چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 91990
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/23 07:33

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را در یک هفته راه اندازی کنیم؟

در دنیای امروزه که همه چیز دیجیتالی و اینترنتی شده و به سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک چشم انداز و فرصت بشدت مناسبی برای افراد خلاق و مشتاق کسب درآمد از اینترنت است.
چگونه فروشگاه اینترنتی خود را در یک هفته راه اندازی کنیم؟

در دنیای امروزه که همه چیز دیجیتالی و اینترنتی شده و به سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک چشم انداز و فرصت بشدت مناسبی برای افراد خلاق و مشتاق کسب درآمد از اینترنت است.
شاید شما هم دارای یک ایده برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشید و دوست داشته باشید که محصولات و خدمات خود را بصورت اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا اصلا دوست دارید که محدودیت های زمانی و لوکیشنی برای فروش محصول خود را کنار بزارید و بصورت آنلاین و 24 ساعته به تمام نقاط ایران محصول خود را عرضه کنید

ما قصد داریم که در این مقاله یا بهتره بگم برنامه چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی در کمترین زمان یعنی یک هفته می خواهیم تمام نکات و مواردی که شما نیاز دارید تا فروشگاه خود راه اندازی کنید را در اختیار شما قرار دهیم ، اما با یک برنامه ریزی مناسب که نیاز است شما بشدت پیگیر باشد و اراده خود را برای انجام و پیاده سازی نکاتی که در ادامه به شما گفته می شود استفاده کنید ، که بتوانید در یک هفته فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید این برنامه بصورت بشدت فشرده شده در اختیار شما قرار می گیرد پس وقت را تلف نکنید و مو به مو به دستورات و نکات گفته شما عمل کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

اولین قدم مهم برای شروع ساخت فروشگاه آنلاین تعریف جایگاه و هدف شماست که قصد دارید چه محصولات یا خدماتی را با چه ارزشی به مشتری ارائه کنید زمان آن رسیده که اقدام به ایجاد سایت و فروشگاه اینترنتی خود کنید.برای ایجاد سایت که قابلیت فروش آنلاین را داشته باشد شما نیاز به سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارید حالا چرا وردپرس؟ چون وردپرس بهترین و سریعترین ابزار برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است! وردپرس با داشتن افزونه ووکامرس که قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را دارد و با استفاده از قالب های آماده ای که برای ووکامرس و فروش آنلاین در وردپرس وجود دارد می توانید سریع سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید.اگه نحوه کار با وردپرس را نمب دانید می توانید آن را در کمترین زمان و با دیدن چند ساعت ویدیو آموزشی آن را یادبگیرید برای مشاهده دوره آموزش وردپرس از این لینک می توانید شروع به یادگیری این سیستم مدیریت محتوا کنید.

 زیرساخت دیجیتالی خود را ایجاد کنید

با استفاده از وردپرس سایت و پلتفرم آنلاین خود را طراحی کنید و شروع به ساخت فروشگاه اینترنتی خود کنید قبل از راه اندازی وردپرس و ووکامرس برای ایجاد فروشگاه اینترنتی شما نیاز دارید که یک نام برای سایت خود انتخاب کنید و بر اساس اسم انتخابی شما یک نام دامنه با پسوند دلخواه خریداری کنید که پیشنهاد ما به شما در انتخاب پسوند سایت .com(این پسوند جهانی است) و .ir (این پسوند برای کشور ایران است) خریداری کنید.
برای انتخاب اسم سایت خود از نام های مرتبط و کوتاه و به یاد ماندینی باشد تا به راحتی در ذهن مشتری باقی بماند.بعد از انخاب و خرید دامنه شما نیاز به یک هاست مناسب برای راه اندازی سایت هستید چون شما دارید از وردپرس برای زراحی سایت و فروشگاه انترنتی خود استفاده می کنید باید از هاست ها لینوکس یا هاست های مختص به وردپرس استفاده کنید شرکت های زیادی برای خرید هاست وجود دارند که با سرچ در گوگل با بسیاری از این شرکت ها روبرو می شودید ولی پیشنهاد ما برای خرید هاست از شرکت های نت افراز ، هاست نگار ، ایران سرور و... می باشد که در این چند سال اخیر این شرکت ها بهترین عملکرد را داشته اند.سایت خود را برای استفاده بهتر برای مشتریان و بازدیدکنندگان طراحی کنید با استفاده از قالب های زیبا که برای ووکامرس و وردپرس برای ایجاد فروشگاه اینترنتی ساخته شه اند مانند قالب ودمارت استفاده کنید تا تجربه مشتری از خرید و استفاده از سایت شما را بهبود ببخشد و از استفاده از قالب های غیر فروشگاهی در سایت خود پرهیز کنید و از افزونه های زیاد و غیرکاربردی خوداری کنید زیرا که سرعت سایت شما را کاهش می دهند و بیش از حد از منابع هاست سایت شما استفاده می کنند و باعث ایجاد یک تجربه ناخوشایند برای مشتریان سایت شما می شود.

خدمات و محصولات خود را نمایش بگذارید

بعد از آماده شدن زیرساخت دیجیتال و سایت شما وقت آن است که محصولات و خدماتی که قرار است بصورت اینترنتی ارائه کنید را در سایت خود قرار دهید. این نکات را در نطر داشته باشید که تصاویر مناسبی برای نمایش محصولات خود انتخاب کنید که جذاب و دارای کیفت بالا باشن و برای هرکدام از محصولات و خدمات خود توضیحات کامل و قانع کننده ای بنویسید تا مشتریان را به خود جلب کنید.

برای متقاعد سازی و جذب مشتری بیشتر می توانید از کپن تخفیف استفاده کنید که می توانید به راحتی در تنظیمات ووکامرس این کپن های نخفیف را ایجاد کنید و در شبکه های اجتماعی و... در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید تا مشتریان را برای خرید از شما تشویق شوند یا میتوانید از ارسال رایگان برای جذب مشتری استفاده کنید.

روش های پرداخت و ارسالبرای جلب اعتماد مشتریان خود گزینه های پرداخت ایمن و استفاده از درگاه های پرداختی معروف مثل زرین پال و...باعث ایجاد اطمینان و اعتماد بیشتر به سایت شما می شود. وردپرس و ووکامرس با درگاه های پرداخت معتبر مختلفی ادغام می شوند و تراکنش های یکپارچه را سریع تر و راحت می کنند و از داده های حساس مشتری محافظت می کنند.با ارائه گزینه های متفاوت حمل و نقل و قیمت مناسب و ایجاد فرآیند حمل و نقل راحت را تسهیل کنید. ووکامرس افزونه های حمل و نقل ارائه می دهد که به شما اجازه می دهد قوانین و نرخ های حمل و نقل را براساس ابعاد و وزن محصولات خود شخصی سازی کنید. یک سیاست حمل و نقل انعطاف پذیر و ساده می تواند به طور قابل توجهی بر رضایت مشتری تاثیر بگذارد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

دریافت نماد های قانونی و امنیت فروشگاه اینترنتی

بعد از پیاده سازی نکات بالا و راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی شما نیاز دارید که برند و کسب و کار خود را ثبت کنید تا از لحاظ قانونی دچار مشکل نشود یکی از اقدامات مهم برای فروشگاه اینترنتی از نظر قانونی دریافت اینماد و... می باشد تا نشان دهد که سایت شما دارای مجوز قانونی برای فعالیت است که خود این باعث می شود تا مشتریان به سایت و فروشگاه اینترنتی شما اعتماد بیشتری داشته باشند.پیاده سازی و فعال کردن پروتکل SSL برای ایمن سازی سایت وردپرس و فروشگاه اینترنتی شما که با استفاده از رمزنگاری داده ها در حین استفاده از سایت و حتی تراکنش مالی امنیت سایت شما را بیشتر از قبل می کند. اکثر شرکت های ارائه دهنده هاستینگ پروتکل SSL را ارائه می دهند و شما با درخواست یا به اصطلاح تیکت زدن به پشتیبان شرکت آنها پروتکل ssl را برای شما بصورت رایگان فعال می کنند یا حتی می توانید از پروتکل sll پولی ، خریداری و استفاده کنید ولی پیشنهاد ما استفاده از نسخه رایگان است.بعد از پیاده سازی نکات بالا احساس امنیت و اعتماد مشتریان شما بیشتر از قبل می شود و جدای از آن با پیاده سازی این موارد امنیت سایت و اطلاعات کاربران شما در برابر هکر ها و تهدیدات آنها در امان خواهی ماند.

جمع بندی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

لازمه بدونید که ایجاد و راه اندازی یک سایت و فروشگاه اینترنتی یک فرآیند مداوم و پایدار است که افراد علاقه مند به این حوزه باید مداوم فروشگاه اینترنتی ای که راه اندازی کرده اند را بهبود ببخشند و بروی آن نظارت داشته باشندو بازخورد و نظرات مشتریان و خریداران دریافت کنند و در صورت نیاز خود را اصلاح کنند بجای تعصب بروی محصول و خدمات تهد به مشتری داشته باشید تا کسب و کار شما متحول شود.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rzvr6