جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 20456
تاریخ انتشار: 1401/08/24 06:14

هیاتی از آژانس به تهران می‌آید

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله سپاه به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله سپاه به گروهکهای تروریستی تجزیهطلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بینالمللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع میکند.

 ناصر کنعانی در نشست خبری درباره مداخلات برخی کشورهای غربی در ناآرامیهای اخیر ایران، گفت: رفتار کشورها درباره تحولات داخلی ایران موردرصد، پایش و عکسالعمل دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده است.

در ارتباط با مداخلاتی که منجر به خسارت در ایران شده یا در زمینه عملکرد اتباع کشورهایی که در ایران مرتکب جرایم شدهاند یا در ناآرامیها ایفای نقش کرده و بازداشت شدهاند هم مشخصا اقدام قضایی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفرای برخی کشورها احضار و شواهد و اسناد لازم به آنها ارائه شد و در این زمینه هم اعتراض و هم درخواست پیگیری شده است و درخواست شد پاسخ مراکز خود را بگیرند.

کنعانی درباره مواضع خصمانه تروئیکای اروپا و امریکا در آژانس بینالمللی انرژی اتمی، گفت: ارتباط جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی کشور با مقامات آژانس بینالمللی انرژی اتمی ادامه دارد.

تایید میکنم که هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته به وین سفر کرد و با مقامات آژانس گفتوگو و تبادلنظر داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران به تلاشهای سازنده خود در ارتباط با آژانس بینالمللی انرژی اتمی بهمنظور حل و فصل ابهامات پادمانی ادامه میدهد و در همین چارچوب گفتوگوهایی با آن صورت میگیرد و ادامه دارد و طرفین برای برداشتن گامهای بعدی، توافقاتی انجام دادند.

کنعانی گفت: هیاتی نیز از آژانس به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد تا گفتوگوها و مذاکرات را ادامه دهند.

وی بیان کرد: بخشی از مسائل آژانس به موضوعات مذاکرات رفع تحریم ارتباط دارد. متاسفانه برخی طرفها تلاش میکنند بر روند مذاکرات فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس تاثیرات منفی بگذارند و روند مذاکرات را مخدوش کنند.

قبلا نیز شاهد چنین رفتارهایی از سوی امریکا و تروئیکای اروپا باوجود تعامل نزدیک و مستمر جمهوری اسلامی ایران با آژانس بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: متاسفانه شاهد رفتار عجولانه و غیرسازنده این کشورها هستیم که دوباره در تلاش برای استفاده سیاسی از آژانس و تبدیل آن به محملی برای اعمال فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: اقدام به صدور قطعنامه در شورای حکام هیچ کمکی به حل و فصل امور فنی و پادمانی جمهوری اسلامی ایران نخواهد کرد و صرفا در روند همکاریهای فنی اختلال ایجاد میکند.

کنعانی گفت: ایران از تلاشها و ظرفیتهای دیپلماتیک برای ادامه فعالیتهای سازنده فنی و تکنیکی استفاده خواهد کرد و در این مسیر تلاش لازم را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله سپاه پاسداران به گروهکهای تروریستی تجزیهطلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران تاکید کرده بود نسبت به امنیت سرزمینی خود و تهدیداتی که از ناحیه اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و نسبت به فعالیتهای گروههای تروریستی تجزیهطلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بینالمللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekevp