یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 18217
تاریخ انتشار: 1401/04/20 08:31

برای خرید استنلس استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این راهنما، ما قصد داریم نکات خرید ورق استیل و پروفیل استیل را مرور کنیم و شما را با ملاحظاتی که باید هنگام تعیین محصول ایده‌آل برای محیط عملیاتی خود در نظر داشته باشید، آشنا کنیم.

استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، بهداشت و استحکام بالا، معمولاً در کاربردهای مختلف از ابزار پزشکی و ذخیره‌سازی مواد شیمیایی گرفته تا حمل‌ونقل و تولید برق استفاده می‌شود. درحالی‌که بیش از 3500 گرید استیل وجود دارد، همه گریدها به یک اندازه تولید نمی‌شوند. بااین‌همه گزینه، چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هنگام خرید ورق استیل و پروفیل استیل مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب می‌کنید؟ با ما همراه باشید تا شما را برای خریدی با آگاهی راهنمایی کنیم.

برای خرید استنلس استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. فلز مناسب را برای محیط عملیاتی خود انتخاب کنید

هنگام خرید ورق استیل و پروفیل استیل برای تعیین اینکه کدام نوع استیل در یک محیط معین بهتر است، به شرایطی فکر کنید که محصول نهایی شما با آن مواجه خواهد شد. PH بسیار پایین، تنش‌های بالا، دماهای بالا و خوردگی شکاف بر عملکرد استیل تأثیر منفی می‌گذارد. استیل‌های سری آستنیتی T3XX، مانند انواع معمول آلیاژهای 316 و 304، استحکام، چقرمگی و خواص مقاوم در برابر خوردگی خود را در وسیع‌ترین محدوده دما حفظ می‌کنند.

مقاومت در برابر خوردگی دلیل اصلی انتخاب گریدهای استیل آستنیتی است. نوع 316، با افزودن مولیبدن، حتی در برابر یون‌های کلرید موجود در کاربردهای پردازش دریایی و شیمیایی مقاومت می‌کند. در هر نوع استیل، طراحی ساختاری باکیفیت بالا بهترین دفاع در برابر خوردگی است.

  1. استحکام، شکل‌پذیری و چقرمگی را در اولویت قرار دهید

در مرحله بعد، این سه ویژگی مکانیکی برتر را در نظر بگیرید:

  • استحکام: فشاری که یک فلز می‌تواند قبل از شکستگی یا تغییر شکل تحمل کند.

  • شکل‌پذیری: توانایی یک ماده برای تغییر شکل، مانند کشیده‌شدن به داخل سیم یا نخ، بدون از دست دادن

  • استحکام یا شکستن.

  • چقرمگی: توانایی فلز برای تغییر شکل و جذب انرژی قبل از شکست.

استیل‌ها حاوی 10 تا 30 درصد کروم هستند، کروم به عنوان عنصر آلیاژی استیل است که به مقاومت در برابر خوردگی کمک می‌کند. افزودن نیکل در گریدهای آستنیتی بالاترین چقرمگی و شکل‌پذیری را در میان گریدهای استیل ایجاد می‌کند. نمرات بالای کروم، مولیبدن و نیکل در برابر خوردگی مقاوم‌ترین هستند.

محتوای آلیاژ تنها جنبه‌ای نیست که باید هنگام انتخاب درجه استیل در نظر گرفت. پردازش مواد نیز بر پاسخ مکانیکی تأثیر می‌گذارد. مدت زمان نگهداری استیل در دماهای مختلف به عنوان بخشی از فرایند خنک‌سازی آن و همچنین سرعت کل خنک شدن آن می‌تواند بر کیفیت کلی آن تأثیر بگذارد.

در حالی که سختی استیل‌های کربنی را می‌توان با عملیات حرارتی افزایش داد، استیل آستنیتی با عملیات سرد کاری مانند نورد، خمش، چرخش یا کشیدن در دماهای کمتر از دمای تبلور مجدد سخت می‌شود. توجه داشته باشید که افزایش سختی با عملیات سرد کاری باعث کاهش سایر خواص مانند ازدیاد طول و مقاومت در برابر ضربه می‌شود.

  1. عامل در فرم و فرایند

استیل آستنیتی به طور گسترده در اشکال میله، سیم، لوله، ورق و صفحه موجود است. بیشتر محصولات قبل از اینکه برای کاربرد خاص خود مورد استفاده قرار گیرند نیاز به شکل‌دهی یا ماشین‌کاری اضافی دارند. به‌عنوان‌مثال، لوله‌های استیل ممکن است به خم شدن یا سیم‌پیچی، کشیدن مجدد، ماشین‌کاری، جوشکاری یا شکل‌دهی انتهایی نیاز داشته باشند. اگر استیل شما به فرآیندهای ماشین‌کاری مانند ماشین‌کاری CNC، حفاری، ریمینگ، برش اریب، پخ زدن، پیچاندن یا رزوه زنی نیاز دارد، نرخ ماشین‌کاری را انتخاب کنید که خطر سخت شدن کار را کاهش دهد.

اگر قصد دارید استیل را به هر طریقی برش دهید، جوش دهید، پرچ کنید یا تغییر دهید، مطمئن شوید که تنش‌های وارد شده به استیل و درمان‌های احتمالی که ممکن است برای بازگرداندن استیل به حالت ایده‌آل لازم باشد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، جوشکاری گسترده یا گرمای برش پلاسما ممکن است شما را ملزم به در نظر گرفتن ترشی، پولیش الکتریکی یا سایر عملیات حرارتی کند تا اطمینان حاصل شود که لایه غیرفعال به طور مؤثر بازسازی می‌شود و مقاومت بهینه در برابر خوردگی را افزایش می‌دهد.

 

 

  1. ترجیحات مشتریان خود را در نظر بگیرید

بسیاری از طراحان، استیل را برای ظاهر زیبای آن انتخاب می‌کنند، خواه این ظاهر یک روکش براق، یا یک سطح مات صیقلی‌شده یا یک پوشش اکسید سیاه جذب‌کننده نور باشد. مشتریان همچنین ممکن است نیاز به دانستن مشخصات خاص و گواهینامه‌های استیل داشته باشند. به عنوان مثال،ASTM A213 و A249 باید برای دیگ بخار، سوپر هیتر و لوله‌های مبدل حرارتی استفاده شود، در حالی که ASTM A908 باید برای لوله‌های سوزنی صنعتی استیل آستنیتی استفاده شود. بیش از 12000 استاندارد ASTM وجود دارد و هر کدام به مشخصاتی اشاره می‌کنند تا مشتریان استانداردهای فنی آزمایش‌شده برای ترکیب شیمیایی، عملیات حرارتی یا مزاج و سایر ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی را بدانند.

  1. هزینه و در دسترس بودن مواد را مدیریت کنید

اگرچه استیل‌های آستنیتی با کارایی بالا گران‌ترین استیل‌ها هستند، اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارند. انتخاب یک ماده مقاوم در برابر خوردگی و متناسب با کاربرد آن، هزینه‌های تعمیر و نگهداری، خرابی و جایگزینی را کاهش می‌دهد.

پرداخت‌ها یکی دیگر از ملاحظات است که می‌تواند بر هزینه‌های کلی تأثیر بگذارد و استیل شما را با کاربرد مورد نظر شما هماهنگ کند. برای مثال، روکش‌های آینه ممکن است چشمگیر به نظر برسند، اما به سرعت اثر انگشت را می‌گیرند و خراش‌ها و سایر پوشیدن را راحت‌تر نشان می‌دهند. به این ترتیب، اگر آنها در یک محیط پرترافیک یا پر از لمس باشند، ممکن است زمان غیرمنطقی را صرف حفظ آن پرداخت کنید. همچنین باید در هنگام نگهداری استیل یا ساخت و مونتاژ اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید تا آسیبی نبیند. در بسیاری از موارد، یک آستر محافظ برای جلوگیری از حوادث ناگوار توصیه می‌شود. در این موارد، انتخاب محصولی با پرداخت 1، 2 B یا 2BA می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم کند.

 

انتخاب تأمین‌کننده استیل

تأمین‌کنندگان باتجربه استیل مانند استیل رخ می‌توانند به شما در اولویت‌بندی مواد مورد نیاز خود کمک کنند و شما را به سمت انتخاب درجه عالی استیل برای کاربرد خود راهنمایی کنند. سایت استیل رخ برای خرید آنلاین استیل و همچنین کمک به شما در انتخاب بهترین استیل استنلس استیل رخ برای انواع کاربردها طراحی شده است.

سخن پایانی

هنگام انتخاب محصول ایده‌آل استیل برای نیازهای خود، فرمت واقعی تنها بخشی از تصمیم کلی است. باید بهترین آلیاژ استیل، پرداخت‌های ایده‌آل و سایر ویژگی‌هایی را که ممکن است بر عمر مفید قطعات و تناسب کلی با بودجه شما تأثیر بگذارد، تعیین کنید. بررسی این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا محصولی را پیدا کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد و از هزینه‌های اضافی و زمان صرف شده برای پردازش بیشتر قبل از اینکه بتوانید از استیل خود استفاده کنید، جلوگیری کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qawza