جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 4309
تاریخ انتشار: 1400/08/05 13:11

بیست‌ویکمین نمایشگاه صنعت برق

بیست‌ویکمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران نیز با حضور ۲۵۶ شرکت داخلی و خارجی، ۷ تا ۱۰ آبان امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه که با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۹ تا ۱۷ هر روز دایر بود، نماینده کشورهایی از قبیل چین، ایتالیا، ترکیه، کانادا، آلمان، فرانسه و ژاپن حضور یافتند.

این نمایشگاه با حضور ۲۴۵ شرکت داخلی و ۱۱ نماینده شرکت‌های خارجی در وسعت ۴۰ هزار مترمربع که شامل ۱۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده داخلی بوده و کالاهایی در بخش‌های روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال توسط کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران عرضه شد. بازدید از این نمایشگاه فقط برای فعالان اقتصادی صنعت آب و برق بوده و برای عموم آزاد نبود.

این در حالی است که فعالان صنعت برق با تاکید بر توان صنعت برق ایران برای رقابت با شرکت‌های اروپایی و امریکایی معتقدند به‌روز شدن در این صنعت، امکان رقابت بیشتر با کشورهای پیشرفته در این زمینه را فراهم می‌کند. در واقع می‌توان اختراع ماشین گرام در سال ۱۸۷۱ میلادی (۱۲۵۰ هجری شمسی) را گامی اساسی در تاریخچه صنعت برق تجاری دانست، زیرا پس از آن تبدیل انرژی مکانیکی (و هر نوع انرژی دیگری که بتوان از آن کار مکانیکی به‌دست آورد) به انرژی برقی ممکن شد. ۱۱ سال پس از آن، توماس ادیسون نخستین موسسه برق تجاری خود را برای تامین روشنایی در یکی از خیابان‌های نیویورک افتتاح کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwjx4