شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 89824
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/04/21 09:23

اعتبار مدرک ارشد پیام نور برای مهاجرت تحصیلی!

بسیاری از افراد در ارتباط با اعتبار مدرک ارشد پیام نور برای مهاجرت تحصیلی سؤال دارند و می‌خواهند بدانند که با داشتن مدرک این دانشگاه به چه کشورهایی می‌توانند مهاجرت کنند و در دانشگاه‌های سراسر دنیا ادامه تحصیل دهند.
اعتبار مدرک ارشد پیام نور برای مهاجرت تحصیلی!

بسیاری از افراد در ارتباط با اعتبار مدرک ارشد پیام نور برای مهاجرت تحصیلی سؤال دارند و می‌خواهند بدانند که با داشتن مدرک این دانشگاه به چه کشورهایی می‌توانند مهاجرت کنند و در دانشگاه‌های سراسر دنیا ادامه تحصیل دهند. همانطور که می‌دانید معتبر بودن مدرک دانشگاهی می‌تواند شرایط ادامه تحصیل یا اشتغال را برای دانشجویان تعیین می‌کند. دانشگاه‌هایی که زیر نظر دانشگاه علوم فعالیت دارند، اعتبار زیادی دارند و شما می‌توانید از طریق آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کنید. اما در ارتباط با معتبر بودن مدرک ارشد دانشگاه پیام نور جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور لازم است در ادامه توضیحاتی ارائه کنیم.

 

اعتبار مدرک ارشد پیام نور برای مهاجرت تحصیلی

 

ملاک اعتبار مدارک دانشگاهی

ملاک اعتبار مدارک دانشگاهی به این صورت است که باید مدرکی که دانشگاه به افراد ارائه می‌کند، مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری باشد. هر دانشگاهی که مدرک مورد تأیید از سوی وزارت علوم را به دانشجویان اعطا کند، معتبر بوده و آن مدرک قانونی می‌باشد. دانشگاه‌های سراسری کشور که در رنک بالا قرار دارند، به دلیل داشتن اعتبار مدرک دانشگاه بالا دانشجویان شانس بیشتری برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها خواهند داشت. در حال حاضر برخی از افراد که در رشته‌های ارشد بدون کنکور پیام نور را دارند مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌باشند که در ادامه توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه خواهیم کرد.

 

 اعتبار مدرک ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌هایی است که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات فناوری فعالیت می‌کند. مدرک مقاطع مختلف این دانشگاه از جمله مقطع ارشد، مانند دانشگاه‌های دوره روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و آزاد از مجوز از شورای گسترش آموزش عالی کشور برخوردار است. افرادی که در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور یا دوره‌های با آزمون تحصیل کرده‌اند، در ارتباط با میزان اعتبار مدرک این دانشگاه دغدغه دارند.

از نظر سازمان گسترش آموزش عالی کشور ارزش مدرک همه دانشگاه‌هایی که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند، یکسان می‌باشد و همه افراد فارغ‌التحصیل می‌توانند با توجه به رشته و مقطع خود در سازمان‌های دولتی استخدام شوند و اگر افرادی قصد دارند با این مدرک به خارج از کشور مهاجرت کنند، شرایط مهاجرت برای آنها امکان‌پذیر خواهد بود.

علاوه بر این افرادی که دارای مدرک ارشد پیام نور هستند، می‌توانند در آزمون‌های استخدامی و کارآموزی حضور یابند و منعی برای آنها وجود ندارد. اما چیزی که این دانشگاه‌ها را از یکدیگر متمایز خواهد کرد، درجه اعتبار مدارک دانشگاه‌های صادر شده می‌باشد. آن دسته از دانشگاه‌هایی که رنگ علمی بالاتری دارند، درجه اعتبار مدرک آنها نیز بالاتر است.

خوشبختانه در حال حاضر درجه اعتبار دانشگاه پیام در حال رشد و ارتقاء می‌باشد و واحدهای دانشگاهی پیام نور که رنکینگ علمی بالاتری دارند، به مراتب اعتبار مدرک بیشتری خواهند داشت. از این رو مدرک ارشد دانشگاه پیام نور بسیار معتبر است و همه فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای مقطع دکترا یا ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور مجدد در سایر دانشگاه‌های دنیا با توجه به دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند.

 اعتبار مدرک ارشد دانشگاه پیام نور

 

 

 

میزان اعتبار مدرک دانشگاه ایران در خارج از کشور

برای پاسخ به این سؤال که آیا با مدرک دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد می‌توان مهاجرت تحصیلی کرد یا نه؛ ابتدا باید به شانس پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی بپردازیم. همانگونه که می‌دانید وضعیت رتبه علمی دانشگاهی که افراد مقاطع تحصیل خود را در آن سپری کردند، بسیار اهمیت دارد. شانس دانشجویان دوره‌های روزانه و شبانه که در دانشگاه دولتی تحصیل کرده‌اند برای اخذ پذیرش بیشتر می‌باشد. به همین دلیل یکی  از بزرگترین دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه پیام نور مخصوصاً افرادی که در رشته ‌های ارشد فراگیر شرکت کرده‌اند این است که آیا می‌توانند با مدرک ارشد خود در مقطع دکترا یا ارشد مجدد تحصیل کنند یا نه و اعتبار مدرک دانشگاه تا چه حد بر اخذ پذیرش تحصیلی تأثیر دارد؟ توجه داشته باشید هرچند که دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی راحت‌تر می‌توانند اقدام کنند اما نباید غافل بشوید که دانشگاه پیام نور در طول سال‌های گذشته توانسته است با انجام اقداماتی از نظر علمی رشد چشمگیری در سطح بین‌المللی داشته باشد.

 شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک ارشد پیام نور

بسیاری از دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند برای دوره دکترا یا ارشد مجدد به خارج از کشور مهاجرت نمایند، این دغدغه را دارند که اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای مهاجرت تحصیلی چقدر است؟ از آنجا که غالباً دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور باید در آزمون سراسری کنکور شرکت کنند، میزان اعتبار مدرک آنها با دانشگاه دولتی یکسان است و پذیرش دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزان سخت گیری دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. به طور مثال برخی از دانشگاه‌های کشورهای مثل انگلستان، مالزی، هند و فرانسه و همچنین دانشگاه‌های کشورهای آمریکا راحت‌تر از کشورهای دیگر فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور را که مدرک آنها توسط سازمان مرکزی پیام نور صادر شده است، پذیرش خواهند کرد.

 اما دانشگاه‌هایی که در کشورهای ترکیه یا برزیل هستند، هیچگونه اعتباری برای مدرک پیام نور ایران قائل نخواهند بود. از سوی دیگر بسیاری از افراد نیز در ارتباط با اعتبار مدارک دانشگاه پیام نور در کانادا و کشورهای از جمله آلمان نیز سؤال دارند. باید اشاره کرد که قوانین کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای اطلاع از شرایط پذیرش فارغ‌التحصیلان ارشد پیام نور در کانادا و آلمان متقاضیان می‌توانند از طریق مکاتبه با مسئولین دانشگاه و همچنین از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوند.

در کنار همه موارد نکته‌ای که افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی از طریق مدرک ارشد پیام نور هستند این است که بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور به مدرک تحصیلی اهمیت نمی‌دهند. آنچه که مهم است رزومه علمی دانشجو می‌باشد. از این رو اولین چیزی که باید روی آن کار کنید، نحوه نگارش رزومه و پربار بودن آن است. برخی از دانشگاه‌های دیگر نیز تنها نام دانشگاه فردی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند برایشان مهم است. در مجموع مدرک دانشگاه پیام نور مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌های دنیا می‌باشد و در برخی  موارد بستگی به دانشگاه مورد تقاضا و رشته تحصیلی فرد دارد. بعضی از کشورهای اروپایی نیز نوع مدرک دانشگاه مهم نیست، معیار و ملاک پذیرش در این دانشگاه‌ها معدل فارغ‌التحصیلی، نوع مدرک زبان و نمره اخذ شده و مقاله‌های بین‌المللی داوطلب می‌باشد.

 چنانچه شما فارغ‌التحصیلان گرامی مقطع ارشد دانشگاه پیام نور مایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از کشور هستید، می‌توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره تماس 9099075307 در ارتباط باشید تا شما را در این خصوص راهنمایی و یاری کنند.

 شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک ارشد پیام نور

 

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌ها

برای مقایسه مدرک دانشگاه‌ها در سطح دنیا ملاک‌های مختلفی وجود دارد. شهرت و سابقه دانشگاه در رتبه بندی اولین ملاک‌هایی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. علاوه بر این تعداد فارغ‌التحصیلانی که از دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند یا اعضای هیئت علمی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه دانشگاه می‌باشد.

سطح علمی اساتید دانشگاه و تجهیزات و امکاناتی که هر دانشگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد از دیگر مواردی هستند که به افزایش اعتبار آن کمک می‌کند. دانشگاه پیام نور در حال حاضر ۵۰۰ واحد آموزشی در سرتاسر کشور داشته و 4/22 درصد از کلیه دانشجویان کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند. این دانشگاه پس از دانشگاه آزاد در جایگاه دوم از نظر تعداد دانشجو قرار دارد. علاوه بر این دانشگاه پیام نور با بیش از 37000 هزار مقاله و داشتن نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی یکی از ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور می‌باشد. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که قصد مهاجرت تحصیلی از دانشگاه پیام نور را دارند می‌توانند روی اعتبار مدرک دانشگاهی حساب کنند.

 اعتبار مدرک ارشد دانشگاه پیام نور در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها

برخی از افراد در مقطع در رشته ‌های ارشد بدون آزمون پیام نور و یا رشته‌های با آزمون این دانشگاه تحصیل می‌کنند و ممکن است برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به خارج از کشور فکر کنند. اعتبار اساتید، اعتبار دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه تأثیر زیادی بر روی اعتبار مدرک دانشگاهی خواهد داشت. در مقطع ارشد معمولاً دانشگاه پیام نور از نظر فراهم کردن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی ضعیف‌تر از سایر دانشگاه‌ها می‌باشد. در مجموع اگر بخواهیم در مقطع ارشد مدارک دانشگاهی را رتبه‌بندی نماییم، اعتبار مدرک دانشگاه‌های مختلف به شکل زیر می‌باشد:

  • دانشگاه روزانه
  • دانشگاه شبانه (نوبت دوم)
  • دانشگاه پردیس بین‌المللی (خودگردان)
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه غیرانتفاعی
  • دانشگاه پیام نور

 

توجه داشته باشید که دانشگاه پیام در مقطع دکترا نیز پذیرش خواهد داشت و در صورتی که می‌خواهید ارتقا شغلی داشته باشید، این دانشگاه پیام بهترین گزینه است، چرا که نیازی به حضور در کلاس‌ها نیست.

 مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور چیست؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های شهریه محور در کشور است و نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز، شهریه ثابت و متغیر کمتری دریافت خواهد کرد.

 یکی دیگر از مزایای دانشگاه این است که هیچ اجباری برای حضور در کلاس‌ها نیست و دانشجویانی که خانه‌دار یا شاغل هستند، می‌توانند به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند.

 این دانشگاه در سال‌های اخیر در دوره‌های ارشد بدون کنکور پیام نور نیز پذیرش داشته است و شما می‌توانید براساس سوابق تحصیلی و معدل خود در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنید.

 

 سؤالات متداول اعتبار مدرک ارشد پیام نور

 

  1. اعتبار مدرک ارشد پیام نور جهت مهاجرت تحصیلی چقدر است؟

 داوطلبانه که مایل به ادامه تحصیل در با مدرک ارشد پیام نور هستند، می‌توانند برای دانشگاه‌های مختلف درخواست دهند.

  1. شرایط ادامه تحصیل در کدام یک از دانشگاه‌های خارج از کشور با مدرک ارشد پیام نور راحت‌تر  است؟

دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی از جمله هند و انگلستان به راحتی دانشجویان را پذیرش خواهند کرد.

  1.  عوامل مؤثر در پذیرش دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه پیام نور در خارج از کشور چیست؟

 معیار پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور تعداد مقاله‌های بین‌المللی، مدرک زبان و معدل فارغ‌التحصیلی داوطلب می‌باشد.

 خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با اعتبار مدرک ارشد دانشگاه پیام نور برای مهاجرت تحصیلی توضیح دادیم. بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دغدغه این را دارند که آیا می‌توانند با این مدرک در مقطع دکترا یا ارشد مجدد تحصیل کنند. در مجموع مدرک دانشگاه پیام نور مانند سایر دانشگاه‌های کشور که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند، معتبر می‌باشد و ادامه تحصیل از طریق مدرک ارشد پیام نور برای مقاطع بالاتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دانشگاه مورد تقاضا و رشته تحصیلی فرد بستگی دارد. برخی از دانشگاه‌ها قوانین سخت‌گیرانه برای پذیرش دارند، اما برخی از دانشگاه مانند هند، مالزی و استرالیا راحت‌تر پذیرش خواهند کرد.

اما برخی دیگر از دانشگاه‌ها برایشان مهم نیست که داوطلب از کدام دانشگاه‌ فارغ‌التحصیل شوند؛، تنها معیار پذیرش آنها معدل دانشجو، تعداد مقالات بین‌المللی و نوع مدرک زبان آنها و نمره اکتسابی می‌باشد. در این مطلب در ارتباط با شرایط پذیرش داوطلبان مقطع ارشد در دانشگاه خارج از کشور توضیح دادیم. چنانچه شما عزیزان پس از مطالعه مطالب این مقاله سؤال و ابهامی داشته باشید، کافی است با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا پاسخگوی پرسش‌ها و ابهامات شما عزیزان داوطلب باشند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45jwb9