سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 18059
تاریخ انتشار: 1401/04/13 23:48

آموزش و پرورش نباید به ‌سمت خصوصی‌سازی و پول‌سازی برود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش که اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها است، گفت: آموزش و پرورش نباید به‌سمت خصوصی‌سازی و پول‌سازی برود.

محمدباقر قالیباف در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: همیشه موضوع اجرایی شدن رتبه‌بندی را از وزیر آموزش و پرورش مطالبه خواهم کرد، چراکه اجرایی شدن رتبه‌بندی یک گام اساسی در راستای اجرایی شدن منزلت معلمان است.

وی افزود: اولویت کشور در شرایط کنونی ساماندهی و ایجاد ثبات اقتصادی برای همه اقشار از جمله معلمان است که البته این اولویت‌بندی نباید با تفکیک بین امور فوری و امور مهم مورد غفلت قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی در هر سیستمی منشأ تحول خواهد شد؛ بنابراین باید نظام برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد متحول شود.

وی با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش گفت: عده‌ای به‌دنبال خصوصی‌سازی آموزش هستند که این به‌دلیل ناعدالتی و وابستگی ناکارآمد است. آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است و یک بازار اقتصادی برای عده‌ای سرمایه‌دار نیست.

وی با بیان اینکه بدون شک مهم‌ترین اولویت نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش که اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها است، وزارتخانه‌ای است که در ۱۶ سال گذشته به‌طور متوسط هر ۲۰ ماه به ‌هر دلیلی یک وزیر جابه‌جا کرده و در همین دولت هم نزدیک بود استمرار روند گذشته رقم می‌خورد که در همان ۲، ۳ ماه نخست جلوی آن گرفته شد؛ در نتیجه آموزش و پرورش در مسیری قرار گرفت و امیدوارم این مسیر با ثبات پیش رفته و تجربه ۱۶ سال قبل تکرار نشود، چراکه با این روند ضربه سنگینی بر پیکره آموزش و پرورش وارد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا تجربه بزرگی بود؛ در حوزه آموزش ما از مدیریت خطی به مدیریت سایبرنتیکی نسل سومی منتقل شدیم که فرصت کار بزرگی است. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kex78