شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 6530
تاریخ انتشار: 1400/09/03 12:48

افزایش ظرفیت تولید در نیروگاه یزد

با انجام تعمیرات ضروری در مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت اسمی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش صمت از یزد، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با اعلام این خبر افزود: واحدهای ۱۳ G و ۱۴ G نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تا پایان اسفند جاری تعمیر می‌شوند و به مدار برق کشور باز‌می‌گردند. سید محمد‌حسن جمال‌الدینی اضافه کرد: در پی برنامه‌ریزی‌ها، واحدهای ۱۳‌G و ۱۴ G در قالب دو واحد گازی ۱۲۳ مگاواتی به همراه و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در قالب یک بلوک سیکل ترکیبی دوباره راه‌اندازی می‌شوند و در شبکه برق کشور قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت نیروی برق یزد اظهار کرد: حادثه شکست پره توربین در مولد ۱۳ Gاین نیروگاه در اواخر سال گذشته که منجر به آسیب به توربین و پوسته‌ها شد و عدم پایداری مولد ۱۴‌G نیز باعث خروج بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه از مدار برق کشور شد.

وی افرود: برای راه‌اندازی دوباره واحد ۱۳ G اقداماتی در حوزه بازسازی پوسته‌های توربین و کمپرسور، بازسازی سیستم تحریک مولد، انجام تعمیرات اساسی روتور توربین و کمپرسور و مانند آن در دستور کار تعمیرات این مولد قرار دارد. جمال‌الدینی اضافه کرد: درباره مولد ۱۴‌G نیز با توجه به مشکلات موجود روی این مولد مقرر شده تا در مرحله اول شناسایی و عیب‌یابی شود و در صورت نیاز دمونتاژ و مونتاژ مولد صورت پذیرد.

جمال‌الدینی با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با شرکت تولید نیروی برق شرق، شرکت مدیریت تولید برق یزد، شرکت تعمیرات نیروگاهی و پژوهشگاه نیرو برای بررسی وضعیت مولد‌ها و اقدامات انجام‌شده برای تعمیر این واحدها، اظهار کرد: در این جلسه بر بهره‌برداری دوباره از این واحدها در موعد مقرر در مدار برق کشور تاکید شد. گفتنی است، نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تولید با ظرفیت نصب‌شده حدود ۱۰۰۵ مگاوات، یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های منطقه جنوب شرق کشور است و نقش بسزایی در پایداری شبکه برق منطقه دارد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bape3