پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 18348
تاریخ انتشار: 1401/04/26 00:40

خرید آپارتمان در تهران بصورت علی الحساب

اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران بوده اید و سایتهای آگهی املاک را مشاهده کرده باشید ، برخی آگهی ها را خواهید دید که با قیمت پایین اقدام به فروش آپارتمان در تهران مینمایند که ممکن است پایین بودن قیمت برای شما بسیار عجیب باشد .

علی الحساب بودن قیمت خرید آپارتمان در تهران

اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران بوده اید و سایتهای آگهی املاک را مشاهده کرده باشید ، برخی آگهی ها را خواهید دید که با قیمت پایین اقدام به فروش آپارتمان در تهران مینمایند که ممکن است پایین بودن قیمت برای شما بسیار عجیب باشد . نکته ای که باید بدانید این است که شکل این پروژه ها از نوع سازنده ، تعهدات و نحوه مشارکت شما با ساختمانهایی که بصورت قطعی معامله میشوند و حتما با آن آشنایی دارید متفاوت است . در این مطلب به بررسی خرید آپارتمان در تهران بصورت علی الحساب میپردازیم و ماهیت اینگونه پروژه های ساختمانی را برایتان روشن خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید .

خرید آپارتمان در تهران بصورت علی الحساب

خرید آپارتمان در تهران بصورت غیر قطعی

بر طبق قانون اگر سازنده ای بخواهد ساختمان در حال ساخت خود را به فروش برساند میتواند بعد از رسیدن به مرحله 30 درصد از پیشرفت فیزیکی پروژه اقدام به این کار کند و دفتر اسناد رسمی نیز تعریفی برای آن و معاملات مربوطه وجود دارد . از شروط این نوع معامله قطعی بودن قیمت و روشن نمودن هر آنچه باعث تغییر قیمت میشود در قرارداد بین سازنده و خریدار است . در کنار این مورد قوانین دیگری از جمله جریمه دیرکرد و مواردی دیگر وجود دارند که در نهایت جهت قانونی معامله کرد این نوع سازه ها میباشد .

اما زمانیکه پای تعاونی مسکن به میان می آید شرایط متفاوت است . تعاونی های مسکن نقش مهمی در ساخت و ساز و صاحبخانه شدن افراد داشته اند و بطور کلی تعریف آنها از یک سازنده خصوصی متفاوت است . در واقع تعاونی مسکن همچون پروژه ویژن تشکیل شده از افرادی به عنوان عضو میباشد که به قصد ساخت و ساز جمعی تشکیل داده اند تا از ابتدا که تهیه زمین است تا مراحل ساخت و تکمیل یک پروژه ساختمانی کلیه هزینه های آنرا تامین نمایند . آنها برای مدیریت پروژه از بین خود افرادی را انتخاب مینمایند تا مدیریت پروژه را بر عهده بگیرند .

پروژه ویژن

این نوع خرید گزینه مناسبی است ؟

همانگونه که در بالا اشاره کردیم قیمت برخی از پروژه های بسیار پایین آگهی میشود و علت آن این است که این نوع ساخت و ساز را میتوان برای افرادی که سرمایه شان به خرید یک واحد کامل یا پرداخت 40 الی 60 درصد کل مبلغ در قرارداد اولیه خرید های قطعی نمیرسد گزینه ای مناسب است زیرا در این نوع مشارکت هزینه ها بصورت مرحله ای انجام میشود و به عنوان مثال زمانیکه در آگهی مبلغ 400 میلیون تومان برای خرید یک واحد 60 متری در تهران اعلام میشود تنها هزینه زمین و تراکم اولیه است .

مابقی مبلغ نیز بر اساس مرحله ای که پروژه به آن میرسد توسط مدیران پروژه محاسبه و به اعضا اعلام میشود در نتیجه باید توسط تمامی اعضا به منظور تامین مالی پروژه پرداخت شود تا پروژه پیش برود . پس اگر با آگهی های این چنینی مواجه شدید هم اکنون میدانید که این اعداد و ارقام به چه معنی میباشد .در مورد اینکه گزینه مناسبی است یا خیر اول از همه به سازنده و سوابق آن بر میگردد که در اینجا سازنده میتواند یک شرکت ساختمانی باشد که برای تامین نیاز مالی پروژه اقدام به تاسیس تعاونی کرده است و با بررسی سابقه آن میتوان به ماهیت پروژه و آینده آن پی برد .

افزایش قمیت ساخت

در خرید بصورت علی الحساب هر چه هزینه شود پای اعضا است و اگر با افزایش قیمت مصالح و تورم مواجه شویم اعضا قطعا باید هزینه بیشتری بپردازند اما در مجموع اگر در دوران رکود یا ثبات بازار مسکن باشیم افزایش قیمت ها آنچنان فشاری به اعضای تعاونی نخواهد آورد ولیکن در زمانیکه اینگونه نیست باید بیش از مبلغی که اعلام شده است برای اتمام پروژه سرمایه در نظر بگیرید .

البته این نکته را هم بگوییم که برخی از این پروژه ها تعهداتی میدهند که در مدت زمان مشخص پروژه به اتمام برسد و در واقع در سوی دیگر اگر اعضای تعاونی هزینه های مربوط به ساخت را به موقع پرداخت ننمایند قوانینی در قرارداد اولیه ذکر میکنند که بتوانند عضو بد حساب را سلب امتیاز کرده و شخص دیگری را جایزگزین وی نمایند . در نتیجه هر چه شرایط برای هر 2 طرف تعهدآور باشد پروژه با سرعت بیشتری تامین مالی میشود و کار آن پیش خواهد رفت اما اگر اجباری برای این موضوع نباشد و عضو هر وقت که دلش خواست اقساط خود را پرداخت کرد قطعا سازنده نیز عملیات ساخت را به دلیل تامین مالی نشدن نمیتواند پیش ببرد و به تعهدات خود عمل نماید .

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات

تسهیلات بانکی برای هر فرد تعریف شده است و در صورت واجد الشرایط بودن به وی تعلق میگیرد اما تسهیلات و وام های جداگانه ای نیز وجود دارد که بر روی پروژه های ساختمانی از سوی سازنده ها دریافت میشود . در این حالت این وام به سازنده پرداخت میشود و شما نیز آن مبلغ را بصورت اقساط به بانک پرداخت مینمایید و سازنده از آن مبلغ برای پیشبرد عملیات ساخت پروژه استفاده مینماید و در نهایت با تسویه وام میتوانید برای دریافت سند خود اقدام نمایید .

در واقع اینکه تسهیلات به پروژه تعلق بگیرد یا خیر به عنوان یک قانون کلی تحت عنوان وام مشارکت مدنی از سوی بانکها ارائه میشود اما شرایط و نحوه دریافت آن و حتی داشتن شرایط دریافت آن بستگی به سازنده دارد که میتواند کمی به خریداران برای پرداخت اقساطی بخشی از مبلغ باشد .

کلام آخر

اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران هستید اول از همه منطقه ای رو به رشد را انتخاب نمایید تا سرمایه شما در آینده ارزش افزوده بیشتری برایتان داشته باشد زیرا مناطقی که در حال ساخت و ساز هستند ، قطعا رشد و آبادانی بیشتری را پیش رو دارند که نتیجه آن رشد قیمت آن نیز میباشد از این رو میتوانید انتخاب چنین مناطقی را نیز مد نظر قرار دهید از سوی دیگر انتخاب سازنده و یا شرکت معتبر که پولتان را به آنها بسپارید نیز بسیار مهم است .

در نهایت این را بدانید که حتی در پیش خرید های قطعی شما از یک سازنده که ضرر و زیاد نیز در قرارداد آورده شده باشد اگر پروژه به مشکل بخورد و این موضوع ادامه دار باشد در نهایت سرمایه شما به خطر می افتد و داشتن جریمه تاخیر جبران خساراتی که ممکن است به شما وارد شود را نخواهد کرد . اگر نیاز به کسب اطلاعات در مورد پروژه های ساختمانی در حال اجرا در تهران دارید میتوانید به مراجعه به وبسایت https://www.tehran-borj.ir اطلاعات لازم در مورد پروژه های ساختمانی تهران کسب نمایید .


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45a7mx