دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 14639
تاریخ انتشار: 1401/01/28 02:09

نمایشگاه صنعت فوتبال در شهرآفتاب برگزار می‌شود

در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، نمایشگاه بین‌المللی فوتبال و تجهیزات ورزشی وابسته در نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب تهران برگزار می‌شود.

 نشست مشورتی با موضوع همکاری در برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادهای گوناگون ورزشی با محمدحسن تقی‌زاده، سرپرست اداره کل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب در محل اداره کل بین‌الملل وزارت ورزش برگزار شد.
به گزارش گسترش‌نیوز در ابتدای این جلسه، تقی‌زاده با اشاره به نزدیکی جام‌جهانی فوتبال در قطر اظهارکرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که نزدیکی مکان برگزاری مسابقات جام جهانی برای کشور ما ایجاد می‌کند، امیدواریم فدراسیون‌های ورزشی به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب نیز در این جلسه با بیان اینکه می‌توان به‌خوبی از ظرفیت‌های برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر استفاده کرد، گفت: نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی ایجاد می‌کنند و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود با همکاری وزارت ورزش و همزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر، برای نخستین‌بار نمایشگاه بین‌الملل فوتبال به همراه رویدادها و مسابقات جانبی مرتبط در شهرآفتاب برگزار شود. عباس تقدسی‌نژاد با تاکید بر رویدادهای گوناگونی که می‌توان در این نمایشگاه برگزار کرد، افزود: برای حضور در این نمایشگاه می‌توان از بسیاری از چهره‌های ماندگار و بزرگ فوتبال جهان، مسئولان فیفا، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، باشگاه‌ها و رسانه‌های بین‌المللی دعوت به عمل آورد. همچنین در حوزه اقتصاد فوتبال، دانش فوتبال و فعالیت‌های جذاب مردمی با نگاه بین‌المللی می‌توان از کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که کار و محصول آنها به هر شکل به فوتبال ارتباط دارد و... دعوت به مشارکت کرد. وی با اذعان به اینکه جزیره کیش نیز می‌تواند مکان مناسبی برای جذب گردشگران جام‌جهانی قطر باشد، بر امکان انعقاد تفاهمنامه میان نمایشگاه کیش و نمایشگاه شهرآفتاب برای برپایی نمایشگاه همزمان فوتبال اشاره کرد.
در ادامه دستباز با اشاره به اساسنامه مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش، آمادگی این مرکز برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و تجهیزات تولیدی ورزشی برای پربار شدن این نمایشگاه را اعلام کرد و گفت: این مرکز نقش تسهیلگر اقتصاد ورزش را بر عهده دارد و ما می‌خواهیم نمایشگاهی برای معرفی تولیدات و تجهیزات داخلی برگزار شود که به جهت همزمانی با جام‌جهانی می‌تواند بازار بالقوه‌ای برای جذب مصرف‌کننده خارجی و ورزش‌دوستان داخل باشد.
در انتها توافق شد نمایشگاه بین‌المللی فوتبال و تجهیزات ورزشی وابسته با توجه به ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب و همکاری‌های وزارت ورزش، همزمان با جام‌جهانی قطر در نمایشگاه شهرآفتاب تهران برگزار شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oaamo