چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 8691
تاریخ انتشار: 1400/09/30 13:14
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تامین هزینه حضور صنعتگران کفش در نمایشگاه‌های خارجی

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از صنعت کفش، ۸۰ درصد از هزینه‌های مشارکت و حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های تراز اول دنیا با محوریت اتحادیه‌های صنفی را پرداخت می‌کند تا صادرات در این زمینه توسعه یابد.

به گزارش صمت از مشهد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان صنعت کفش و اعضای اتحادیه‌ها و صنوف تولیدی تا فروش در این صنعت در نمایشگاه کیف و کفش، گفت: این سازمان همچنین آمادگی اعزام صنعتگران کفش را به تورهای صنعتی خارج از کشور دارد و در قالب همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به صنعتگران کمک لازم را خواهد داشت.

رتبه ۴ اشتغالزایی صنعت کفش

صمتبه گزارش صمت علی رسولیان، سطح فناوری تولید کفش در کشور را بالا دانست و افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خدماتی را در قالب آموزش‌های مختلف، تشکیل خوشه‌های صنعتی و تولید کفش به صنعتگران ارائه کرده و به صنعت کفش که اشتغالزایی بالایی را در اختیار دارد، توجه ویژه داشته است. 

وی ادامه داد: اینکه صنعت کفش در میان ۷۱ رسته شغلی، رتبه چهارم اشتغالزایی را به خود اختصاص داده، نشان می‌دهد اگر زنجیره تولید کفش را توسعه دهیم و در صادرات آن جدی عمل کنیم، می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات مربوط به اشتغال کشور را رفع کنیم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بیش از ۵۲ هزار واحد از تولید تا فروش با اشتغال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت کفش کشور فعالیت دارند که سالانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار جفت کفش تولید می‌کنند.

تاکید بر طراحی مناسب 

براساس گزارش روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توجه به چند مورد در صنعت کفش را از سوی تولیدکنندگان ضروری دانست و گفت: طراحی در صنعت کفش بسیار اهمیت دارد و باید صنعتگران در این بخش، متناسب با فناوری‌های رو به توسعه دنیا، طرح‌های توسعه خود را ارتقا دهند تا بتوانند عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران و مشتری خوب و پایدار برای تولیدات این صنعت جذب کنند. 

رسولیان‌ افزود: ممنوعیت واردات کفش به کشور نیز به توسعه این صنعت کمک شایانی کرده است؛ صنعتگران باید از این فرصت برای رقابتی کردن تولیدات خود در دنیا بهره جویند تا ضمن برندسازی و تقویت تولیدات خود، بازارهای مناسب برای عرضه محصولات‌شان در دنیا بیابند. 

وی با مهم خواندن توجه به فروش و خدمات پس از فروش در صنعت کفش افزود: آموزش‌های مختلف در حوزه‌های برندسازی، مدل‌سازی و طراحی در قالب خوشه صنعتی کفش از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به صنعتگران ارائه می‌شود و برای این کار، مرکز طراحی راه‌اندازی شده است. 

او برای کمک به صنعتگران کفش در تامین مواد اولیه و ایجاد شهرک‌های صنفی-تولیدی با همکاری اتاق اصناف ایران در استان‌های مختلف قول همکاری و مساعدت داد.

فعالیت ۲۰۰۰ کارگاه تولید کفش در مشهد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: ۲هزار کارگاه تولیدی با اشتغال ۱۴هزار نفر در صنعت کفش استان فعال هستند و سالانه از ۲۰ تا ۴۰میلیون جفت کفش تولید می‌کنند که قسمتی از آن به مصرف داخل و قسمتی نیز به صادرات از کشور اختصاص می‌یابد.

صمتعلی بهرامی‌زاده افزود: صنعتگران کفش مشهد در قالب خوشه صنعتی سازماندهی شده و توسعه یافته‌اند، مدرسه کفش نیز برای ارائه آموزش‌های تخصصی از تولید تا فروش در این کلانشهر ایجاد شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ایجاد مرکز طراحی مد، کمک به توسعه بازار فروش و ایجاد شهرک صنفی-تخصصی کفش را در مشهد از جمله خواسته‌های اعضای اتحادیه و صنعتگران از رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست برشمرد که رسولیان با آنها موافقت کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v6qz3