یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 6529
تاریخ انتشار: 1400/09/03 12:47

صدور پروانه ساخت رایگان برای خانه‌های آسیب‌دیده

مهین حیدری: استاندار هرمزگان با بیان اینکه اطلاعات ۳۰۰۸ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله ثبت شد، خاطرنشان کرد: ۱۹پیمانکار در ۶ منطقه زلزله‌زده مشغول به کار هستند.

به گزارش صمت مهدی دوستی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان که با حضور نهاد‌های اجرایی و خدمات‌رسان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۸ واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی شده و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده است.

وی افزود: برخی از منازل روستاهای سیاهو نیز بر اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این باره نگرانی داشته باشند و کار جمع‌آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب‌دیده تا آخرین مورد ادامه خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ پیمانکار در ۶ منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: به منظور تسهیل خدمات‌دهی به روستاییان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم‌های بنیاد مسکن در دهیاری‌های روستاهایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر شده‌اند و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می‌دهند.

دوستی خاطرنشان کرد: تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند در مناطق متاثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب‌دیده را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای صادر کنند. استاندار هرمزگان همچنین از الحاق محدوده به شهر فین و روستای رضوان خبر داد و گفت: این محدوده برای ساخت خانه‌هایی در نظر گرفته شده که در بافت ناکارآمد یا در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها قرار گرفته‌اند. نحوه تامین آب برخی از روستاهای زلزله‌زده، طرح مطالعه گسل‌های مناطق زلزله‌زده، پیش‌بینی راه‌اندازی ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام پیش‌ساخته در مناطق و تامین سوخت تانکرهای آبرسان، از دیگر موضوعات مطرح شده و مورد بررسی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2a9py4