یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 18441
تاریخ انتشار: 1401/05/01 01:19

در بازار ایران محصولات صنعتی چه کشوری از کیفیت مناسبی برخوردار است؟

از میان کشورهای مختلفی که محصولات اتوماسیون آنها در بازار ایران موجود است، محصولات چند کشور طرفداران زیادی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

کشورهایی مانند آمریکا و آلمان سالهای سال است که در سطح دنیا در بالاترین کیفیت محصولات صنعتی خود را تولید میکنند و به فروش میرسانند. اما میتوان گفت محصولات آسیایی و به خصوص شرق آسیا در حال حاضر در داخل ایران بیشترین محبوبیت را دارند. در این محتوا به بررسی این کشورها میپردازیم و بررسی میکنیم که آیا در آینده بیشتر شاهد محصولات صنعتی کدام کشورها در بازار ایران خواهیم بود.

ژاپن

ژاپن که از جمله تولید کنندگان با کیفیت محصولات صنعتی است نزدیک به یک قرن در سطح اول تولید محصولات اتوماسیون حضور داشته و همچنان محصولات با کیفیتش در رقابت با با کیفیت ترین برندهای دنیا حرف برای گفتن دارد. شرکت هایی مانند شرکت یاسکاوا یا شرکت امرون ژاپن با تولید محصولاتی همچون اینورتر، منبع تغذیه، پی ال سی، اچ ام آی و سنسورهای محتلف توانسته اند در بازار ایران محبوبیت زیادی برای خود به دست آورند و فروش مناسبی داشته باشند. محصولات این کشور به عمر طولانی در میان محصولات صنعتی معروف اند و میتوانند در صورت رسیدگی صحیح ده ها سال عمر کنند.

کره جنوبی

کره جنوبی در مقایسه با ژاپن خیلی دیرتر به حوزه تولید محصولات اتوماسیون صنعتی وارد شد ولی در همین سالها توانست یکی از اصلی ترین بازیگران این حوزه شود. تنوع محصولات، بازاریابی صحیح و همینطور شناخت نیازهای مشتریان به کره این امتیاز را بخشید که بتواند روز به روز مشتریان مختلفی از بخش های مختلف صنعتی به دست آورد و کم کم محبوبیت خود را افزایش دهد. شرکت هایی مانند آتونیکس کره که در بخش های مختلفی مااند انکودر، ترموستات، منبع تغذیه، فتوالکتریک، تایمر و اس اس ار فعالیت میکنند توانسته اند در بازارایران جای خوبی برای خود پیدا کنند به طوری که مثلا اینکودر آتونیکس جزو پرفروش ترین اینکودرهای بازار ایران است. همچنین اتونیکس در حال تحقیق، تولید و فروش طیف گسترده ای از محصولات اتوماسیون صنعتی با بیش از 6000 نوع محصول در بازار محلی و بازار جهانی است.

images_1658334253.png

چین

محصولات چین عمدتا به قیمت کمتر در مقایسه با همتایان خود معروف اند که به طبع قیمت کمتر انتظار کیفیت کمتری از آنها میرود. اما در سال های اخیر بازی عوض شده و چین شروع به تولید محصولات بسیار با کیفیت تری کرده تا بتواند با کشورهای ژاپن و کره جنوبی رقابت کند و جای پای خود را در بخشی از بازار که دنبال کیفیت است پیدا کند. به عنوان مثال میتوان شرکت BERME را نام برد که اگرچه تازه وارد به حساب می آید توانسته در مدت محدود به محبوبیت فراوانی به خصوص در بازار ایران برسد. تولیدات این شرکت تنوع بالایی دارد و توانایی رقابت با شرکت های معروفی مااند امرون ژاپن و آتونیکس کره جنوبی را دارد.

تایوان

تایوان و به خصوص شرکت مینول این کشور یکی دیگر از تولیدکنندگان رو به رشد محصولات اتوماسیون هستند که در سالهای اخیر محبوبیت مناسبی هم در ایران به دست آوره اند. بزرگترین دستاورد تایوان در بازار ایران را اما میتوان بی شک منبع تغذیه مینول دانست که از بهترین منبع تغذیه ها با امکانات مناسب است و توانسته با منبع تغذیه امرون و سایر شرکت های مطرح رقابت کند. امروز تعداد 2800 کارمند در دفتر مرکزی آن در شهرک صنعتی تایپه در تایوان مشغول به کار هستند و همچنین دفاتر و شعبه های فروش آن در گوانگژو، شنژن، کالیفرنیا، آمریکا و هلند و چین قرار دارد و در سال 2018 درآمد این شرکت به 1007 میلیون دلار رسید.

images_1658334263.jpg

ایتالیا

ایتالیا از کشورهای غربی ای است که شاید به اندازه کشورهای نزدیک خود مانند فرانسه و آلمان در سالهای پس از جنگ جهانی صنعتش رشد نکرد اما در سالهای اخیر با سیاست هایی که استفاده کرده توانسته نام خود را در این زمینه مطرح کند. از جمله مثلا شرکت میکرودتکتور که به تولید محصولات مختلف صنعتی میپردازد و سنسورها و فتوالکتریک های آن در ایران محبوبیت بالایی دارند. انتظار میرود در سال های آینده بیشتر از ایتالیا بشنویم و از محصولات آن استفاده کنیم.

آینده محصولات صنعتی در ایران

در کنار سایر کشورهایی که محصولات خود را در بازار ایران عرضه کرده و میفروشند، شرکت های ایرانی نیز به طور محدود اقدام به تولید بخشی از این محصولات اتوماسیون نموده اند که با توجه به این بخش میتوان انتظار پیشرفت آن را در سال های آتی داشت. اما در حال حاضر باید گفت در آینده نزدیک خرید محصولات صنعتی بیشتر از کشورهای ژاپن، چین و کره خواهد بود و عرضه کنندگان محصولات این کشورها در داخل ایران مانند شرکت مهرسا یاسکاوا که با وجود شرایط سخت بازار ایران، این محصولات را به شکل مناسبی در اختیار صنعتگران ایرانی قرار میدهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaq6p