شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 11927
تاریخ انتشار: 1400/12/02 15:06

پرگویش‌ترین زبان‌های دنیا

انتخاب یک یا چند زبان به‌عنوان پرگویش‌ترین زبان‌های دنیا از میان منابع و آمار و ارقام مختلف آسان نخواهد بود. جمعیت هشت میلیارد نفری در جهان به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند. طبق اطلس زبان‌های یونسکو، زیان‌های بسیاری وجود دارند که به دست فراموشی سپرده شده‌اند. در میان این آمارها 14 زبان زنده وجود دارد که جزو پرگویش‌ترین زبان‌های دنیا قرار دارند.

1.      چینی

تعداد افرادی که به زبان چینی صحبت می‌کنند به بیش از 1.3 میلیارد نفر می‌رسد. از این تعداد بیش از نیمی از آنها به زبان ماندارین چینی صحبت می‌کنند. بااین‌وجود چینی از پرگویش‌ترین زبان‌ها در جهان است. اگر قصد یادگیری زبان چینی را دارید را دارید بهتر است بدانید که از هر شش نفر در جهان، یک نفر به زبان چینی صحبت می‌کند.

2.      اسپانیایی

حدود 470 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. اگر می‌خواهید زبانی را یاد بگیرید که بتوانید در تمام قاره‌ها به آن زبان صحبت کنید، زبان اسپانیایی کاملاً مناسب شما است. تراکم اصلی این زبان بیشتر در آمریکای جنوبی و مرکزی، اسپانیا و بخش بزرگی از ایالات متحده است. زبان اسپانیایی با در اختیار داشتن جمعیت بیشتری از اسپانیایی‌زبان‌ها، از زبان انگلیسی نیز بیشتر صحبت می‌شود. بر ای یادگیری زبان اسپانیایی در کلاسهای تدریس خصوصی زبان اسپانیایی شرکت کنید.

3.      انگلیسی

بیش از 370 میلیون نفر انگلیسی را به‌عنوان زبان مادری و بیش از 970 میلیون نفر به‌عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی سهم زیادی را در عرصه زبان بین‌المللی، تجارت، سفر و روابط بین‌المللی دارد. یادگیری زبان انگلیسی کیفیت و فرصت‌های زندگی را بیشتر می‌کند. زبان انگلیسی، زبان نسبتاً آسان‌تری است و فرایند یادگیری آسان‌تری نسب به زبانی مانند چینی دارد.

4.      هندی

زبان هندی شامل 23 زبان اصلی می‌شود که دراین‌بین زبان هندی/ اردو زبان اصلی به‌حساب می‌آید. زبان هندی به‌طورکلی در شمال هندوستان و بخش‌هایی از پاکستان صحبت می‌شود. زبان هندی با زبانی که ترکیبی از هندی و اردو است تفاوت دارد. زبان هندی زبان رسمی دولت هند است که در کنار زبان انگلیسی صحبت می‌شود. زبان انگلیسی به طور گسترده‌ای با زبان هندی ترکیب شده است.

5.      عربی

بیش از 300 میلیون از مردم جهان زبان عربی را به‌عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند. زبان عربی مانند آنچه در زبان چینی دیده می‌شود با لهجه‌های متفاوتی صحبت می‌شود که تحت عنوان یک زبان واحد به نام عربی شناخته می‌شود. زبان عربی علاوه بر کشورهای عربی، در بخش‌های از آسیا، آفریقا و اروپا نیز توسط عده‌ای اقلیت‌ها صحبت می‌شود.

6.      پرتغالی

پرتغالی توسط 232 میلیون نفر بومی صحبت می‌شود و توانسته جایگاه ششم را در پرگویش‌ترین زبان‌های دنیا به خود اختصاص دهد. پرتغالی در کشورهای پرتغال، برزیل، آنگولا و موزامبیک صحبت می‌شود. گسترش زبان پرتغالی در سراسر جهان به استعمار اروپایان در قرن 19 برمی‌گردد. هم اکنون پرتغالی در قسمت‌های مختلفی چوت گوآ، گینه بیسو، سائوتومه و ماکائو توسط بومیان صحبت می‌شود.

7.      بنگالی

ممکن است عجیب به نظر برسد اما زبان بنگالی در لیست پرگویش‌ترین زبان‌های جهان و در رتبه هفتم قرار دارد. پس از تجزیه بنگال توسط بریتانیا، این کشور به دو قسمت بنگال شرقی و غربی که بنگلادش کنونی است تقسیم شد. زبان بنگالی زبان مردم کلکته، جزایر آندامان، و 130 میلیون مردم بنگلادشی است. پیش‌بینی می‌شود که در چند سال اخیر جمعیت بنگلادش افزایش پیدا کند و طی آن بومیانی که به زبان بنگالی صحبت می‌کنند نیز بیشتر خواهد شد.

8.      روسی

روسی با 154 میلیون بومی که به زبان روسی صحبت می‌کنند در رتبه هشتم قرار گرفته است. زبان روسی با خط نوشتاری متفاوت، از زبان‌های محبوب میان زبان‌آموزان است. روسی یکی از شش زبانی است که در سازمان ملل صحبت می‌شود. آثار ادبی بی‌نظیری از نویسندگانی مانند: داستایوفسکی، ناباکوف، چخوف، تولستوی به زبان روسی نوشته شده که طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارد.

9.      ژاپن

زبان ژاپنی توسط 126 میلیون نفر بومی صحبت می‌شود که تقریباً همه آنها در خود ژاپن زندگی می‌کنند. ژاپن بیشترین تمرکز جغرافیایی را در میان پرگویش‌ترین زبان‌های جهان دارد. ژاپنی دو سیستم نوشتاری متفاوت دارد و از حروف‌چینی کانجی برای نوشتن استفاده می‌کند. ژاپنی‌زبانان خارج از ژاپن به طور عمده در ایالات متحده، فیلیپین و برزیل زندگی می‌کنند. اگر علاقه مند به یادگیری زبان ژاپنی هستید، با یک معلم خصوصی زبان ژاپنی تماس بگیرید.

 

10. فرانسوی

زبان فرانسوی، زبان مادری 79 میلیون نفر در جهان است. فرانسه که به زبان عشق معروف است، زبان دوم یا سوم تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان است. فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است و در پنج قاره مختلف صحبت می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تعداد افرادی که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند در سال‌های آتی به 650 میلیون نفر می‌رسد؛ بنابراین یادگیری زبان فرانسوی سرمایه ارزشمندی در درازمدت خواهد بود.

11. آلمانی

آلمانی زبان رسمی کشور آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ است. زبان آلمانی بیش از 135 میلیون صحبت کننده بومی زبان دارد. این زبان توسط عده‌ای در قسمتی از ایتالیا و لهستان نیز صحبت می‌شود. آلمانی زبانی ایدئال در دنیای تجارت است. صحبت‌کردن به زبان آلمانی فرصت‌های شغلی زیادی در نقاط مختلف جهان به وجود میاورد. آلمانی دومین زبان رایج جهان در تحقیقات علمی است زیرا آلمان نقش مهمی در تحقیق و توسعه بین‌المللی دارد.

12.ترکی

ترکی زبان مادری 82 میلیون نفر است. ترکی رایج‌ترین زبان در جنوب شرقی اروپا و آسیای غربی است که به‌عنوان زبان مادری صحبت می‌شود. اقلیت کوچک‌تری در خارج از ترکیه مانند: مقدونیه، آلمان، بلغارستان، قفقاز، و آسیای مرکزی و اروپا به زبان ترکی صحبت می‌کنند. ترک‌زبان‌ها برای نوشتن ترکی از خط لاتین 29 حرفی استفاده می‌کنند.

13. ایتالیایی

بومیانی که به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند بسیار کمتر از سایر زبان‌ها است. بااین‌حال زبان ایتالیایی یکی از زبان‌های مهم برای یادگیری است. ایتالیا تاریخ و فرهنگی غنی دارد و یکی از مقاصد جذاب برای سفر و تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است. یادگیری زبان ایتالیایی زمینه را برای یادگیری زبان‌های اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی را آسان‌تر می‌کند.

14.کره ای

زبان کره‌ای زبانی جذاب برای یادگیری است. کره‌ای از حروف منحصربه‌فردی برای نوشتن استفاده می‌کند و شیوه تلفظ آن یادگیری را آسان‌تر می‌کند. زبان کره‌ای در چند وقت اخیر محبوبیت زیادی در میان نوجوانان برای یادگیری زبان جدید پیدا کرده است. برای یادگیری سریع تر زبان کره ای در کلاس های خصوصی زبان کره ای شرکت کنید.

چرا یادگیری زبان جدید مهم است؟

ما در جهانی چندزبانه زندگی می‌کنیم، عصر ارتباطاتی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم سهم مهمی در زیست هرروزه ما دارد. ارتباطات در جهان امروز بسیار مهم است. با رشد اقتصادی و دسترسی آسان به اینترنت باعث شده تا دیگر یک یا دو زبان خاص مرکز توجه نباشد و زبان‌های بسیاری توسط افراد غیربومی به‌راحتی صحبت شوند.

بهترین کلاس های خصوصی زبان در موسسه تهران زبان

آموزشگاه تهران زبان با سابقه طولانی یکی از بهترین موسسات آموزش زبان های خارجی می باشد که علاوه بر زبان انگلیسی دوره های آموزش زبان های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، کره ای، ژاپنی و غیره را نیز برگزار می نماید. برای شرکت در کلاس های خصوصی این موسسه به سایت tehranzaban.com بروید و یا با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48pdw3