پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 94286
تاریخ انتشار: 1402/07/05 05:37

چاپ لیبل چیست؟ + معرفی انواع لیبل از نظر جنس و متریال

قطعا همه شما با فرایند چاپ لیبل تا حدی آشنایی دارید. در حالت کلی منظور از چاپ لیبل دقیقا قرار دادن برخی برچسب‌ها در پشت بطری‌ها، جعبه‌های و ظروف بسته بندی است.
چاپ لیبل چیست؟ + معرفی انواع لیبل از نظر جنس و متریال

قطعا همه شما با فرایند چاپ لیبل تا حدی آشنایی دارید. در حالت کلی منظور از چاپ لیبل دقیقا قرار دادن برخی برچسب‌ها در پشت بطری‌ها، جعبه‌های و ظروف بسته بندی است. هدف اصلی از چاپ لیبل و استفاده از آن‌ها در بسته بندی محصولات، ارائه اطلاعات مفید و کاربردی در مورد مشخصات و ویژگی‌های محصول، برند محصول و... است.

فرایند چاپ لیبل بسته به نوع لیبل و همچنین روش چاپی متفاوت است. در دنیای کنونی اگر نگاه دقیق‌تری به ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها داشته باشید متوجه حضور لیبل‌ها و برچسب‌ها روی بسته بندی آن‌ها خواهید شد. چاپ لیبل یا همان لیبل‌گذاری در عرصه تجارت و برندینگ به تنهایی تاثیر قابل توجهی دارد؛ به گونه‌ای که برخی شرکت‌های معروف و معتبر برای افزایش میزان فروش از لیبل‌های مختلف روی محصولات خود استفاده می‌کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که با فرایند چاپ لیبل آشنایی کافی نداشته و می‌خواهید با مزیت‌های این حرفه و نقش آن در فروش و بازاریابی به طور کامل آشنا شوید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چاپ لیبل و اهمیت آن  

چاپ لیبل چیست؟ اگر شما هم به تازگی وارد عرصه تجارت و فعالیت در زمینه تولید یا فروش محصول شده‌اید بدون شک این پرسش در ذهنتان به وجود آمده است. چاپ لیبل به فرایندی گفته می‌شود که در آن با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برچسب‌هایی نیز با انواع متون و طرح‌های مختلف روی بسته بندی یا ظروف محصولات چاپ می‌شوند.

همان گونه که می‌دانید، در تجارت و فروش اولا کیفیت محصول و دوما فرایند بازاریابی بیشترین اهمیت را دارند. منظور از بازاریابی محصول همان انجام تبلیغات گسترده در رسانه‌ها در محصول یا برند است.

اما یکی از نکاتی که بسیاری از افراد در عرصه بازاریابی به آن بی توجه هستند، فرایند چاپ لیبل است. این روزها چاپ لیبل و لیبل‌گذاری بخش اعظمی از بازاریابی و تبلیغات را شامل می‌شود. در واقع یکی از رمز و رازهای اصلی موفقیت بسیاری از برندهای محبوب و معتبر کنونی استفاده درست و صحیح از فرایند چاپ لیبل روی محصولات خود است!

چاپ لیبل چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از لیبل‌ها و چاپ آن‌ها روی ظرف محصولات مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • تبلیغ محصول
  • ارائه اطلاعات مفید
  • ایجاد تمایز

تبلیغ محصول

بسیاری از انواع لیبل‌ها علاوه بر داشتن کارایی در ارائه اطلاعات، می‌توانند به صورت غیر مستقیم محصول را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از خریداران قبل از خرید محصول به ویژگی‌های ظاهری آن یعنی بسته بندی و لیبل قرار گرفته روی ظرف محصول توجه می‌کنند.

حتی بسیاری از خریداران نیز قبل از خرید محصول نوشته‌های روی لیبل محصول را مطالعه می‌کنند. به همین دلیل استفاده از لیبل‌هایی با کیفیت ساخت بالا و حاوی اطلاعات مفید و ترغیب کننده می‌تواند شانس فروش محصول را افزایش دهد!

البته برای اینکه میزان تاثیرگذاری لیبل در فروش محصول افزایش یابد، باید برخی نکات ریز همچون استفاده از ترکیبات رنگی جذاب در لیبل، تصاویر باکیفیت و جذاب، متون با فونت مناسب و مواردی از این قبیل توجه شود.

 

ارائه اطلاعات مفید

یکی دیگر از مزایای اصلی چاپ لیبل و لیبل‌گذاری روی محصولات، ارائه اطلاعات مفید و سازنده در محصول به کاربران است. هدف اصلی از لیبل‌گذاری روی محصولات علاوه بر افزایش جلوه‌های بصری ظرف محصول، ارائه برخی اطلاعات مهم از کالا مانند طریقه استفاده، ترکیبات تشکیل دهنده، ویژگی‌ها و... است. زیرا کاربران به محض مشاهده ظرف یا بسته بندی محصول به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتویات بسته بندی هستند.

ایجاد تمایز

تمایز قائل شدن برای محصول و خدمات برای هر برندی اهمیت دارد، زیرا این قدرت تمایز است که می‌تواند برتر بودن یک برند را نسبت به برندهای دیگر را به رخ بکشد! طراحی و ساخت لیبل روی محصولات یک برند باید به گونه‌ای باشد که کاربران به محض دیدن محصول تصویر ذهنی ثابت و البته متفاوتی از برند نیز در ذهن آن‌ها ایجاد شود.

معرفی انواع چاپ لیبل

لیبل‌هایی که در صنعت چاپ برای قرارگیری روی محصولات مختلف استفاده می‌شوند از نظر جنس و متریال انواع مختلفی دارند. لیبل‌ها از نظر متریال به سه دسته کاغذی، پلاستیکی و فلزی (از نوع ظریف و نازک) تقسیم بندی می‌شوند.

چاپ شیرینگ اسلیو

چاپ لیبل پشت چسبدار

لیبل‌های کاغذی عمدتا به صورت پشت چسبدار تولید می‌شوند، به همین دلیل در صنعت چاپ از این لیبل‌ها با نام لیبل پشت چسبدار یاد می‌شود. چاپ لیبل پشت چسبدار یکی از بهترین انواع چاپ لیبل در دنیا است که تقریبا بسیاری از برندهای محبوب در دنیا از آن برای تزیین و تکمیل ویژگی‌های ظاهری محصولات خود استفاده می‌کنند. این نوع از روش چاپ مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های چاپ لیبل هستند.

چاپ لیبل شیشه‌ای

لیبل‌های شیشه‌ای عمدتا از جنس پی وی سی (پلی وینیل کلراید) هستند، به همین دلیل ظاهر شفاف‌تری نسبت به سایر لیبل‌ها دارند. این دسته از لیبل‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، حرارت و ضربه دارند. فرایند چاپ لیبل شیشه‌ای در روی ظرف محصولات صنعتی همچون لوازم یدکی خودرو، لوازم بهداشتی و آرایشی، محصولات غذایی، بطری‌های آب معدنی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپ لیبل متالایز و ویژگی‌های آن

چاپ لیبل متالایز بنا بر دلایل زیر یکی از بهترین متدهای چاپ برچسب روی محصولات است:

  • سطح براق لیبل‌ها
  • استفاده از یک لایه روکش آلومینیومی در لیبل
  • ضد خش بودن لیبل
  • تنوع رنگی بسیار بالا

در اصل لیبل متالایز در دو نوع نقره‌ای و طلایی توسط دستگاه‌های چاپ تولید می‌شود. اما در برخی شرکت‌های معتبر همچون کیاما پرینت این لیبل‌ها در 7 نوع ترکیب رنگی مختلف عرضه می‌شوند!

سخن پایانی

در این مطلب در مورد مزایای چاپ لیبل و انواع آن به توضیحات کاملی پرداختیم. در حالت کلی چاپ لیبل برای ایجاد تمایز در ظاهر محصولات، ارائه اطلاعات مفید و همچنین افزایش زیبایی ظاهری محصولات نیز به کار برده می‌شود. اما یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که به هنگام چاپ لیبل باید به آن توجه داشته باشید کیفیت ساخت و نوع لیبل است. بایستی نوع لیبل انتخاب شده دقیقا مطابق با اندازه، سایز و ویژگی‌های ظاهری محصول شما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع چاپ لیبل در ایران و استعلام هزینه و قیمت هر کدام کافی است تا با کارشناسان ما در کیاما پرینت تماس حاصل فرمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nxezg