جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 11494
تاریخ انتشار: 1400/11/12 12:41

محدودیت‌های برقی صنایع رفع شد

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده، از رفع محدودیت‌های برقی صنایع از روز گذشته، ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه محدودیت‌های صنایع برای جلوگیری از کمبود در تامین سوخت نیروگاه‌ها و براساس توافقنامه‌ها عملیاتی شده، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده میزان مصرف صنایع باید تا ۳۰ درصد محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده، اظهار کرد: برق بخش عمده‌ای از صنایع از جمله صنایع فلزی مانند مس و آلومینیوم با محدودیت مواجه نیست؛ البته صنایع دیگری مانند کاشی، خودروسازی، مترو و نقلیه نیز کمبودی ندارند. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: درحال‌حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده نیز برطرف خواهد شد. 

به‌گفته رجبی مشهدی، هفته گذشته به‌دلیل ایجاد وقفه در تامین گاز و سوخت نیروگاه برای مدیریت شرایط مجبور به اعمال محدودیت برای برخی صنایع شدیم که این برنامه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و طبق اولویت‌بندی انجام شده 

است. وی افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در حال افزایش است که این موضوع سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد؛ بنابراین تامین سوخت نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه نیست، به همین دلیل محدودیت اعمال شده در برخی از صنایع برطرف خواهد شد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y5ee2