 رنگ باعث جلب توجه مشتری می شود. از دیگر مزایا و ویژگی های این کارتن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام و استحکام بالا

کارتن های 3 لایه ای مثل کارتن 3 لایه سفید به دلیل چند لایه بودن دارای سختی و استحکام بالایی هستند که آنها را گزینه مناسبی برای حمل محصولات حساس ساخته است.

زیبایی و قابلیت چاپ

کارتن سفید ۳ لایه دارای جذابیت بصری بالایی است. به همین دلیل بسیاری از برندهای تولید کننده از این نوع کارتن برای فروش و صادرات محصول خود استفاده می کنند. به دلیل رنگ خنثی و سفیدی که دارد هر نوع طرح و نقشی روی آن بسیار زیبا خواهد بود. بنابراین با کارتن سفید محدودیتی در انتخاب رنگ بندی برای توضیحات و چاپ روی کارتن محصول خود نخواهید داشت.

 

مقاومت در برابر رطوبت

با توجه به چند لایه بودن کارتن ها از مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت برخوردار می باشند و می تواند از محصولات در هنگام حمل و نقل در برابر رطوبت محافظت نماید.

 

قابلیت بازیافت

یکی دیگر از ویژگی های کارتن 3 لایه، قابلیت بازیافت آن می باشد.

مقاومت در برابر ضربات

 با توجه به چند لایه بودن ساختار کارتن های 3 لایه، این نوع کارتن دارای مقاومت خوبی در برابر ضربات می باشد. بنابراین در هنگام حمل و نقل شکل ظاهری خود را حفظ خواهد کرد و باعث می شود کارتن محصول در هنگام حمل و نقل مچاله نشود و شکل اولیه خود را حفظ کند.

 

 مقرون به صرفه بودن

این نوع کارتن از لحاظ قیمت نسبت به کارتن های 5 لایه و 7 لایه مقرون به صرفه تر هستند. در نتیجه برای بسته بندی محصولات سبک با حجم بالا مناسب می باشند.

 

کاربرد کارتن 3 لایه و لمینتی

از این نوع کارتن برای بسته بندی انواع محصولات استفاده می شود و تاثیر زیادی نیز روی جلب رضایت مشتری و حرفه ای به نظر رسیدن برندتان خواهد داشت. 

کارتن 3 لایه برای بسته بندی محصولات سبک وزن مثل صیفی جات، بسته بندی میوه، کارتن بسته بندی خرما، خشکبار، آجیل، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی سبک و بسته بندی بسته های پستی استفاده می شود.

از کارتن لمینتی بیشتر برای بسته بندی محصولات حساس و شکننده مثل لامپ، ظرف های شیشه ای، لوازم برقی و ... استفاده می شود.

 

نکات مهم خرید کارتن لمینتی و 3 لایه

خرید کارتن برای بسته بندی کالا از هر نوعی که باشد نیازمند دانستن یک سری نکات مهمی است که به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایید. از جمله مهمترین مواردی که هنگام خرید کارتن لمینتی، 3 لایه و سایر کارتن ها لازم است به دقت بررسی شود عبارتند از:

هدف اصلی از خرید کارتن محافظت محصولات در هنگام حمل و نقل است. بنابراین هنگام خرید فراموش نکنید که کارتن مورد نظرتان باید استحکام بالایی داشته باشد. همچنین در برابر ضربات و رطوبت نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد.  

یکی دیگر از نکات کلیدی که برای هر برندی توجه به آن ضروری است کیفیت چاپ روی کارتن مورد نظر است. اولین چیزی که می تواند توجه مخاطبان را جلب نموده و آنها را به مشتریان برند شما تبدیل کند کیفیت چاپ روی کارتن است. کیفیت چاپ بالا یک ابزار تاثیرگذار برای تبلیغات برند به شمار می رود. بعلاوه باعث زیبایی ظاهری بسته بندی محصول نیز می شود. بسیاری از مشتریان که تاکنون از محصول برند خاصی استفاده نکرده اند کیفیت کالاهای آن برند را از روی ظاهر و بسته بندی آنها می سنجند و سپس تصمیم به خرید می گیرند.

موضوع دیگر ابعاد کارتن می باشد. قبل از خرید به سایز محصول خود دقت نمایید. کارتن برای محصول حکم لباس را دارد گشادی یا کوچکی آن هر دو مضر خواهد بود. اگر کوچک باشد مطمئنا پول خود را دور ریخته اید. اگر کارتن بزرگ نیز خریداری نمایید باید منتظر معیوب شدن محصولتان در هنگام حمل و نقل باشید یا در داخل کارتن تمهیدات لازم برای ایمن نگه داشتن محصول را به کار ببندید که مقرون به صرفه نیست. زیرا فضای زیادی داخل کارتن خالی می ماند که لازم است پر شود تا محصول شما هنگام حمل و نقل در جای خود ثابت بماند و آسیب نبیند.

قیمت یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه نمود. هزینه ای که برای کارتن می پردازید باید اقتصادی باشد. قبل از خرید تمامی ویژگی های محصول خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن کارتنی متناسب با محصول خود و با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

خرید آنلاین کارتن 3 لایه و لمینتی

چنانچه به دنبال خرید کارتنی استاندارد و با قیمت مناسب هستید می توانید به سایت کارخانجات کارتن سازی با سابقه ای مثل گلبرگ باکس مراجعه کنید. در سایت گلبرگ باکس شما می توانید انواع کارتن برای بسته بندی محصول خود را با قیمت مناسب و به صورت آنلاین سفارش دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnjzv