یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 36609
نویسنده: سهیل فرزین
تاریخ انتشار: 1401/12/15 05:07
مدیرعامل نمایشگاه اصفهان در گفت‌وگو با صمت:

تولید ثروت با ارتباطات تجاری محقق می‌شود

سال ۱۴۰۱ برای نمایشگاه اصفهان، از منظر برگزاری رویدادهای تخصصی و افزایش کیفیت نمایشگاه‌های برگزارشده سال خوبی به‌شمار می‌آید، چرا که پس از ۲ سال و با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، زمینه مناسب برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در کشور فراهم شد و شرکت‌ها همانند سال‌های گذشته توانستند با حضور در رویدادهای تجاری و نمایشگاهی، به معرفی محصولات و دستاوردهای خود بپردازند.
تولید ثروت با ارتباطات تجاری محقق می‌شود

سال ۱۴۰۱ برای نمایشگاه اصفهان، از منظر برگزاری رویدادهای تخصصی و افزایش کیفیت نمایشگاههای برگزارشده سال خوبی بهشمار میآید، چرا که پس از ۲ سال و با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، زمینه مناسب برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در کشور فراهم شد و شرکتها همانند سالهای گذشته توانستند با حضور در رویدادهای تجاری و نمایشگاهی، به معرفی محصولات و دستاوردهای خود بپردازند. قرار گرفتن نمایشگاه اصفهان در نقطه جغرافیایی مناسب و مرکز کشور، انتخاب بسیاری از شرکتها برای حضور در نمایشگاه بوده و هست، زیرا شرایط مناسبی را در راستای کشف بازارهای جدید و توسعه کسبوکار برای آنان در بستر نمایشگاه اصفهان فراهم میکند. احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان اعتقاد دارد که امکان استفاده از تمام ظرفیتهای نهادهای اقتصادی، مدیریت شهری و استانی بهخوبی میتواند به کمیت و کیفیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و رونق بخشیدن بهتر به کسبوکارهای مختلف کمک کند. آنچه در ادامه میخوانید، گفتوگوی صمت با مدیرعامل نمایشگاه اصفهان است.نقش اصلی و اساسی صنعت نمایشگاه چیست؟ آیا نمایشگاهها در جهان امروز، محرک اقتصادی، تسهیلگر و یا توسعهدهنده کسبوکارهای مختلف هستند؟

در دنیای امروز، تولید ثروت از طریق ارتباطات تجاری امکانپذیر میشود. ارتباطات تجاری به تمام روابطی گفته میشود که یک سازمان با هدف ارتقای جایگاهش در بازار و با مشتریان و مخاطبان خود برای ارائه خدمات، فروش کالا، در خدمت گرفتن روشهای نوین فعالیت تجاری و توسعه بازار هدف و جذب سرمایههای جدید برقرار میکند. در یک دستهبندی کلی، میتوان ارتباطات را به درون و بیرون سازمان تقسیمبندی کرد. روابط درون ساختار یک سازمان تجاری براساس ارتباطات شکل میگیرد؛ ارتباط با مدیر اصلی مجموعه، ارتباط مدیران ارشد و مدیران میانی و ارتباط کارکنان با مدیران. هدفمند بودن اینگونه ارتباطات میتواند اهداف تعریفشده را برای تمام افراد در داخل آن سازمان قابلدسترس کند. هرکدام از این ارتباطات، نحوه فعالیت تجاری آن شرکت با بیرون از مجموعه را نیز بهتر مشخص میکند. ابزارهای بسیاری برای انسجام بخشیدن به ارتباطات بیرونی سازمان تعریف شده است.برگزاری جلسات گفتوگو، انعقاد قرارداد، امضای تفاهمنامه، نظرسنجی، ارسال ایمیل، تماس تلفنی، تبلیغات، رسانه، استفاده از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی و... . بنابراین، ارتباطات  تجاری خارجی ارسال هر پیامی است که از دفتر رسمی کسبوکار و کارکنان همان شرکت برای برقراری ارتباط با مخاطب منتقل میشود.از اینرو برقرار شدن هر ارتباط با بیرون از سازمان، باعث میشود که رقیبان و مشتریان، آشنایی بهتر و بیشتری را با تجارت شما از طریق همین ارتباطات کسب کنند.

هنگام برقرار ساختن ارتباطات تجاری خارجی، هر مجموعه تجاری باید بالاترین دقت را در هنگام انتقال پیام رعایت کند، چرا که در هنگام ارسال پیام، نام آن شرکت تجاری و تمام داشتههایش در میان است.بهنظر بسیاری از فعالان اقتصادی، امروزه یکی دیگر از راههای گسترش ارتباطات تجاری، صادرات خدمات، کالا و تکنولوژی به کشورهای هدف است. باتوجه به شرایط ایران، روند صادرات چه تاثیری بر ارتباطات تجاری دارد؟

دقیقا صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. آمارهای سازمانهای جهانی مرتبط با ارتباطات تجاری و صادرات گواه این ادعا است. کشورهایی که امکان برقرار ساختن ارتباطات تجاری را در بازارهای هدف داشته و جذب منابع مالی را در بازارهای هدف خارجی جستوجو کردهاند، در عمل ارتباطات تجاری بیشتر و سودآوری را در بازارهای هدف برقرار ساختند. کسب اطلاعات درباره نیازها و سلیقه مصرفکنندگان در بازارهای خارجی یکی از مهمترین اصول ماندگاری در بازارهای جهانی و ارتقای سطح کیفیت صادرات محصولات و خدمات است. بهعبارتی، با چنین رویکردی شبکهسازی تجاری به بهترین نحو انجام شده است. با اطمینانخاطر میتوان گفت، حضور صاحبان کسبوکار در نمایشگاههای تخصصی، بینالمللی و خارجی نیز یکی و شاید بهترین ارتباطات تجاری در دنیای امروز است. در هنگام برگزار شدن نمایشگاه، تمام ابزارهای ارتباطات تجاری در  راستای توسعه ارتباطات، بهبود بخشیدن به روابط تجاری و توسعه کسبوکار در کنار هم قرار میگیرند تا در سطح بالاتر معنای دقیق ارتباطات تجاری را محقق کنند. نمایشگاه حقیقت ارتباطات تجاری را بهصورت کامل بهنمایش میگذارد. نمایشگاه رسانه، تبلیغات، چیدمان مهندسی غرفهها، شرایط ایدهآل رفاهی و خدماتی و در کل فضایی را خلق میکند که با استانداردهای تجاری دنیای امروز هماهنگ است؛ آنچه با عبارت ارتباطات تجاری از سوی کارشناسان تکرار میشود، بهمعنای واقعی کلمه در نمایشگاهها آشکار میشود.

سال ۱۴۰۱ برای مجموعه نمایشگاهی اصفهان چگونه گذشت؟

سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سالهای گذشته، برای اهالی صنعت نمایشگاهی، سال نسبتا متفاوتی بود. بسیار تلاش و پیگیری کردیم تا ۲ ماموریت اصلی را در حوزه صنعت نمایشگاهی اصفهان انجام دهیم. نخست، تکمیل برخی کاستیها در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی اصفهان و دوم، برگزاری چند نمایشگاه بینالمللی و تخصصی که از نظر کمیت و کیفیت نسبت به دورههای سابق ارتقا یافته است. اکنون زمان برنامهریزی برای سال آینده است تا به بهترین نتایج دست پیدا کنیم. بخش زیادی از تقویم سال آینده پس از برگزاری جلسات هماندیشی و گفتوگو با انجمنها و اتحادیههای مربوطه برنامهریزی و این جلسات از اینرو ترتیب داده شده است تا بتوانیم با بهترین کیفیت، رویدادهای سال آینده را برگزار کنیم.

 به محل نمایشگاه بینالمللی اصفهان و تکمیل برخی قسمتها اشاره کردید؛ چه بخشهایی کامل شدهاند؟

ظرفیت پارکینگ نمایشگاه به نسبت استقبالی که از رویدادهای نمایشگاهی میشود، بسیار کم است. براساس برنامهریزی انجامشده در حال ساخت و تکمیل پارکینگ در ضلع غربی و جنوبی نمایشگاه هستیم تا ظرفیت پارک ۶۰۰ خودرو دیگر امکانپذیر شود، همچنین اتاقهای مذاکرات که در سالن اصلی نمایشگاه قرار داشت، بهصورت کامل تجهیز شدند و مورد بهرهبرداری قرار گرفتند.

این اتاقها بهمنظور تسهیل شرایط برای مشارکتکنندگان یا سایر منتفعان رویدادها برای مذاکره و انعقاد قرارداد طراحی و تکمیل شدهاند. خرید و نصب دستگاه ژنراتور نیز با موفقیت انجام شده است تا در شرایط اضطراری بتوانیم برق مجموعه را تامین کنیم. در محل سابق، ۲ سازه کروی شکل قرار داشت که به محل جدید انتقال یافت، این ۲ سازه کروی امکان برگزاری همایشها، نشستها و راهاندازی رستوران مجهزی را فراهم میکند و فضای مناسبی را در اختیار ما قرار خواهد داد. جاده بارانداز که در پشت سالن اصلی نمایشگاه قرار دارد، مسیر پرتردد و شلوغی است، بهویژه در روزهای اول نمایشگاه و روزهایی که مشارکتکنندگان تجهیزات و کالاهای خود را از نمایشگاه بیرون میبردند، این جاده نیز تکمیل شد و خودروهای حمل بار بهآسانی توانستند پس از تخلیه و بارگیری از جاده جدید بهسمت درب خروجی نمایشگاه حرکت کنند.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gkvxz