جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 107284
تاریخ انتشار: 1402/12/23 11:51

"سامانه آنلاین کشف تقلب" بانک پاسارگاد به عنوان نوآوری برتر ایرانی معرفی شد

محصول "سامانه آنلاین کشف تقلب" بانک پاسارگاد، در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به‌عنوان محصول و نوآوری‌ برتر ایرانی معرفی شد.
"سامانه آنلاین کشف تقلب" بانک پاسارگاد به عنوان نوآوری برتر ایرانی معرفی شد

به‌گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در "هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی" که در تاریخ 21 اسفندماه1402 در محل دانشگاه صنعتی شریف به‌همت دفتر توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعتی شریف (تکنوشریف) برگزار شد، محصول "سامانه آنلاین کشف تقلب" پاسارگاد که به‌عنوان محصولی انحصاری و منحصربه‌فرد طراحی شده است، به‌عنوان نوآوری‌ برتر ایرانی معرفی شد و جایزه محصول نوآور ایرانی را دریافت کرد.

محصول "سامانه آنلاین کشف تقلب" با استفاده از آخرین روش‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) توسعه یافته است. زیرساخت‌های این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کمترین زمان ممکن، می‌توان انواع الگوریتم‌ها و سناریوهای کشف تقلب را در آن پیاده‌سازی کرد. سامانه تشخیص تقلب، وظیفه پایش تراکنش‌های بانکی به‌صورت برخط (On-line) و غیر برخط (Off-line) و شناسایی و اعلام تراکنش‌های مشکوک را مطابق الزامات، دستورالعمل‌ها و همچنین رفتار مشتری بر عهده دارد. به نحوی که در کسری از ثانیه، می‌تواند تراکنش‌‌های مشکوک به تقلب را شناسایی و از انجام آن‌ها جلوگیری نماید. در نتیجه، پیاده‌سازی سامانه کشف تقلب در نهایت می‌تواند منجر به ارزش‌آفرینی و افزایش اعتماد مشتریان به خدمات بانکی گردد. این تلاش در راستای عینیت بخشیدن به شعار اصلی بانک پاسارگاد، «مشتری ذات بانک است» می‌باشد.

گفتنی است «جشنواره نوآوری برتر ایرانی» قصد دارد تا در هشتمین دوره برگزاری خود با شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرایند و نوآوری در کسب‌وکار، زمینه معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌وکار را فراهم آورده و از طریق شناخت نقاط قوت و قابل بهبود، به نهادینه کردن و بلوغ فرایندهای نوآوری در شرکت‌های ایرانی کمک کند. بی‌شک توسعه و اشاعه فرهنگ تقدیر از نوآوران برتر می‌تواند ضمن توسعه اقدامات ارزشمند در این حوزه، زمینه ارائه محصولات و خدمات بهتر به هم‌وطنان عزیزمان را فراهم آورده و در مرحله بعد، موجب توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تقویت زیست‌بوم نوآوری کشور و راهگشای توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی از بازارهای بین المللی نیز باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2llmzr