شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 107410
تاریخ انتشار: 1402/12/28 11:24

چگونه برج خنک کننده خود را برای بهار آماده کنیم؟

بدون تعمیر و نگهداری منظم و آماده‌سازی برج‌های خنک‌ کننده، خیلی سریع‌تر از آنچه معمولاً ممکن است، می توانند تخریب شوند. با نزدیک شدن فصل بهار، آماده‌سازی مجدد برج خنک‌ کننده برای بهار، می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کرده و به رفع مشکلات احتمالی، قبل از تقاضای بالا کمک کند.
چگونه برج خنک کننده خود را برای بهار آماده کنیم؟

برج های خنک کننده ستون فقرات بسیاری از سیستم های HVAC هستند . با این حال، بدون تعمیر و نگهداری منظم و آماده‌سازی آینده‌نگر، برج‌های خنک‌ کننده می‌توانند سریع‌تر از آنچه معمولاً ممکن است تخریب شوند و حتی خراب شوند. با نزدیک شدن بهار، آماده‌سازی مجدد برج خنک‌ کننده برای بهار، می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند و به رفع مشکلات احتمالی، قبل از تقاضای بالا کمک کند.

چرا نگهداری از برج خنک کننده در آماده سازی برای فصل بهار مهم است؟

ورود به بهار زمان بسیار خوبی برای انجام برخی تعمیرات برج های خنک کننده است. قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، مهم است که مطمئن شوید که برج شما برای بارگیری آماده است. به طور مشابه، اگر در طول ماه‌های سردتر زیاد از کولینگ تاور استفاده نکرده‌اید، باید همیشه تعمیر و نگهداری از برج خنک کن را انجام دهید تا مطمئن شوید که قطعات پس از خاموش شدن در زمستان همچنان به درستی کار می‌کنند. در غیر این صورت، برج شما ممکن است شروع به کار کند و سپس فوراً از کار بیفتد - گاهی اوقات با هزینه های زیادی.

چگونه برج خنک کننده خود را برای بهار آماده می کنید؟

راه-اندازه-برج-خنک-کننده-در-بهار

آماده سازی برج خنک کننده برای بهار به توسعه و پایبندی به یک استراتژی جامع بستگی دارد. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از روشن کردن برج خود در این فصل به آنها توجه کنید.

  • تصمیم بگیرید که چه کسی برج خنک کننده شما را تمیز می کند

وقتی نوبت به انتخاب افرادی می‌رسد که برج خنک ‌کن شما را قبل از راه‌اندازی در بهار تمیز می‌کنند، طیف وسیعی از گزینه‌ها دارید. می توانید از کارکنان ساختمان بخواهید که این کار را انجام دهند یا می توانید آن را به یک شرکت تصفیه آب یا حتی یک پیمانکار مکانیکی بسپارید. هر یک از این افراد سطح دانش متفاوتی در مورد نحوه کار برج دارند.

همکاری با یک شرکت معتبر تصفیه آب یا تعمیر برج، بهترین انتخاب در اینجا است. مناطق مختلف یک برج خنک کننده باید به طور متفاوتی تمیز شوند و اگر آب در برج باقی مانده باشد، عفونت لژیونلا می تواند یک نگرانی واقعی باشد. برای ایمنی و دقت این کار را به حرفه ای ها بسپارید.

  • تصمیم بگیرید که چه زمانی به تمیز کردن برج خنک کننده خود نیاز دارید

بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که دقیقا چه زمانی برج خود را تمیز کنید؟ در واقع، زمان مناسب برای تمیز کردن برج شما ممکن است هر سال متفاوت باشد. ابتدا باید به چگونگی پیشرفت آب و هوا نگاه کنید. آیا هوای گرم تری وجود دارد که تقاضا را برای برج شما در گوشه و کنار ایجاد کند؟ اگر چنین است، مهم است که در تمیز کردن کامل برج حرکت کنید.

همچنین حتماً اجاره نامه مستاجر و سایر اسناد مربوطه را بررسی کنید. اینها گاهی اوقات ضرب الاجل هایی را مشخص می کنند که این نوع تعمیر و نگهداری باید در آن تکمیل شود. همچنین هرگز نباید برج های خنک کننده خود را قبل از اینکه تأیید کنید چیلرها یا مبدل های حرارتی آماده استفاده هستند راه اندازی کنید. در غیر این صورت، می توانید آسیب های گران قیمتی ایجاد کنید و توانایی عملیاتی برج های خود را به تاخیر بیندازید.

  • تصمیم بگیرید که آیا از تامین کننده فعلی تصفیه آب خود راضی هستید یا خیر

نحوه مدیریت راه اندازی، بهره برداری و تعطیلی سال گذشته را در نظر بگیرید. آیا تامین کننده تصفیه آب شما وظایف خود را انجام داده است؟ اگر نه، اکنون زمان خوبی است که گزینه های دیگری را که می توانند مناسب تر باشند، در نظر بگیرید. در حال حاضر، قبل از اینکه برج خنک کننده شما به طور کامل کار کند، انجام تغییرات آسان تر است.

  • تصمیم بگیرید که آیا از خدمات انطباق لژیونلا فعلی خود راضی هستید یا خیر

به طور مشابه، نحوه برخورد دستگاه شما با لژیونلا در چند سال گذشته را ارزیابی کنید. آیا شیوعی وجود داشته است، و اگر چنین است، آیا شرکت انطباق با شما در حد نیاز به شما کمک کرده است؟ آیا سیستمی برای ثبت نتایج باکتری های خود دارید؟

آیا نیروی انسانی برای انجام این مسئولیت ها دارید؟ بسیاری از شرکت‌های تعمیر و نگهداری برج نیز می‌توانند با ایجاد یک طرح سفارشی‌شده برای تسهیلات شما، به خدمات مطابقت لژیونلا کمک کنند.

  • تعیین کنید که آیا یک پیمانکار مکانیکی نیاز به مشارکت دارد یا خیر

هنگام بازرسی برج خود برای اینکه ببینید آیا از نظر فیزیکی برای فصل سرمایش آماده است یا خیر، ممکن است متوجه تعمیرات یا تعویض هایی شوید که ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد. برای این کار، یک پیمانکار مکانیکی می تواند مفید باشد.

آنها تجربه و دانش لازم را برای تمیز کردن صافی ها، تعمیر هر گونه نشتی یا رفع هر گونه مشکل در پمپ ها دارند. اگر کسی با این نوع تجربه ندارید، کمک یک پیمانکار مکانیکی می تواند در دراز مدت زمان زیادی را صرفه جویی کند.

  • در مورد تاریخ راه اندازی تصمیم بگیرید و به همه طرف های لازم اطلاع دهید

برج خنک کننده در یک ساختمان مرکز داده بزرگ قرار دارد که روی پشت بام در آسمان آبی روشن نصب شده استقبل از روشن کردن برج خنک کننده، مطمئن شوید که به همه افراد ضروری اطلاع داده اید که عملیات خود را شروع خواهید کرد. این شامل شرکت تمیز کردن برج شما، شرکت تصفیه آب شما ، شرکت انطباق لژیونلا که استفاده می‌کنید (اگر متفاوت از نهادهای قبلی باشد) و پیمانکار مکانیکی شما می‌شود. ممکن است بخواهید در صورت نیاز به مستاجران خود نیز اطلاع دهید.

حذف بیوفیلم؛ زمانی برای شروع دوباره فعالیت برج خنک کننده

راه-اندازی-برج-خنک-کننده-در-فصل-بهار

در طول فصل زمستان، بسیاری از برج های خنک کننده تعطیل و تخلیه می شوند. متأسفانه، هر گونه رطوبت باقیمانده می تواند بستر مناسبی برای رشد باکتری ها و بیوفیلم (معروف به لجن) باشد. بیوفیلم می تواند با تشویق به خوردگی، کاهش راندمان تبادل حرارتی (بیشتر از مقیاس!) و نگهداری باکتری های موذی مانند لژیونلا، مشکلات جزئی تا جدی ایجاد کند. از آنجایی که بیوفیلم به سطوح می‌چسبد و حتی دسترسی به باکتری‌ها و از بین بردن آن‌ها را برای زیست‌کش‌ها دشوار می‌کند، مهم است که ابتدا از یک پراکنده زیستی مانند BioClean 612 استفاده کنید که راه را برای شروع تمیز برای عملیات برج خنک‌کننده هدایت می‌کند.

سخن پایانی

سرویس-و-نگهداری-برج-خنک-کننده

تعمیر و نگهداری کولینگ تاور کار ساده ای نیست. اگر نادیده گرفته شود، تاسیسات مرکز شما ممکن است مسئول شیوع بیماری لژیونلا شود یا اینکه پس از تعطیلی زمستان آسیب شدیدی به تجهیزات وارد کند. به متخصصان سازنده برج خنک کننده خود اعتماد کنید تا قبل از اینکه برج های خنک کننده خود را راه اندازی کنید، به شما کمک کنند تا اقدمات لازم را انجام دهید.

 

برچسب ها : برج خنک کننده,راه اندازی برج خنک کننده,خرید برج خنک کننده


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jwk7l