یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 6214
تاریخ انتشار: 1400/08/30 12:13

همه چیز درباره گرفتن مدرک فنی و حرفه ای رنگ مو

اگر شما هم جزو کسانی که هستید که می خواهند از طریق حرفه آرایشگری مهاجرت کنند، حتما به رشته رنگ مو فکر کنید. رنگ مو یا کار با مواد شیمیای یکی از رشته های بسیار محبوب و پرطرفدار در سرتاسر دنیاست و اگر در کار خود حرفه ای باشید، می توانید از این طریق به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنید. اما فراموش نکنید که گرفتن مدرک بین المللی از سازمان معتبر فنی و حرفه ای ایران از مهم ترین کارهایی است که برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید.

رنگ کردن مو دیگر به سادگی گذشته انجام نمی شود و امروزه روش های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد مانند آمبره، سامبره، بالیاژ، هایلایت و ... که هرکدام با تکنیک خاص خود انجام می شوند. بنابراین شما برای کسب مهارت کافی و اخذ مدرک بین المللی باید بتوانید تمام این موارد را به طور کامل فرا بگیرید. برای این منظور باید بدانید که برای آموزش رنگ مو در کدام آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کنید و چه مراحلی را برای گرفتن مدرک بین المللی این رشته طی کنید. اگر در این مورد اطلاعات زیادی ندارید در این مقاله با ما همراه باشید. ما شما را با تمام جزئیات این رشته و نحوه گرفتن مدرک معتبر آن آشنا می کنیم.

آشنایی با دوره آموزش رنگ مو

هنرجویان در دوره آموزش رنگ مو با روند کامل رنگ کردن موها با انواع تکنیک ها آشنا می شوند. انواع سرفصل های مهمی که در این دوره آموزشی تدریس می شود شامل آموزش شناخت انواع رنگ موها، ترکیب رنگ های مختلف، نحوه صحیح گذاشتن رنگ ریشه، دکلره کردن مو،  رنگساژ مو و آموزش انواع تکنیک های جدید رنگ مو می شود. شما در این دوره باید نحوه ساخت رنگ های ترکیبی و ژورنالی را یاد بگیرید و بتوانید رنگ مو را بر اساس تن پوست صورت مشتری انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید تمام این مباحث را در دوره آموزشی خود فرا بگیرید، باید در یک آموزشگاه آرایشگری معتبر و حرفه ای ثبت نام کنید.

دوره آموزش رنگ مو

برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای چه مراحلی را طی کنیم؟

۱. انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری معتبر

انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری حرفه ای، با سابقه، و معتبر یکی از مهم ترین مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای رنگ مو است. برای تضمین موفقیت در آزمون فنی و حرفه ای، شما باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که از سازمان فنی و حرفه ای مجوز داشته باشد، مباحث آموزشی آن استاندارد و بر اساس سرفصل های تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای باشد و همچنین از ابزار و تجهیزات کامل و به‌روز برخوردار باشد. یک آموزشگاه آرایشگری معتبر تمام دوره های آموزشی مهم را برگزار می کند و هنرجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.

۲. گذراندن دوره آموزشی رنگ مو

برای یادگیری تکنیک ها و روش های رنگ مو، بهترین راه شرکت در کلاس های آموزشی آن است. شرکت کردن در این کلاس ها و دوره ها باعث می شود شما تمام اطلاعات تئوری و مهارت های عملی لازم درباره این رشته را به خوبی بیاموزید. همچنین می توانید تحت نظارت اساتید حرفه ای و باتجربه، بر روی مدل های مصنوعی و واقعی تمرین کرده و اشکالات خود را برطرف کنید. در این دوره ها میتوانید به تمام اصول و تکنیک های رنگ کردن مو مسلط شده و برای آزمون فنی و حرفه ای آماده شوید.

۳. شرکت در آزمون هماهنگ فنی و حرفه ای

پس از اینکه دوره آموزشی خود را به پایان رساندید، باید در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید. این آزمون ها در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شوند. پس از شرکت در آزمون و کسب نمره لازم در هر دو آزمون می توانید مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. صدور مدرک معمولا ۳ تا ۶ ماه پس از آزمون طول می کشد. از دیگر شروط لازم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای این است که متقاضی بالای ۱۶ سال سن داشته باشد و همچنین دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد.  

آیا مدرک فنی حرفه ای رنگ مو در کشورهای خارجی اعتبار دارد؟

سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عضو سازمان جهانی کار (ILO) می باشد و از این رو مدارک صادر شده توسط این سازمان در ۱۸۶ کشور عضو ILO معتبر است. مدرکی که از فنی و حرفه ‌ای دریافت می کنید، دارای کد ریجستری بین‌المللی است که از سایت سازمان سنجش نیز قابلیت استعلام دارد.

به عنوان مثال مدرک فنی حرفه ای در کشورهای : آمریکا، کانادا، دانمارک، چین، فرانسه، استرالیا، ارمنستان، آرژانتین، آلمان، فنلاند، هلند، اندونزی، ژاپن، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر، کاملا معتبر است.

آموزش رنگ مو

دترلند، آموزشگاه آرایشگری حرفه ای برای آموزش رنگ و مش

برای آنکه بتوانید با خیالی آسوده در امتحانات سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارید، در اولین قدم باید در انتخاب آموزشگاه آرایشگری بسیار با دقت عمل کنید.

آموزشگاه آرایشگری دترلند یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری است  که زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کند. دترلند با ارائه مدرک فنی حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که پس از طی دوره بتوانید در ایران و حتی کشورهای خارجی مشغول به کار شوید و به درآمدهای بالا برسید. آموزشگاه دترلند دوره‌های گریم و میکاپ را به سه صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می کند تا شما بتوانید با توجه به میزان بودجه خود یکی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت این آموزشگاه، برگزاری کلاس حتی در روزهای تعطیل و جمعه است تا هنرجویان در تمام زمان ها و با بودجه های متفاوت بتوانند در دوره های مورد نظر خود شرکت کنند .

آموزشگاه آرایشگری دترلند در تهران با راه اندازی یک وبسایت رسمی امکان ثبت نام آنلاین را برای بیش از ۳۰ رشته آرایشگری مانند آموزش طراحی با حنا، گریم و میکاپ، کاشت و طراحی ناخن و ... ایجاد کرده است. بنابراین اگر شما هم به آموزش دوره‌های آرایشگری به خصوص دوره های گریم و میکاپ علاقه دارید، با ورود به وبسایت دترلند از شرایط دوره ها آگاه شوید.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ تماس بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nkov3