پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 5311
تاریخ انتشار: 1400/08/18 13:27
گزارش صمت از چهارمین نمایشگاه آی‌فارم در شهر آفتاب

توسعه کشاورزی در دستور کار رویداد بزرگ تهران

از روز سه‌شنبه هفته قبل چهارمین نمایشگاه آی‌فارم با حضور محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، کامبیز عباس رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب، ایوب فصاحت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران و شرکت برگزارکننده نمایشگاه در شهرآفتاب آغاز به کار کرد.

 

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ها، ادوات، تجهیزات، پهپادها و نهاده‌های کشاورزی، باغبانی، گلخانه و سامانه‌های نوین آبیاری پنجشنبه ۱۴ آبان ماه به پایان رسید.

یک گام تا همکاری نمایشگاهی

نبی‌اله خون‌میرزایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آی‌فارم اظهارکرد: در شرایط امروز نیاز داریم که بهره‌وری در بخش عام کشاورزی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معرفی‌شده در نمایشگاه آی‌فارم بهبود یابد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: بهره‌وری در بخش عام کشاورزی با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معرفی‌شده در نمایشگاه آی‌فارم بهبود یابد.

خون‌میرزایی ضمن بیان این مطلب گفت: در حوزه تخصصی شیلات با نگاه آبزی‌پروری نیازمند فناوری‌های مدرن در سیستم‌های گلخانه‌ای و کنترل هوشمند محیط پرورش آبزیان هستیم که ظرفیت‌های خوبی در این نمایشگاه ارائه‌شده و این ظرفیت‌ها به شیوه تجاری و با ارائه ضمانت‌ها و خدمات پس از فروش است.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع آب کشور و لب شور و شور شدن بسیاری از سفره‌های آب‌های زیرزمینی افزود: به استفاده بهینه از منابع آب در تمام فعالیت‌های زراعی نیاز داریم و باید سیستم‌های پرورشی را پوشش‌دار، گلخانه‌ای، هوشمند و کنترل‌شده کنیم که نمایشگاه آی‌فارم به ما امیدواری داد تا با هم‌افزایی بتوانیم ظرفیت‌های آبزی‌پروری را در کشور توسعه بدهیم. معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: در سایر بخش‌ها همچون پرورش ماهی در قفس در دریا و فعالیت‌های صید و صیادی به سیستم‌های پایشی و کنترلی نیاز داریم که ظرفیت‌های آنها در نمایشگاه وجود داشت.

خون‌میرزایی با بیان اینکه ظرفیت‌های ارائه‌شده در نمایشگاه امیدوارکننده است، بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های سازمان شیلات ایران، نیازمندان خدمات و بهره‌برداران از توانمندی‌های ارائه‌شده در نمایشگاه را به این مجموعه‌ها معرفی می‌کنیم و باور داریم که ظرفیت‌های داخلی تمام نیازمندی‌های شیلات را پاسخگو است.

معاون وزیر جهادکشاورزی از نمایشگاه شهر آفتاب با توجه به فضای ارائه فرصت‌ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی کار و فضای نمایشگاهی تقدیر و تشکر کرد و گفت: سالانه حداقل یک نمایشگاه تخصصی بین‌المللی شیلاتی داریم و می‌توانیم برای سال‌های آینده روی توان بیشتر و با ظرفیتی عظیمی همچون نمایشگاه شهر آفتاب متناسب با نیازهای کشور برنامه‌ریزی کنم.

تحسین نمایشگاه شهر آفتاب

همچنین معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در بازدید از نمایشگاه کشاورزی شهرآفتاب گفت: با وجود همه محدودیت‌های که وجود دارد در شهرآفتاب شاهد اقتدار ملی هستیم و نمایشگاه کشاورزی ‌ای‌فارم ویترین کوچکی از توانمندی‌های بخش کشاورزی کشورمان است.

محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آی‌فارم در شهر آفتاب، اظهارکرد: پس از مدتی وقفه شاهد آغاز فعالیت چهارمین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی، گلخانه، نهاده، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نقش و اهمیت این نمایشگاه اگر بخواهیم صحبت کنیم باید ساعت‌ها وقت گذاشت، گفت: در یک جمله باید بگویم که این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی را برای تبادل دانش، ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه مأموریت این نمایشگاه، بازاریابی، استفاده ارزان از فرصت‌ها و امکانات برای توسعه بخش کشاورزی را فراهم کرده و بستر ارتقای سطح تولید و افزایش درآمد در بخش کشاورزی در این نمایشگاه نهفته است.

برومندی با بیان اینکه در برنامه تحولی وزیر جهادکشاورزی، به حوزه باغبانی توجه خاصی شده، گفت: در این برنامه تحولی، بخش باغبانی حوزه کشاورزی، در کنار همه مزیت‌های موجود در سایر بخش‌ها به‌دلیل تأمین امنیت غذایی کشور بسیار موردتوجه است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما جزو مناطق خشک و نیمه‌خشک در جهان است، یادآور شد: در سال گذشته با تحمل خشکسالی بسیار سخت و شکننده و باوجود همه محدودیت‌های اعتباری، علاوه بر تأمین غذای کشور، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی در بخش کشاورزی داشتیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی افزود: چهارمین نمایشگاه کشاورزی ‌ای‌فارم نمایشگاه بسیار فاخری است که باوجود شرایط سخت کرونا و با وقفه جدی که با آن روبه‌رو بودیم، خوشبختانه شاهد برگزاری آن بودیم.

سخن پایانی

نمایشگاه کشاوزری آی‌فارم امسال نیز در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد. این نمایشگاه هرسال با رویکرد مکانیزاسیون و صنعتی‌سازی کشاورزی در زمینه‌های ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، زراعی و باغبانی، پهپادها، نهاده‌ها (سم، کود و بذر)، تجهیز و هوشمندسازی گلخانه، سیستم‌های آبیاری، مکانیزاسیون دام و طیور، خدمات و صنایع وابسته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری در سطح منطقه برگزار می‌شود.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kymx2