جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 92244
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/28 08:05

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده چیست؟ یکی از مهمترین شاخصه های هر سایتی استفاده از محتوای سئو شده است. در این مقاله در خصوص چگونگی نوشتن این نوع از محتوا با شما صحبت می کنیم.
محتوای سئو شده چیست؟

در تولید محتوا یکی از موضوعاتی که همیشه مورد بحث قرار گرفته و به آن توجه خاصی می شود سئو شدن محتوایی بوده که قرار است در اختیار کاربر قرار بگیرد و در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شود. محتوای سئو شده به قاعده و قوانینی نیاز دارد که بتواند یک محتوا را در رتبه های بالای موتور جستجو گوگل قرار دهد.

همانطور که می دانید محتوا را می توان در قالب های مختلفی این روزها مشاهده کرد؛ اما اینکه چه محتوایی مورد پسند گوگل است موضوعی بوده که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد؛ زیرا علاوه بر اینکه مخاطب باید محتوا را بپسندد، گوگل هم باید آن را تایید کند. در ادامه شما را بیشتر با محتوای سئو شده آشنا می کنیم.

تولید محتوای سئو شده

محتوا چیست؟

برای اینکه بتوانید یک نگاه جامع به محتوای سئو شده داشته باشید بهتر است کمی در ارتباط با خود محتوا صحبت کنیم. محتوا در قالب صدا، متن، ویدیو، اینفوگرافیک و... تولید و ارائه می شوند. پست های وبلاگ سایت ها، صفحات محصول و صفحات سایت و دیگر صفحات را هم می توانیم در انواع محتوا قرار دهیم که البته از پرطرفدارترین و پر استفاده ترین فرمت های محتوا، پست وبلاگ سایت است. پست وبلاگ سایت معمولاً ترکیبی از تصاویر، متن و ویدیو خواهد بود. برای اینکه این محتوا بتواند مورد پسند گوگل قرار بگیرد لازم است تا آن را بر اساس قواعد سئو جلو ببرید.

سئو چیست؟

سئو یعنی فرایندی که باعث خواهد شد یک سایت بتواند بهینه سازی شود. به عبارتی زمانی که یک سایت از بازدید بیشتری برخوردار شود یعنی آن سایت توانسته بهینه سازی خوبی را داشته باشد. سئو دارای سه دسته بندی داخلی فنی و خارجی است.

 

آشنایی با محتوای سئو شده

اگر می خواهید به کار تولید محتوای تخصصی روی آورید، یکی از مهم ترین موضوعات، سئو کردن محتوایی هست که قرار است در اختیار افراد قرار بگیرد و در سایت منتشر شود. محتوای سئو شده یعنی محتوایی که شما تولید می کنید، بهینه سازی شده باشد. این بهینه سازی بر اساس قوانین سئو است. این قوانین سبب خواهند شد محتوای شما پتانسیل کسب رتبه را به دست آورد و ترافیک سایتتان را هم افزایش دهد. محتوای سئو شده یکی از زیر مجموعه های سئوی داخلی به شمار می آید.

چگونه محتوایی مناسب برای سئو بنویسیم؟

برای نوشتن یک محتوای مناسب به خصوص در زمان تولید محتوا متنی که بتوان آن را سئو کرد لازم است از یک سری دستورالعمل پیروی کنید. اما از مهمترین مراحل و کارهایی که شما باید برای نوشتن یک محتوای مناسب برای سئو انجام دهید موارد زیر هستند:

بهینه کردن محتوا با کمک کلمات کلیدی

محتوای شما باید پس از اینکه کلمه کلیدی هدف خود را تعیین کردید و یک لیست از لانگ تایل ها و کلمه کلیدی اصلی را فراهم نمودید بهینه سازی شود. این محتوا باید با آگاهی کامل از نیاز کاربر تولید شود و این کلمات کلیدی هم بر اساس همین نیاز باید انتخاب شوند. یک محتوای بهینه، کلمه کلیدی را در عنوان صفحه و H1 دارد؛ همچنین از کلمات کلیدی مشابه هم در آن محتوا استفاده شده است.

توجه به نیاز کاربر

پیش از اینکه اقدام به تولید یک محتوا کنید لازم است از نیازهای مخاطب خود اطلاع کافی را داشته باشید. شما لازم است یک پاسخ درست به نیاز کاربر بدهید و از همان ابتدا بتوانید او را راضی نگه دارید. زمانی که کاربر در گوگل به دنبال یک عبارت و موضوع می گردد، قصد دارد که یک تعریف دقیق از آن را پیدا کند. پس اگر می خواهید رتبه یک گوگل را به دست آورید پاسخی دقیق به نیاز مخاطب بدهید.

تولید محتوای بلند

تولید محتوای بلند یعنی شما می خواهید هر آنچه که در خصوص یک موضوع است را برای کاربر شرح دهید. محتواهای بلند می توانند یک عملکرد بهتر را در نتایج جستجو از خود نشان دهند. توجه داشته باشید که محتوای بلندی که بی معنا باشد، نمی تواند به یک رتبه خوب در گوگل دست پیدا کند. بلکه این محتوا هم لازم است بهینه سازی شود و تنها بلند و طولانی بودن نمی تواند چندان امتیاز خاصی برای شما باشد.

بکارگیری لینک های داخلی

برای داشتن یک محتوای سئو شده لینک سازی داخلی بسیار مهم است. شما می توانید از یک محتوا به محتوای صفحات دیگر سایت خود لینک دهید. این گونه کاربر می تواند به آسانی به اطلاعات بیشتری نسبت به آن موضوع دست پیدا کند. علاوه بر اینکه کاربران می توانند اطلاعات بهتر و بیشتری را به دست آورند. موتورهای جستجو هم به ایندکس و بررسی بخش های دیگر سایت شما خواهند پرداخت.

لینک دهی به سایت های معتبر

شما می توانید از مطالب داخل سایت خود به سایت های دیگری که همسو با حوزه کاری شما هستند، لینک دهید. با لینک دهی خارجی شما می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات بیشتری را به دست آورند؛ اما به یاد داشته باشید که در این لینک دهی ها تحت هیچ شرایطی افراط نکنید.

توجه به خوانایی مطلب

توجه به خوانایی مطلب یعنی اینکه شما در کار خود از جملات کوتاه استفاده کرده و سعی کنید پاراگراف ها را هم کوتاه انتخاب کنید. از فونتی استفاده کنید که قابلیت خواندن خوبی داشته باشد و در کار خود لیست ها را هم مورد استفاده قرار دهید. بخش های مهم متن را با فونت های ضخیم و ایتالیک بنویسید. پس از اینکه متن را نوشتید حتماً آن را خوانده و ایرادهای املایی و نگارشی آن را برطرف کنید. دستور زبان فارسی را هم در کار خود اعمال کرده و  بی توجه از آن عبور نکنید.

محتوایی مناسب برای سئو بنویسیم؟

سخن پایانی

محتوای سئو شده از مهم ترین فرایندهای سئوی داخلی به شمار می رود که می تواند یک سایت را به رتبه های بالای گوگل برساند. موتورهای جستجو روی سئو بسیار حساس هستند و تمام سایت را زیر و رو می کنند تا بتوانند امتیازی درست و دقیق را به یک وب سایت ارائه کنند. در این مقاله در خصوص محتوای سئو شده و چگونگی نوشتن این نوع از محتوا صحبت کردیم. اگر به دنبال مجموعه ای هستید که بتواند بهترین محتوای سئو شده را به شما ارائه کند پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت کاروکانتنت است. این مجموعه پس از بررسی دقیق موضوع سایت و مطلب درخواستی شما، بهترین محتوای متنی سئو شده را ارائه خواهد داد.

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3w8rk5