پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 37434
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/22 12:45

چاپ لیبل را با توجه به کسب و کار خود انجام دهید

چاپ لیبل را با توجه به نوع کسب و کاری که دارید می توانید در انواع مختلف و همچنین رنگ ها و طرح های متفاوت انجام دهید.
چاپ لیبل را با توجه به کسب و کار خود انجام دهید

چاپ لیبل را با توجه به نوع کسب و کاری که دارید می توانید در انواع مختلف و همچنین رنگ ها و طرح های متفاوت انجام دهید.

لیبل ها انواع مختلفی دارند

چاپ لیبل امروزه یکی از کار های ضروری برای هر کسب و کاری است که به مشتریان خود محصولاتی ارائه می کند. در واقع لیبل ها در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند. از نظر متریال و جنس نیز لیبل ها انواع متفاوتی دارند. در واقع لیبل ها یکی از انواع محصولاتی هستند که اطلاعات کاربردی در مورد یک محصول را در اختیار کاربر قرار می دهند. لیبل ها با توجه به اینکه از چه متریالی تولید می شوند دارای انواع متفاوتی هستند. در نظر داشته باشید که در واقع لیلبل ها از این جهت برای یک کسب و کار ضروری هستند که از بهترین روش ها برای نگهداری از برند محسوب می شوند. از جمله انواع لیبل ها از نظر کاربرد و متریالی که دارند به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • لیبل های متالایز
  • لیبل های شیشه ای
  • لیبل های کاغذی
  • لیبل های پلاستیکی
  • لیبل های بارکدی
  • لیبل های رولی
  • لیبل های ژله ای
  • لیبل های ضد آب
  • لیبل های گچی
  • لیلبل های یو وی
  • لیلبل های پشت چسب دار
  • لیبل های اسکراچ
  • لیبل های استرچ
  • و ...

برای چاپ هر کدام از این لیبل ها از روش های خاصی استفاده می کنند. در واقع با توجه به متریالی که برای تولید آن استفاده می شود، روش های چاپ لیبل نیز متفاوت است. لیبل های بارکدی در واقع متفاوت از سایر لیبل های هستند و تنها دارای اطلاعات بارکدی و شناسه محصول هستند. در واقع چاپ لیبل بارکدی از این نظر برای کی محصول ضروری است که از برند و محصول با امنیت بالایی محافظت می کند. رمزگذاری های که بر روی لیبل های بارکدی انجام می شود با استفاده از دستگاه های بارکدخوان قابل رمزگشایی است. در واقع لیبل های بارکدی به وسیله دستگاه های بارکد خوان می توانند از الگوریتم تصویری به نوشتار تبدیل شوند. در واقع با توجه به نوع تکنولوژی که در چاپ لیبل بارکدی استفاده می شود، تمامی اطلاعات مربوط به محصول در الگوریتم بارکدی ذخیره شده است. دستگاه بارکد خوان نیز برای این منظور کاربرد دارد.

 

 

چاپ لیبل بارکدی و محافظت از برند

چاپ لیبل بارکدی اصولا در سایز های کوچکی انجام می شود. در واقع این لیبل ها را می توانند بر روی محصولات مختلف الصاق کنند. اصولا لیبل های بارکدی را در ابعاد و اندازه های کوچک طراحی و چاپ می کنند تا بتوان آن ها را در قسمت های مختلف الصاق کنند. چاپ لیبل های بارکدی در واقع برای محصولات یک کسب و کار ضروری هستند تا از برند محافظت کنند. طراحی و چاپ لیبل بارکدی را باید به مجموعه های توانمند و حرفه ای بسپارید. تهران پرینت یکی از مجموعه هایی است که در زمینه طراحی و چاپ لیبل بارکدی فعالیت می کند.

لیبل های کاغذی در بازار پرمصرف هستند

سایر لیبل ها با توجه به نوع محصول می توانند در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و چاپ شوند. چاپ لیبل با متریال مختلف انجام می شود. لیبل های کاغذی دارای تنوع بالایی هستند. 3 گروه از لیبل های کاغذی طراحی و تولید می شوند که در بازار به فروش می رسند. لیبل های کاغذی شامل لیبل های نیمه گلاسه، گلاسه و مات است. لیبل های کاغذی از جمله پرمصرف ترین انواع لیبل ها محسوب می شوند. لیبل های کاغذی در صنایع مختلفی و کسب و کار های متنوعی استفاده می شوند. از انواع صنایع و کسب و کار هایی که لیبل های کاغذی در آن ها استفاده می شود، صنایع دارو، صنایع نساجی، صنایع مواد غذایی، صنایع پوشاک و ... هستند. از نظر قیمتی، لیبل های کاغذی نیز مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. از طرفی چاپ لیبل های کاغذی نسبت به سایر لیبل ها در بازار رایج تر است.

 

انواع رولی و متالایز

چاپ لیبل های رولی نیز یکی از بهترین انواع لیبل هایی است که از به نوعی نشان از کیفیت محصول دارد. چاپ لیبل های رولی با کیفیت بالایی انجام می شود و اصولا این لیبل های دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی هستند. در نظر داشته باشید که اصولا این لیبل ها ضد آب می باشند و از طرفی در برابر روغن و چربی نیز دارای مقاومت بالایی هستند. در واقع جنس این لیبل ها به صورتی است که می توانند در برابر عوامل محیطی نوشته های روی آن ها حفظ می شود. این لیبل ها نسبتا دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر لیبل ها هستند. چاپ لیبل رولی را نیز به یک مجموعه توانمند بسپارید تا از نظر کیفیت و ماندگاری با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

شاید بر روی بسیاری از محصولات لیبل های نقره ای رنگ دیده باشید. این لیبل ها به نام متالایز شناخته می شوند. چاپ لیبل متالایز نیز طبق اصول حرفه ای انجام می شود و متریال استفاده شده شباهت زیادی به ورق های فویل آلومینیومی دارد. لیبل متالایز به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد: فیلم و کاغذ. در واقع لیبل های متالایز در برابر پاره شدن، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. چاپ لیبل کاغذ و فیلم از نظر نوع استحکام با هم تفاوت هایی دارند. در واقع چاپ لیبل متالایز فیلم را بسیاری از افراد به این دلیل انتخاب می کنند که دارای مقاومت بالاتری نسبت به لیبل های متالایز کاغذی است. لیبل های متالایز فیلم دارای ظاهر نسبتا براق و شفافی هستند. البته لیبل های متالایز کاغذی نیز به همین صورت می باشند. تنها تفاوت این دو نوع لیبل متالایز در مقاومت آن ها است.

 

نتیجه گیری

در نتیجه شما با توجه به نوع کسب و کار خود باید یکی از لیبل های متالایز را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که در برخی از صنایع، محصولات در محیط های مرطوب و نم دار تولید می شوند. پیشنهاد کارشناسان این حوزه چاپ لیبل متالایز فیلم است. چاپ لیبل متالایز کاغذی در این محیط ها ممکن است به سرعت خیس شوند و از بین روند. لیبل های متالایز در صنایع مختلفی کاربرد دارند. از جمله صنایعی که لیبل های متالایز در آن ها کاربرد دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع تولید نوشیدنی و مواد غذایی مانند نوشابه، دلستر، کنسرو و ...
  • صنایع آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبتی پوست و مو
  • محصولات و لوازم صوتی و تصویری و دنیای دیجیتال
  • قطعات و لوازم صنعتی و خودرویی
  • لوازم خانگی
  • و ...

چاپخانه تهران بزرگترین مرکز چاپ انواع لیبل، چاپ جعبه، چاپ هدایای تبلیغاتی مانند چاپ تقویم میباشد که میتواند شما را در یک چاپ حرفه ای راهنمایی کند

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jegak