شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 14541
تاریخ انتشار: 1401/01/27 02:06

مهاجرت پزشکان بر چه اساسی انجام می شود؟ : موسسه بین الملی راد

نکات متعددی در خصوص امور مهاجرتی پزشکان وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به برخی از این موارد اشاره نمائیم.

پزشکان افرادی هستند که خیلی تمایل به مهاجرت به کشورهای خارجی دارند. از این رو به واسطۀ حرفه و کاری که به آن مشغول هستند، قصد دریافت اقامت را دارند. در ادامه می توانند ادامه تحصیل در رشته های تخصصی را داشته باشند. کشورهای متعددی هستند که پذیرای مهاجرت پزشکان در زمینه های مختلف می باشند. این پزشکان می توانند از هر کشور اروپایی، آسیایی، آمریکایی و ... باشند. جهت مهاجرت کاری می بایست یک سری مدارک متناسب با قوانین و شرایط کشور مقصد تهیه گردد. از این رو در ادامه بیشتر به این جزئیات می پردازیم.

روش های مهاجرت پزشکان

مهمترین شرایط برای مهاجرت پزشکان

افرادی که قصد استفاده از شرایط مهاجرت پزشکان را دارند، باید از وضعیت پذیرش اقامت کشور مقصد و همچنین شرایط طبابت اطمینان حاصل نمایند. چرا که برخی از کشورها به هیچ عنوان اجازۀ طبابت به غیر بومی و یا مهاجرین نمی دهند. جهت اطلاع از آخرین وضعیت و قوانین مهاجرت پزشکان می توانید با کارشناسان موسسه بین الملی راد مشورت نمائید. در ابتدا نیاز است که افراد اطلاعات جامعی نسبت به کلیه شرایط بدست آورند. برخی از مدارک مورد نیاز جهت امور مهاجرت پزشکان عبارتند از تسلط مهاجر به زبان انگلیسی یا همان زبان کشور مقصد، گذراندن امتحانات پزشکی، دوره های کارآموزی و أخذ تأییدات از سازمان های مربوطه در کشور مقصد می باشند. البته هر کدام از این مراحل می تواند متناسب با شرایط و قوانین کشورهای مقصد به صورت سختگیرانه و یا راحت تر در نظر گرفته شود. عمدتاً مهاجرت پزشکان به کانادا، آمریکا و برخی از دیگر کشورها شرایط ساده تر در نظر گرفته می شود.

شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان

سال های اخیر مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزۀ شنگن رواج یافته است چون از نظر درآمد و همچنین شرایط زندگی پزشکان از سطح کیفیت بالایی برخوردار است. در این پست به بررسی مهاجرت کاری پزشکان متخصص و عمومی می پردازیم. در ابتدا نیاز به تهیۀ یک سری مدارک متناسب با قوانین کشور مقصد است. کلیۀ پزشکان فارغ التحصیل جهت استفاده از سیستم پزشکی کشور آلمان بایستی در یک امتحان، امتیاز مورد نظر را کسب نمائید و عمدتاً اجرا و برگزاری آزمون به واسطۀ کشور مقصد که همان آلمان است، باید در نظر گرفته شود. جهت ادامه تحصیل و کسب تخصص، دریافت مجوز طبابت و کار رسمی در حوزۀ پزشکی نیاز به گذراندن دورۀ تخصصی و امتحان دارند. چند سال اخیر به علت کمبود پزشک متخصص در کشور آلمان، این کشور توانسته با یک برنامه طولانی مدت شرایط مناسبی را برای ورود پزشکان عمومی و متخصص از کشورهای غیر اروپایی در حوزۀ أخذ تخصص در دستور کار ملی خود قرار داده اند. بدین ترتیب سالیانه تعداد زیادی متخصص جذب مراکز درمانی و بیمارستان های آلمان می شوند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت پزشکان متخصص و عمومی

موسسه بین الملی راد به عنوان یکی از مراکز شناخته شده در امور مهاجرتی فعالیت دارد و توانسته پرونده های متعددی را در حوزۀ مهاجرت پزشکان بر عهده گیرد. این مجموعۀ مجرب اطلاعات جامعی در خصوص قوانین مهاجرت کاری پزشکان دارند و بدین وسیله به بهترین شکل ممکن می توانند به افراد خدمات مشاوره ای دهند. تهیه رزومۀ کاری استاندارد همراه با عکس، کپی گذرنامه، دانشنامه و زیر نمرات، تهیۀ کارت عضویت پزشکان، گواهینامه عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت جسمانی، گواهی اشتغال در کلینیک و مراکز درمانی و ... از جمله مواردی هستند که در ابتدای کار باید توسط مهاجر تهیه گردد.

تا کنون آمارها نشان داده بیش از صد هزار پزشک در کشور فعالیت دارند که درصد کمی از آنها دارای درآمد بالایی هستند و تعداد کثیری از آنها جزء اقشار متوسط محسوب می شوند. اختلاف بالای سطح درآمد در ایران با کشورهای خارجی موجب گردیده بیش از گذشته بر تعداد مهاجرت پزشکان افزوده گردد. معمولاً متوسط درآمد پزشکان عمومی در ایران پایین است که متناسب با میزان تخصص می تواند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. بنابراین مشاهدۀ اختلاف درآمد چند درصدی میان پزشکان عمومی و متخصص باعث گردیده تا افراد به دنبال مسیری برای مهاجرت به کشورهای خارجی باشند. کسب درآمد بالای پزشکان متخصص در خارج موجب افزایش مهاجرت پزشکان به واسطۀ ویزای کاری شده است. آمار درآمد بالای رشته های تخصصی پزشکی مرتبط به کشورهای انگلیس و آمریکا می باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا

کشور استرالیا نیز یکی دیگر از کشورهای پذیرنده مهاجران پزشکان به شمار می روند که در مقایسه با دیگر کشورها، شرایط ساده تری در نظر گرفته می شود و به همین دلیل گزینۀ مناسبی جهت أخذ ویزای کاری پزشکان به شمار می رود. مهاجرت پزشکان به استرالیا درخواست کنندۀ زیادی دارد و سالیانه تعداد زیادی از پزشکان متخصص این کشور را مقصد نهایی اقامت و کسب و کار خود در نظر می گیرند.

 

تحصیل پزشکی

مهاجرت پزشکان عمومی و متخصص به کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که مقاصد نهایی برای مهاجرت پزشکان به شمار می رود. مهاجران می بایست تسلط به زبان انگلیسی و همچنین سابقۀ کاری مناسب داشته باشند. چرا که جهت برنامه اسکیل ورکر دولت کانادا قابل پذیرش می باشد و هنگام دریافت اقامت دائم نیاز به گذراندن مراحل معادل سازی مدرک پزشکی شخص می باشد و در نهایت نیاز به تهیه گزارش ECA خواهید داشت. به عبارتی این مدرک به نوعی وضعیت معادل سازی مدرک شما را منطبق با مدرک پزشکی کانادا تعیین می کند. به طور کلی وزارت درمان کانادا MCC بر پروسۀ معادل سازی مدارک پزشکی مهاجران نظارت کامل دارند. معمولاً هزینه معادل سازی مدارک و برگزاری امتحانات پزشکی در کانادا به صورت تقریبی برابر با 9 هزار دلار کانادا تخمین زده می شود. به طور کلی فرآیند مهاجرت پزشکان با دیگر مشاغل یک سری شرایط و قوانین خاص دارد که باعث گردیده تا افرادی که به دنبال استفاده از این روش مهاجرتی هستند، پیش از هر اقدامی، سطح اطلاعات شخصی خود را نسبت به این موضوع افزایش دهند. در حال حاضر امکان رزرو وقت مشاوره با موسسه بین الملی راد برای افرادی که در صدد برای مهاجرت کاری هستند، فراهم می باشد. به طور کلی هر کشور جهت پذیرش مهاجران پزشک یک سری شرایط و قوانین اختصاصی دارند که این مسئله باعث می گردد با مشاوران مراکز مهاجرتی تماس حاصل نموده و از آخرین شرایط اتخاذ شده مطلع گردید. عدم توجه و بررسی تمام شرایط و جوانب فعالیت های مهاجرتی می تواند برای شما در آینده نگرانی هایی را به وجود آورد. بنابراین توصیه می کنیم از تجربیات متخصصین و مشاوران مهاجرتی که توانسته اند پرونده های مهاجرت پزشکان به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی را با موفقیت به پایان برسانند بهترین فرصت به شمار می رود.

http://radvisa.com/


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaa98